fbpx

Bike Brno: McLaren Specialized Venge – a négymilliós kerékpár

Nem kellett sokat gondolkozni, melyik kerékpárt illeti meg a csehországi „Bike Brno kiállítás csúcsbringája” titulus, felesleges körmondatok helyett csak annyit mondok, vessen bárki egy pillantást a McLaren Specialized Venge árcédulájára…

Egy név, ami többet mond a parmétereknél: McLaren

Persze mondhatja bárki, hogy a cetlin szereplő 359 990 Cseh Korona (több mint 4 000 000 Ft) nem mond el mindent a kerékpár használati értékéről, megbízhatóságáról, paramétereiről, esetleg az „ideális szögekről”… Mondja…

A McLaren Specialized Venge

Vagy illessen bár engem sznob jelzővel, de szerintem ez a cetli csak rádob egy lapáttal a Forma 1-ből ismert névvel fémjelzett márkához önmagában is méltó designra, és a műszaki tartalommal kapcsolatban sem lehet fogást találni a világbajnok Mark Cavendish és néhány szerencsés HighRoad versenyző csodafegyverén.

A szóban forgó cetli, melyen a szám minden mást elhomályosít

A Specialized és a McLaren által tervezett karbonváz először tavasszal, a versenypályán debütált, meglehetősen sikeresen, hiszen az ausztrál Matt Goss győzelemre vezette a Milano-SanRemo klasszikuson.

Minden milliméter az aerodinamika jegyében

A Venge-t 2006 óta fejlesztik, a cél a lehető legaerodinamikusabb országúti versenykerékpár megalkotása volt, a lehető legminimálisabb súly mellett. A váz súlya önmagában nem lépi túl az 1 kilogrammot, persze ez manapság nem egy szenzációs adat. Viszont ha úgy nézzük, hogy a vázat, villát, fejcsapágyat, nyeregcsövet és hajtóművet is magába foglaló, komplett vázszett csak 2,07 kilogramm, akkor már más a helyzet.

McLaren Specialized Venge

S tegyük gyorsan hozzá, nem a rekordsúly volt a tervezők célja, hanem a minél jobb aerodinamika. A jobb légellenállásnak köszönhetően az eddigi csúcsmodellhez, a Tarmac SL3-hoz képest laboratóriumi tesztek alapján 20 km/h-s sebességnél 3 Wattot, 45 km/h-val haladva pedig 23 Wattot spórolhatunk! Ez az érték exponenciálisan növekszik, Mark Cavendish pedig 70 km/h körül sprintel…

A nagy "S" a homlokcsövön, háttérben a szivárvány

Arról ne is beszéljünk, hogy a merevségi mutatókat tekintve is jobb lett a Venge a Tarmachoz képest, és a felszerelésében is csak a legjobb alkatrészekkel találkozhatunk, az elektromos Dura Ace váltórendszer szinte a legkommerszebb része a szettnek.

S egy kisebb nagy "S" a karbonnyergen

De ne is merüljünk bele a részletekbe, futtassuk inkább tekintetünket a matt fekete alapon futó vörös vonalakon, és fókuszáljunk néha a négymilliós árcédulára…

Fotók: Takács Tamás

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.