fbpx

Állítható nyeregcsövek mustrája

Mivel mi, a régi öregek kezdünk kiöregedni a DH illetve az extrém MTB szakágakból, egyre többen kacsingatunk a tekerősebb szakágak felé. Ez lehet AM, enduro vagy akár FR is. Mivel egyszerre több bringát nehéz fenntartani – meg talán felesleges is -, úgy gondolom az állítható nyeregcsöveknek köszönhetően megoldható egyetlen bringával is a többféle stílus kiszolgálható bizonyos kompromisszumokkal. Hiszen egy 15 kg tömeg alatti, 150 mm-t mozgó géppel felfelé sem megerőltető a mászás, lefelé meg bőven a száguldozható kategóriába tartozik…

Nyereg alól, avagy kormányról - Crank Brothers Joplin 4

Nyereg alól, avagy kormányról - Crank Brothers Joplin 4

Az esetleges kompromisszumok többek között az állítható nyeregcsövek sajátosságaiból adódhatnak. Az alapvető problémák ezekkel a csövekkel a következők:
– nehezek
– a felcsapódó kosz miatt gyorsan megragadnak
– az előző ok miatt sűrű a karbantartás igényük
– a 4-6 szögletű becsúszó kopása miatt a nyereg egy idő után oldalirányban kotyogni kezd
– drágák

Az alábbiakban azt próbáltam számba venni, hogy melyek a szóba jöhető, aránylag könnyen elérhető típusok, illetve melyek az erényeik. Sajnos egyiket sem sikerült kipróbálnom, így nem tudok érdemben nyilatkozni arról, hogy hosszú távon melyik mennyit bírhat.

Állítható nyeregcső belvilága (Pure Racing)

Állítható nyeregcső belvilága (Pure Racing)

Tehát a lehetséges versenyzők a következők:

Crank Brothers Joplin 3-4
– Anyag: alumínium
– Hossza: 382 mm; 398 mm
– Tömege: 461 g; 505 g
– Állítható hossz: 75 mm; 100 mm
– Távirányító: nyereg alatt, illetve a drágábbik esetében kormányról vezérelhető
– Átmérő: 30,9 mm és 31,6 mm

Crank Brothers Joplin 4

Crank Brothers Joplin 4

Rock Shox Reverb 2011
– Anyag: alumínium 7050; fekete
– Hossza: 380 mm; 420 mm
– Tömege: 535 g
– Állítható hossz: 120 mm
– Távirányító: hidraulikus; állítható visszatérési sebesség a karon
– Átmérő: 30,9 mm és 31,6 mm
– Jellemzője a kiemelkedő tömítettség

Rock Shox Reverb 2011

Rock Shox Reverb 2011

Gravity Dropper Turbo
– Anyag: alumínium 7075 T-6
– Hossza: standard 350mm; elérhető továbbá: 275, 300, 325, 375, 400 mm-es hosszban
– Tömege: 535g
– Állítható hossz: 75 mm;100 mm; nem fokozatmentes, 25 mm-ként állítható
– Távirányító: sima váltóbowden
– Átmérő: 27,2 mm; hézagolókkal pedig: 28,6; 29,2; 29,8; 30,0; 30,2; 30,4; 30,8; 30,9; 31,6; 31,8; 34,9 mm

Gravity Dropper

Gravity Dropper

Pure Racing KS I széria:

I850
– Anyag: alumínium 6061 T6
– Hossza: 365 mm
– Tömege: 650g
– Állítható hossz: 100 mm
– Távirányító: nyereg alatti kar
– Működési elv: levegő
– Átmérő: 27,2 mm
– A nyereg rögzítése csak egycsavaros

I900
– Anyag: alumínium 6061 T6
– Állítható hossz: 125 mm
– Távirányító: nyereg alatti kar illetve távirányítós
– Működési elv: levegő, nyíltfürdős kenéssel
– átmérő: 27,2 mm
– A nyereg rögzítése csak egycsavaros

Pure Racing KS I900R

Pure Racing KS I900R

I950
– Anyag: alumínium 6061 T6; CNC belsővel a kisebb tömeg érdekében
– Állítható hossz: 125 mm
– Távirányító: nyereg alatti kar illetve újratervezett távirányító kar, egy csavarral átszerelhető
– Működési elv: levegő, nyíltfürdős kenéssel
– A nyereg rögzítése kétcsavaros

Pure Racing KS I950

Pure Racing KS I950

I7
– Anyag: alumínium 6061 T6, CNC belsővel a kisebb tömeg érdekében
– Állítható hossz: 100 mm
– Távirányító: nyereg alatti kar illetve újratervezett távirányító kar, egy csavarral átszerelhető
– A Piggyback technológiának köszönhetően egymástól független a levegő illetve a csillapítás kamra
– Átmérő: 27,2 mm; nagy falvastagság a merevség érdekében
– Működési elv: levegő, nyíltfürdős kenéssel
– A nyereg rögzítése kétcsavaros

Pure Racing KS I7, valamint I7R

Pure Racing KS I7, valamint I7R

Személy szerint számomra egyértelmű befutó a SRAM terméke a kialakítás minősége, illetve a hidraulikus állításnak köszönhető plusz funkciók miatt.

Szöveg: Sala; www.salaracingtechnology.com
Fotó: Crank Brothers, Rock Shox, Gravity, Pure Racing

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.