fbpx

A világelső kerékpárja: Canyon Aeroad CF

A kiállításokon bemutatott híres kerékpárok sorát folytatva, a világbajnok, Mark Cavendish által is használt McLaren és a Tour de France győztese, Cadel Evans BMC-je után ezúttal az Eurobike-ról választottunk egy gyöngyszemet, a 2011-es világranglista élén végző belga Philippe Gilbert egyedi designnal ellátott Canyon Aeroad CF bringáját.

A Canyon kerékpár mögött érdemes kibogarászni a dicsőséglistán foglaltakat. Érdekesebb egy kiállítási tárgynál...

A belga Lotto csapatában előszeretettel ajándékozzák meg a versenyzőket egyedi festésű kerékpárokkal, nem csak a klasszikusok királya, Gilbert, de többek között a kiváló német sprinter, Andre Greipel is rendelkezik ilyennel, ő egy üvöltő gorillát lát, ha lenéz menet közben a homlokcső környékére.

Elegáns megoldás többek között a nyeregcsőbilincsbe foglalt rajtszámtartó

A csapattagok egyébként választhatnak a Canyon  zászlóshajójának tekintett Ultimate CF SLX és az Aeroad között, Gilbert annak ellenére utóbbit használja, hogy a gyár közlése szerint az előbbi a legkönnyebb-legmerevebb a palettán.

Teles Campagnolo Super Record szett, kivéve a titán helyett acél lánckeréksort

A FastPhil szignót a belga bajnoki színekbe foglaló Aeroad kerékpár nevéhez méltóan a lehető legalacsonyabb légellenállásra való törekvés jegyében készült, és érdekes módon több versenyző pont azért választja az Ultimate CF helyett, mert kevésbé merev, kényelmesebb, ami a nap mint nap nyeregben töltött 200 kilométert figyelembe véve fontos szempont.

Kéttengelyes fék hátul is

A 179 cm magas Gilbert 55-ös vázat használ, 56 cm hosszú (vízszintesen) felsőcsővel. 78 cm magasan ül (középtengelytől a nyereg tetejéig), ami kimondottan hosszú lábakat jelent ehhez a testmagassághoz. A komplett gép Campagnolo Super Record 2×11-es szettel, Mavic Cosmic Carbone Ultimate kerekekkel és a Campa új SRM Wattmérő-kompatibilis hajtókarjával kerek 7 kilogrammot nyom.

Variáció a lánc leesésének megakadályozására

Sokunk kedvenc profi kerékpárversenyzője bringáján néhány egyedi megoldás is megfigyelhető. Például a gyári kiosztás (elöl két- hátul egytengelyes) helyett elöl-hátul kéttengelyes fékeket találunk. Szintén a biztonságot – főleg kritikus versenyszituációkban, köckaköveken – növeli a kulacstartó alól lenyúló láncleesés-gátló.

Selle Italia Flite TT FastPhil designnal

Gilbert számára, úgy tűnik nagyon fontos a kényelem, ugyanis nemcsak a vázból választott komfortosabbat, de kissé szokatlan módon egy időfutamnyerget használ országúti bringáján, a Flite TT-t. Sőt, a legtöbb profival ellentétben ő a hézagolókat is berakatja a stucni alá, magasabb kormányfogást biztosítva ezzel (archív képeket visszanézve a versenyen is ott vannak, nem csak a kiállítási bringán).

További információk Canyon kerékpárokról: www.canyon.com

Szöveg és fotók: Takács Tamás

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.