Külföldi kerékpártúra

Egyedülálló kerékpáros útvonal született Magyarországon – fókuszban Európa Amazonasza, azaz a Mura, a Dráva és a Duna vidéke

Bizonyára sokan részt vettünk már hosszabb, többnapos kerékpártúrákon, akár olyanokon is, amelyet mi magunk szerveztünk. Aki csinált már ilyet, pontosan tudja, hogy az útvonal megtervezése, a szállások lefoglalása, az étkezés megoldása, és a ...

Olasz meló – Barátság és küzdelem az Alpokban

Alpesi utazásunk krónikája számomra nem mindennapi történet. Ha elmondható hogy olyan élmenyek értek, ami túltesz a fantáziámon, akkor ez pontosan illik rá. Engedjék meg, hogy bemutatkozáshoz egy korábbi írást használjak: ...

A BalatonBIKE365 bemutatja: Túra a Keszthelyi-hegységben

Emberléptékű emelkedők és terep, csodaszép panoráma, érdekes látnivalók egy 60 kilométeres túra során – nagyjából erre számíthatunk, ha Keszthelyről indulva végigbringázunk a BalatonBIKE365 zöld A és C útvonalán. A fentiek szerencsére több ...

Balkán Portya III. rész – Durmitori fennsík

Montenegró egy csodavilág, ilyen kicsi területen ilyen közel ennyi szépség nem adatik a túrakerékpárosnak. Nem véletlenül járok illetve járnak vissza rendszeresen ismert túrakerékpárosok ide. Ezt nem lehet megunni! A túra beszámoló előző ...

Kanyonok földjén – a Vadnyugat átszelése kerékpárral

Észak-Amerika sivatagos vidéke, más néven a Vadnyugat bámulatos természeti látnivalók hazája. 2013 nyarán túrakerékpáros expedíciónk keretében a Sziklás-hegységről legurulva mintegy 2200 kilométer várt ránk ezen az embert próbáló vidéken. „A sivatag ...

Balkán Portya II. rész – Bunkerek földjén

Szerbiát átszelni autóval jóval bonyolultabb mintha Magyarországot szeretnénk. Térképre rápillantva ennek nyilvánvaló okai vannak. A Dinaridák nem adják könnyen magukat, főleg az autópályák hiánya miatt. Sötét éjszaka van már mire átkelek a ...

Balkán Portya

A világot látni kell! Ennek a legjobb módja a kerékpár! Két keréken nemcsak idegen tájakra hanem idegen emberek kultúrákat is megismerhetünk. Minél többet mész annál kevesebb látsz, és végül rájössz hogy a valódi cél önmagad megismerése. A tőlünk ...

Bringával az El Camino zarándokútján

– Vajon szentségtörés egy zarándokútra bringával ráhajtani? – tettem fel magamnak a kérdést még jóval azelőtt, mielőtt megérkeztem volna Spanyolország búzamezőktől sárgálló jellegzetesen dombos vidékére, Navarrába. Korábban nagyon sokat olvastam az ...

Két keréken Tien San földútjain – Nomád bringás kalandjaink Kirgizisztán eldugott vidékein

Kirgizisztán. 4300 kilométerre tőlünk keleti irányban, Közép-Ázsia szívében található. „Ázsia Svájca” – olvastam valamelyik útikönyvben ezt az „fantasztikus” hasonlatot. Igazándiból nem értem, ha valahol hegyek vannak, azt mi – európai emberek – ...

Bringázás Kárpátalján: honfoglaló módjára léptük át a Vereckei-hágót

Ukrajna volt az utolsó a szomszédos országok sorában, ahová bringával eljutottam. Nem mintha lett volna bármi félnivalóm, de nyugat-magyarországi bringásként sokáig nem éreztem késztetést az útra. 2017 nyarán aztán öcsémmel, Puskás Mártonnal ...

Szvanéti kör, avagy Bringás kalandok a Kaukázusban, Grúzia legszebb vidékein

Amikor nekiláttam a kaukázusi kerékpártúra tervezésének, rögtön láttam, hogy – ha fel szeretnénk tekerni Szvanétiába, a közvetlenül a Kaukázus fővonulata mellett található elzárt kis hegyi tartományba, ezt csak egy jó 500 kilométeres körtúrával ...

Izraelben, a végletek országában bringáztunk

Április elején Izraelben már nyár volt. Hibátlanul kék égbolt, ragyogó napsütés és tömény virágillat fogadott Tel Avivban, s ahogy bringáinkra pattanva az ország felfedezésére indultunk egyre jobban beleszerettünk. Eseménytelenül telt a háromórás ...