fbpx
Atom Blog

ATom blog: Polygon Bikes – amikor a gyors hal megeszi a nagy halat

Íme egy hazánkban alig ismert márka, Polygon Bikes, mely igazán figyelemre méltó kerékpárokat rak össze. Az Eurobike-on időről időre belebotlunk olyan márkákba, amelyek egyszer csak előkerülnek a kalapból. Ez alatt azt értem, hogy nem egy nagy ...

ATom blog: Polygon Bikes – amikor a gyors hal megeszi a nagy halat

Íme egy hazánkban alig ismert márka, Polygon Bikes, mely igazán figyelemre méltó kerékpárokat rak össze. Az Eurobike-on időről időre belebotlunk olyan márkákba, amelyek egyszer csak előkerülnek a kalapból. Ez alatt azt értem, hogy nem egy nagy ...

ATom blog: Problémásak az ultrakönnyű bukósisakok?

A mai ultrakönnyű bukósisakok egyre könnyebbek, egyre jobban szellőznek, másfelől egyre kevésbé védenek, és egyre nagyobbat ütnek egy esésnél. Mi a megoldás? Az alap gond, hogy már 180 grammnál járunk. A legkönnyebb bukósisakok kb. ilyen súlyban ...

ATom blog: FM Bike – karbonos, könnyű, olasz, de mégsem szép

Az olaszok általában etalon dolgokat tudnak létrehozni főleg ha designról van szó. Nos ez nem az. Pedig műszakilag figyelemreméltó. FM Bike. Kis olasz cég, akik kézzel készült, egyedi, és leginkább könnyű karbon cuccokban utaznak. Minden évben 1 db ...

ATom blog: A legkomolyabb fejlesztés

Vannak dolgok, melyek kis befolyással vannak a kerékpározási élményre, és vannak olyanok, amelyek elképesztő mértékben befolyásolják azt. Ez a cucc az utóbbi. Bár országúton már évek óta jelen van a karbon kerékpár felni, mint technológia, de amíg ...

ATom blog: Az agydinamók “Rolls Royce”-a

Az agydinamó nehéz, visszafog, csúnya, és különben is: nem vagyunk mi taták...! Biztos? Az agydinamót a legtöbb kerékpáros valami dög nehéz, csúnya vasdarabbal azonosítja, amit tatáknak való városi gépekbe szoktak szerelni. Van ilyen is. De azért ...

ATom blog: A tökéletes kormány alapanyag

Egy csövet meg lehet hajlítani, vagy lehet eleve görbe alakúra gyártani. Mi lesz a különbség a végeredményben? Már több mint 10 éve, csak karbon kormányokat használok. Nem. Mégsem. A BMX-emnek Cro-Mo kormánya van, de csak azért, mert oda az a ...

ATom blog: A zseniális: Műanyag agyvelő acél koponyában

Ultra-király, vagy ipari hulladék? Na ettől a cucctól leteszed a hajadat. Erről aztán tényleg nehéz eldönteni, hogy a sötét oldal követe, vagy az erő jó oldalán áll-e... A tegnapi dózis után, ma tovább "agyalunk". Kb. 20 évvel ezelőtt, amikor ...

ATom blog: a klasszikus szépség

Kinek a pap, kinek a papné, de azért a gyémánt legyen gyémánt, és a cső pedig legyen cső. Szerencsére azért van néhány cég, aki szembe megy az árral. Pedig mostanában sajnos nem trendi, hogy a kerékpár váznak kerékpár váz alakja legyen. ...

ATom blog: Kell az országútra V-fék? Parasztvakítás, vagy valós fejlesztés?

Az Eurobike kiállításon legalább 10 olyan gépbe futottunk bele, mint amilyen ez is. Nem, nem pusztán karbon gépbe. Hanem olyan bicajba, amin első ránézésre mintha nem is lenne fék.  Az extrém módon aerodinamikus kialakítású időfutam gépeknél ez ...

ATom blog: Alutech – az ördög maga

Vannak a nagy mellű nők. Van a "húúúb.zmeg". És van Lolo Ferrari. Az Alutech 10 éve még ez utóbbi volt. De mára már... Több mint 10 éve járok különböző kerékpáros kiállításokra. Az Alutech a kezdetektől fogva képviselteti magát ezeken. Kivétel ...

ATom blog: AX-Lightness, avagy Meddig feszegetheted a határokat?

Hentesnél:  - Kérnénk 20 dekányi AX-Lightness-t.  - A kormány, stucni, nyereg, és nyeregcső 23 deka lett. Maradhat?  - Naaa jó. Egye fene... Valamikor 2002 tájékán volt a német Bike-ban egy kormányteszt, amiben a tesztgyőztes Syntace kormányok ...

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo