fbpx

Wilier GTR Team: az olasz meló

Egy olasz országúti mindig megdobogtatja a bringások szívét, annak ellenére, hogy tudjuk a legendák nagy részét ma már nem egy toszkán kisöreg reszelgeti a garázsában, hanem a távol-keleten készülnek. Az idén 110 éves Wilier cég GTR Team modellének árcédulája viszont teljesen meglepő a felszereltsége és menettulajdonságai alapján. És nem negatív irányban!

Wilier_GTR_kerekparteszt_2016_001

Hozzá illő környezetben

Egy országúti bringa lelke a váz. Persze el lehet mindent rontani az alkatrészekkel, de fordítva is igaz. Lehet rajta a legprofibb szett ha a geometria, merevség, kényelem, design nem stimmel. A GTR Team „természetesen” karbonból készül, bár az idézőjelnek azért helye van mivel megatesztünkben lesz ennyiért aluvázas gép is! A váz súlya 1190 grammot nyom, melyet a Mitsubishi által gyártott 46TON és a Toray által készített 30TON UD Carbon alapanyagok ötvözetének elegyéből áll össze. Előbbit főleg az oldalirányú merevséget megkövetelő részeken (középrész, fejcső környéke) használják, utóbbit pedig a rezgéselnyelést és elasztikusságot kívánó helyeken. A gyártó szerint ez a legjobb alapanyag amit ebben a kategóriában használnak.

Nem hiányzik az UCI matrica sem!

Nem hiányzik az UCI matrica sem!

A geometriája megegyezik a 990 grammos GTR SL vázzal, és itt egy érdekes dologra hívnám fel a figyelmet. A GTR Team, és SL modell nem a kényelemre van gyárilag hangolva hanem a versenyzés követelményei szerint tervezték meg. Elvileg a GTR Team Endurance lenne a komfortos „turista” kivitel, de mégsem panaszkodhatom, pedig a versenyző megnevezéstől messzebb állok mint az atomfizikustól.

Masszív a középrész környéke

Masszív a középrész környéke

Az összes bovden integrált, a fejcső tapered, a láncvillák pedig aszimetrikusak a merevség növelése érdekében. Odafigyeltek az aerodinamikára is, viszont nem beszélhetünk aero vázról, arra ott a Cento1 Air. Minden egyes vázméret esetében teljesen egyedi csövekkel dolgoznak, hogy azok a tulajdonságok melyeket megálmodtak ne változzanak. Sőt a váz nem csak 25-ös, hanem 28-as gumit is fogad! A hazai utakra ha nem versenyzel akkor több mint megfontolandó, nekem Horvátországban nem hiányzott, de ott tükör aszfalt van majd mindenhol. Azon is látszik a váz komolysága, hogy még Campagnolo EPS elektromos váltórendszer kábel fogadására is felkészítették. Pedig az már bőven nem középkategória!

Tradíció, és stílus

Tradíció, és stílus

Hatféle felszereltséggel tudod megvásárolni a GTR Team-et, amiből a Veloce a belépő és Ultegra a csúcs. Ebből mi a 105-össel szerelt kivitelt kaptuk. Sajnos a hajtómű a pénzügyesek martalékává vált, így abból FC-RS500-as szérián kívüli, de 105-ös kategóriába tartozót kapott. Én bevállalnám a plusz pénzt a 105-ösért. Teljesítményben semmi különbséget nem találtam, de kinézetre a 105-ös jobb és közel 200 grammos súlyelőnye is van!

Az a hajtómű...

Az a hajtómű…

A 11 sebességes váltórendszerről nem érdemes túl sokat írni, pontosan, gyorsan, Shimano-san vált, ahogy annak lennie kell. A fékek sem echte 105-ösek hanem R561-es Shimano-k, de ezekkel nincsen gond, fognak ahogy kell! Elöl 50/34-es, hátul pedig 11-28-as áttételt találsz, amivel a kezdő bringások is fel tudnak menni a hegyekbe, ami azért nem hátrány.

Wilier_GTR_kerekparteszt_2016_007

Kerekekből Mavic Aksium-ot választottak az olaszok, melyek 1880 grammos súlya hozza a belépő kerékszettek átlagát. Erre Continental Ultra Sport gumikat húztak. Még az én súlyom alatt sem lehetett semmilyen merevség problémát érzékelni, kiállva sprinteléskor sem. A gumik pedig a „fehér” aszfalton is tapadtak, bátran lehetett fékezni rajtuk.

Wilier_GTR_kerekparteszt_2016_006

A kokpit cuccok (stucni/kormány/nyeregcső) az FSA-tól érkeztek, és Wilier logó is került rájuk. Szintén merevek, minőségük simán adja a bringa összképéhez illőt. Na de sokkal fontosabb ezeknél az adatoknál a bringa összsúlya. 8.5 kilónál állt meg a mérlegünk, amire azt kell mondanunk hogy ebben a kategóriában a legkönnyebb! Sőt lesznek ennél nehezebb gépek is drágábban a megatesztben. És ha azt nézem, hogy két jobb kerékkel, és 105 hajtóművel már akár 7-essel is kezdődhetne a súlya méghozzá 105-ös szettel! Ami azért durva.

Wilier GTR Team: Egy baromi jól kitalált gép az olaszoktól. Kategóriájában eléggé verhetetlen minden téren.

Wilier GTR Team: Egy baromi jól kitalált gép az olaszoktól. Kategóriájában eléggé verhetetlen minden téren.

Ok, nincsenek rossz utak a szigeten (Brac) ahol a teszt zajlott, de rögtön érezni lehetett, hogy kényelmes géppel van dolgom. Sőt a kormányszárat is lejjebb kellett raknom, ami azért versenyzésre tervezett geometriás vázaknál azért nálam nem gyakori, ugyanis nem vagyok egy RSG alkat, így inkább vállalom a cikizést, de magasabbra rakott kormánnyal megyek. Pedig itt nincs is nyolcméteres fejcső mint a Trekek esetében. Elsőre otthonosan éreztem magam rajta, minden mozdulata természetes volt, megvolt a flow, amit sokan megmagyarázni nem tudnak, csak érzik, hogy „szokni kell a gépet”. Francot. Ennyi pénzért semmit sem akarok megszokni. Legyen olyan mintha évek óta ezzel tekernék. És ez ilyen. Akár itt be is fejezhetném a cikket. Mert aki érti, már tudja miről beszélek, a többieknek meg több ezer karakter sem lenne elég.

wilier_gtr_kerekparteszt_2016 1

Szép és kész!

Elég sok országútival mentem az elmúlt 10 évben, de a GTR-t abszolút a felső házba sorolom, melyet a pénzügyesek a felszereltség variálásával eladhatóvá tettek. Mert azért ma 5 kiló nem kevés pénz. Négy havi átlag kereset. Ugyanez tőlünk nyugatra a legrosszabb esetben is egy havi, és akkor már egy hotelben mosogatsz…. Viszont ezért az ötkilóért egy komoly bringát kapsz, amivel a hazai amatőr versenyeken (tókerülők, AKESZ és tsai) simán elindulhatsz. Persze sportos az üléspozíció, de nagyon messze van a kényelmetlenül sportostól. Itt lerakhatod a stucnit, és mégsem törik el a derekad. Ha szeretsz gyorsan haladni lefelé, akkor szintén partner lesz benne. Nagyon pontosan irányítható, a vázszögek jól eltaláltak.

wilier_gtr_kerekparteszt_2016 2

Bármerre tekersz vele, kényelmes lesz

Először azt akartam írni, hogy igazából Ultegrával venném. De valójában nem lenne értelme. Persze yolo meg swag, de nekem minek Ultegra? Úgysem versenyzek. A 11 sebességes 105 meg rendben van minden téren. Viszont két jó kerékkel, egy 105 hajtóművel (ahogy már írtam), könnyebb gumikkal már 7.9 lenne a súlya és még mindig nem lenne annyiban mint az Ultergrás kivitel amiben „csak” Shimano WH-RS010-es kerekek vannak. Tudom, hogy a műszaki szemléletű embereknek a kinézet nem jelent semmit, de ki kell emelni, hogy nagyon jó munkát végeztek a designerek! A kettő közül az egyik tesztbringa a megatesztből, amit elfogadnék sajátnak. A másik egyelőre titok 🙂

Forgalmazó: Biondo Bike

Elérhetőség: www.biondobike.hu

Ajánlott fogyasztói ár: jelenleg akcióban 499.000 Ft (eredeti ár 546.000 Ft)

Váz: Carbon Monocoque (1190g)

Villa: Wilier Carbon (390g)

Váltórendszer: Shimano 105 11seb.

Fékek: Shimano BR-R561

Hajtómű: Shimano FC-RS500

Nyeregcső: FSA Alu SP148

Nyereg: Selle Italia X1

Kormánycsapágy: Ritchey Comp Tapered

Kormányszár: FSA OS-168

Kormány: FSA Omega

Gumik: Continental Ultra Sport

Súly: 8.5 kg

Geometria:

Wilier GTR Team geometria táblázat

Wilier GTR Team geometria táblázat

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.