fbpx

Wilier GTR kerékpárteszt: akár „népkerékpár” lehetne

Ezúttal egy olyan országútit teszteltünk a Wilier-Triestina palettájáról, ami az olaszoknál a karbonvázas országútik belépő szintjét jelenti, ennek megfelelően a gyártó széles közönségnek szánja.

Wilier GTR kerékpárteszt

A Wilier GTR (Granturismo) esetében – mint a már szintén kipróbált Wilier karbon mountain bike-nál – is igaz, hogy a belépő szintű karbonváz nem ugyanazt a Shimano Tiagra/105 kategóriát képviseli, mint a legtöbb gyártónál. Bőven elférne rajta az Ultegra szett is, szép és minőségi a festés, igényesek a részletek, öröm ránézni. A geometria inkább a komfortra, mint versenyzésre hangolt, de szerencsére az olaszok rájuk jellemző módon most sem estek át a ló túloldalára, kerülték az extra magas építést.

Egy versenygéphez képest M –es méretben magasabb a homlokcső (14,5 cm) és az effektív felsőcsőhossz is csak 53,7 cm, vagyis nem kell nyújtózkodni a kormány után, komfortos a pozíció. Ugyanezek az adatok a tesztelt L-es méretben 55-ös ülőcsőhossznál 55,4- és 16 cm. Vagyis 175-180 cm-es magasságig ha kényelemre hangolt bringát szeretnénk, válasszuk az M-est, 180 cm fölött már inkább az L-est. Összesen hat méret áll rendelkezésre, XS-től XXL-ig, amiből szinte mindenki meg fogja találni a megfelelőt.

Nem csak a kinézet, hanem a technológia szempontjából is túlmutat a GTR egy Tiagra-szettes kerékpáron. A fő háromszöghöz használt szövet a Mitsubishi 46TON UD high modulus karbon, ami a drágább GTR Team alapját is adja. Ezt a Toray által szállított szövetek egészítik ki a tám és láncvilláknál a komfort jegyében, utóbbi rendszer a Razor Edge Design megnevezést kapta a keresztségben.

A Wilier GTR Granturismo vázkialakítása aszimmetrikus-rendszerű, a vázat a láncleeséstől az IFP védi, és a váltóbovdenek vázon belül vannak elvezetve. A homlokcső-kialakítás tapered. A merevségért a Swing Arm Integrated Design elnevezésű láncvilla rendszer felel. A kerékpárral hasonló érzés gyorsítani, sprintelni kiállva, mint egy komoly versenygéppel. Nyilván a pozíció más, de a kiváló merevség miatt a nagyobb tömeget nem is annyira érezzük, pedig se a komplett gép, se a kerekek nem könnyűek.

A bringán ülve a váz vibráció-elnyelő képessége szempontjából is lényeges a különbség egy rideg alumínium vázhoz képest és ez az, amire a címben is utaltam. Sajnos a magyar vásárlóerőt ismerve nem kevés pénz 399 000 Ft-ért egy országúti, de  azt is vegyük figyelembe, hogy az európai ajánlott fogyasztói ára 480-490 000 Ft között van árfolyamtól függően, és csak a Biondo Bike-nál, a Wilier kerékpárok kizárólagos magyarországi forgalmazójánál kapható ilyen kedvező áron!

399 000 forintért pedig egy valóban komfortos, szép, üzembiztos bringát kapunk, amivel 100%-os élményt jelentene már az országútizás bárkinek, aki szereti ezt a sportot. Ha szétnézünk a konkurensek között, akkor is inkább az 1500 eurós kategóriában találunk valódi versenytársakat, Nyugat-Európában ilyen bringákat vásárolnak a kezdő hobbikerékpárosok is. Megnézve a kínálatot, a következő valódi lépcső az 1000 eurós országútik csoportja, de itt már csak alumínium vázzal találkozunk, úgyhogy szerintem ha belefér a keretbe, érdemes karbonban és a Wilier GTR-ben gondolkozni.

A felszereltség szempontjából nyilván csodát (és a bringára Dura Ace váltót) nem tudott tenni a termékmenedzser annak érdekében, hogy beférjen a GTR az adott árkategóriába. Shimano Tiagra szett, Shimano R500 kerékszett, márkajelzés nélküli alumínium kiegészítők, mint kormány, stucni, nyeregszár, valamint prosztata védelemmel ellátott San Marco nyereg. Ez tulajdonképpen a szükséges specifikáció, hogy pontosan, megbízhatóan működjön a kerékpár, és ezt teljesíti is a legkedvezőbb árú karbon Wilier országúti.

A Tiagra lényegében az eggyel kevesebb sebességi fokozatban tér el a 105-östől ennek ellenére az áttételtartomány igen széles, a kompakt hajtóműnek (50-34) és a 11-32-es sornak köszönhetően. A 34-33-es csörlővel a pocakos úriemberek is feljutnak majd a meredekebb emelkedőkre is a bringa nyergében. A nyereg is az „elkényelmesedett” bringásoknak kedvez, széles és párnázott.

Negatívumként a kerékpár tömegét említeném, sok kicsi sokra megy alapon a Wilier GTR a kiváló karbonváz ellenére a kategóriájában megszokott súlyt hozza, ami gyári adat szerint M-es méretben 8,8 kg, a tesztelt gép L-es méretben picivel nehezebb volt. A Tiagra eleve nem könnyű szett, és a kerekek is 1,9 kg-ot nyomnak, nyilván drágább szettel, könnyű kerekekkel teljesen más lenne a helyzet.

Összességében pont azt tudja a Wilier GTR, amire szánták, sőt, egy kategóriáján messze túlmutató vázzal többet is. Egy remek hobbikerékpár, amivel már teljes lehet az országútizás élménye, ráadásul a váz miatt fejleszthető is később. Például első körben jobb, könnyebb gumikkal, majd kerékszettel, könnyebb kiegészítőkkel, később pedig – a váz még akkor is bírni fogja – akár új alkatrész-szettel is…
Érdemes rá építeni, hiszen a Wilier karbon vázakra minden típusnál, így ennél is 5 év gyári garancia van.

Bővebb információk a Wilier kerékpárok kizárólagos magyar forgalmazója, a Biondo Bike Kerékpárüzlet honlapján:
www.biondobike.hu
http://wilier-kerekpar.biondobike.hu/gallery_post/wilier-gtr-granturismo-karbonvazas-orszaguti-kerekpar/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.