fbpx

Vittoria Rubino Pro Allround kerékprágumi teszt: “atom” gumi

Régen szerepelt nálunk a Vittoria, pedig élnek és virulnak, sőt a kerékpáripar jelenlegi csúcs alapanyagát a Graphene-t is felhasználják egyes gumijaiknál. Az általunk tesztelt Rubino Pro egy megfizethető, de komoly teljesítményű külső méghozzá tartós kivitelben.

vittoria_rubino_pro_graphene_kerekpargumi_teszt2

Még a csomagolása is rendben van!

A Rubino gumicsalád hazánkban igazán kedveltnek számít, főleg kedvező árának köszönhetően. És ezt a hagyományt szerintem ez az új modell is vinni fogja tovább. Mivel aki látta a bringámon elsőre azt kérdezte, hogy „És mennyi?” ezért zárjuk is rövidre ezt a témát. A drótperemes kivitel mindössze 6500-ba kerül, de a hajtogatós kivitel (ami teszten volt) sem több 12500-nál. Szóval nem egy pénztárca ürítő dolog a megvásárlása.

Defektvédelem a futófelület alatt

Defektvédelem a futófelület alatt

Nevében is „allround” a gumi, tehát általános felhasználásra, mindenesként ajánlja az olasz cég a Rubino Pro-t. Triple Compound kivitel, vagyis más gumikeveréket használnak a futófelület közepén és mást a széleken. Mi az értelme ennek? A futóélen a leglényegesebb a kiváló gördülési ellenállás, az széleket pedig kanyarodáshoz használod, ezért a tapadás kerül az előtérbe. Itt az egészet megfejelték még két dologgal. Az egyik a futófelület alá integrált defektvédelem, a másik pedig a Graphene amit szintén a futófelületben találhatsz meg.

A Graphene egy nagyon nehezen előállítható, és nagyon drága anyag, jelenleg leginkább a karbon vázgyártásban használják és a Vittoria az első „gumis” cég aki felhasználja ezt a külsőihez. Rétegvastagsága 1 atomnyi, azaz 1/1.000.000.000 méter vastag. A Rubino Pro G+ pedig 3 atomnyi vastagságút használ belőle! A Grapene előnyös tulajdonságai közé soroljuk, hogy 200-szor erősebb az acélnál, kétszer jobban bírja a hőterhelést mint a gyémánt, a sűrűsége mindössze fele az alumíniuménak, és hatszor rugalmasabb mint az acél! A világ vezető Graphene előállítójától, a Directa Plus-tól vásárlolják az alapanyagot. Az új csoda matéria létrehozása nem egyszerű, a grafitot úgynevezett hideg plazma eljárással 10.000 Celsius fokra kell hevíteni ami „mindössze” a nap külső hőmérsékletével egyezik meg. Éppen ezért a legnagyobb cégek is évente mindössze pár tíz tonnányit tudnak belőle előállítani. Szóval ezek a Graphene alkotóelemek vannak belevulkanizálva a gumiba.

vittoria_rubino_pro_graphene_kerekpargumi_teszt5

A képen látható, hogy mennyiféle kivitele készül belőle, így a színek tekintetében sem kell kompromisszumokat kötnöd. Méretből 23-as, 25-ös, és 28-as is kapható, mi ebből a középsőt próbáltuk, ami a hazai utakon már jól használható. Ha azt nézzük, hogy még defektvédelemmel is rendelkezik, akkor a 205/225/235 grammos súly kifejezetten jónak tűnik.

Rossz utakon sem esik kétségbe...

Rossz utakon sem esik kétségbe…

A tesztgumi éppen jókor érkezett, mert a gyárilag a bringámmal érkezett híresen Németországban gyártott gumim (melyet nehezen lehetett nem kóválygósra pasztázni) alig 200 km után kirepedt vagy kivágta valami. Elhiszem, hogy ez előfordulhat, de eddig ezek szerint kilométerek ezrein szerencsém volt 🙂 Szóval fel is ugrott gyorsan a pár Rubino, és először itthon kezdte róni a kevésbé minőségi aszfaltot. Ballonossága átlagos 25-ös, pont az előbb szidott gumim ugyanezen méretben 28-asnak tűnt, így viszont nem lesz gond a hagyományos patkófékeknél sem. Nálam mindegy volt, mert tárcsás a bringa.

De igazi tudását rendes aszfalton nyújtja

De igazi tudását rendes aszfalton nyújtja

A hazai rossz minőségű utakon nehéz terhelni egy ilyen szintű gumit, hiszen porosak az utak, folt hátán folt, annyit azért meg lehet tudni, hogy bírja a kiképzést, nem vágta ki semmi, és az aszfalt repedései sem hagytak nyomokat benne. Más lett a helyzet a Dolomitok tükörsima aszfaltcsíkjain haladva. Az a tapadás amit a Rubino Pro tud, az kiváló. Még hidraulikus tárcsafékkel sem csúszik meg egykönnyen, és ez 50-60-as tempókról lassítva brutális féktáv rövidülést tud okozni.

Ide való ez :)

Ide való ez 🙂

Nem vagyok profi országútis ezért a kanyarokat sem úgy veszem, de pár benézett kanyarban ahol már csak az elfordulás volt az esély szintén ötösre vizsgázott. Innen is látszik, hogy a gumi határai bőven az átlagos bringás tudásán túl vannak. Pedig ez még nem is egy csúcs Corsa G+, hanem egy megfizethető mindenes sport gumi. Összesen 700 km került eddig a gumiba, és számottevő kopás nem látszik rajta, ami nagyon jó jel. A nyár vége felé majd kiegészítjük még a cikket a további tapasztalatokkal!

Forgalmazó: Patai Szabó Kft.

Elérhetőség: http://pataibicaj.hu/partnerek.php

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.