fbpx

Vasárnap rendezik a Bikeride Cyclo-cross Magyar Kupát! – Mi várható a versenyen? (Interjú)

December 20-án első ízben kerül sor a Bikeride Cyclo-cross Magyar Kupára Budapesten a 17. kerületben. A verseny rendezéséről és a pályáról beszélgettünk az esemény szervezőjével, Soós Gáborral.

Bikemag: Úgy tudom, hogy ez lesz az első cyclo-cross versenyetek, hogyan jutottak el odáig, hogy egy ilyen eseményt szervezzetek?

Soós Gábor: Tudni kell, az egyesületünk alapító tagjairól, hogy többen is versenyszerűen kerékpároztunk és jelenleg is van köztünk aktív kerékpáros, ezenkívül a kerékpársportot menedzsment szinten is láttuk többen belülről. A személyes meggyőződésem, hogy a cyclo-cross egy rendkívül jól eladható szakága a kerékpársportnak. Megpróbálunk valami kis újat, valami lendületet belecsempészni ebbe a sportba és így jött a cyclo-cross. Mindamellett, hogy új egyesületként megpróbálunk a szervezés rögös útján elindulni, mert ez a 2020-as év, amit az egyesület bejegyzésére választottunk, nem a legszerencsésebb a vírus helyzet miatt. A korábban tervezett versenyeink a COVID különböző korlátozásai miatt nem tudtak megvalósulni és végül ez lesz az első versenyünk.

Bikemag: Nektek is sokkal nehezebb megrendezni a versenyt a jelenlegi szigorítások miatt vagy viszonylag könnyebben meg tudjátok oldani?

Soós Gábor: Szerintem, aki a mai helyzetben azt mondja, hogy ezt könnyen meg tudja oldani az blöfföl, mert nem egyszerű. Mi úgy vágtunk neki a cyclo-cross verseny szervezésének, hogy készültünk arra, hogy lesznek szigorítások. Mikor az MKSZ meghirdette, hogy lehet pályázni cyclo-cross verseny szervezésére, akkor még pontosan nem lehetett ismerni, hogy mik lesznek azok a “játékszabályok”, amik mentén lehetséges vagy egyáltalán az is kérdés volt, hogy lehet-e majd versenyt szervezni. A 17. kerület mint a verseny helyszíne az első pillanattól fix volt, több lehetséges pálya és nyomvonal szóba jött és végül azért esett erre a területre – Újlak Uszoda és Strand, illetve a kutyafuttató – a választásunk, mert ez egy teljes egészében bekerített terület, előre készülve arra, hogy lehetnek szigorítások. És hogyha nem teljes körű a tiltás akkor hátha segít az, hogy egy kerítésen belül van a rendezvény. Végül is ez bejött. De ettől függetlenül kvázi már a kézben levő területhasználati engedélyt újra meg kellett kérni az önkormányzattól a november 11-től élő szabályok ismeretében. Ennek köszönhetően nyilván egészen sok mindent meg kellett változtatni, például be kellett vinnünk kerítésen belülre az egész pályát és a nyomvonalat is át kellett alakítani, mert a szabályzatban foglaltaknak maradéktalanul megfelelő pályát terveztünk eredetileg, beleértve a legalább hat méter széles minimum 50 méter hosszú szilárd burkolatú rajt-cél egyenest. Amit egyébként kint, az egyik utcán tudtunk volna megvalósítani és azzal az állványzattal, amivel most is készülünk, vittük volna ki a mezőnyt az utcára és ott lett volna a befutó. De nyilvánvalóan zárt kapusként nem vihetjük ki az utcára a mezőnyt, mert így sokkal nehezebb lett volna megvalósítani, hogy nézők nélkül rendezzük meg a rendezvényt, és a kerítésen belül kellett újra rajzolni a nyomvonalat. A legalább 6 méter széles, 50 méter hosszú célegyenes ígyis meglett, de nem lesz szilárd burkolatú, hanem egy füves területről fog majd rajtolni a mezőny. Ennyi kompromisszumot sajnos meg kellett hozni a COVID miatt.
A beléptetés egy olyan dolog még, amit érintenek a járvány miatti szabályok. Egyébként senki nem rakott volna a kapuba regisztrációt, nem kéne a karszalagokkal, meg a ki regisztrált, ki nem regisztrált dolgokkal foglalkozni. Nagyon szigorú beléptetési protokoll lesz, ha már bevállaltuk a szervezést ebben a helyzetben, mindent megteszünk, hogy a jelenleg ismert szabályoknak maximálisan megfeleljünk.

Bikemag: És milyen pályára számíthatunk? A Facebookon már láttunk pár speciális elemet.

Soós Gábor: Alapvetően sík karakterisztikájú pályára kell készülni, mert a terület adottságai nagy dombokat nem tesznek lehetővé. A terület egyik felén van egy 2, nagyon maximum 3 méter magasságú domb, azt meg tudom ígérni, hogy abból amit lehet, azt maximálisan ki fogjuk hozni. Ezenkívül benne lesz az állványzat, aminek az egyik oldalán lépcsőn kell felmenni 3-3,5 méter magasságba, a másik oldalán pedig le kell gurulni. Ez azoknak a versenyzőknek, akik 2017-ben indultak cyclo-cross versenyen és Szekszárdon is ott voltak, teljes egészében ismerős lehet, mert ugyanarról az állványzatról van szó. Ezenfelül a terület adottságainak köszönhetően van egy hatalmas strandröplabda-pálya a strand területén, ebből is a lehető legtöbbet fogjuk kihozni. Annyit el tudok mondani, hogy itt a homokágy betartva a cyclo-cross szabályokat 80 méternél nem lesz hosszabb, viszont élve azzal a lehetőséggel, mert senki nem tiltja hogy miután kijött a mezőny homokágyból egy valamilyen más szakaszt követően újra visszavigyük oda, a homokágy kétszer is szerepelni fog a nyomvonalban.

Bikemag: A Facebookon érdekes felhívást olvastunk a hétvégi versennyel kapcsolatban. A pályán hirdetőkként 50 méterig díjmentesen kihelyeztek molinókat, ami megjelenés szempontjából kiváló kezdeményezés, gyakorlatilag egy profi verseny kinézetét kaphatja a rendezvény. Meddig él ez a lehetőség?

Soós Gábor: Nyilván egy ilyen rendezvénynek az összehozása nagy költségbe kerül, én lennék a legboldogabb, ha reálisan ötezer méternyi hirdetési felületet el lehetne adni a mai magyar piacon. Ezzel szemben az a szomorú valóság, hogy az ingyenes felhívásra is sokan jönnének, de nincs molinójuk, amit tudnának hozni, úgyhogy eddig körülbelül 50 méter plusz molinó van erre az ingyenes dologra. Jelentkezni szinte bármeddig lehet, mi a molinókat valamikor pénteken kezdjük felrakni, de szombaton is még ott leszünk, nyilván vasárnap reggel már nem szeretnénk ezzel foglalkozni, de szombat egy óráig egészen kényelmesen lehet hozni a molinókat. Én is azt vallom, hogy sokkal profibbnak tűnik egy végig molinózott pálya, mint ha csak üres kordonok és szalagok vannak föltéve.

Bikemag: Köszönjük. Kíváncsian várjuk vasárnap a versenyt.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.