fbpx

Ursus Magnus H.01 integrált kormány teszt

Az Ursus céget itthon még kevesebben ismerik, pedig felső kategóriás olasz gyártóról van szó, akik 1967 óta gyártanak kerékpár alkatrészeket. Jelenleg a kerekek, illetve kokpit alkatrészek (stucni, kormány) vannak a fókuszban. Főleg az országútis berkekben ismertek a termékeik, de a montis felhasználóknak szóló alkatrészekben is bővelkednek.

ursus_magnus_integralt_kormany_teszt1

Gondolom Mario Cipollini neve mindenkinek megvan, aki látott már közelről kerékpárt, és bizony a „sisakmentes” világsztár is előszeretettel megy Ursus Miura T47-es kerekekkel a képen éppen egy RB1K-ba rakva.

ursus_magnus_integralt_kormany_teszt2

A másik olasz macsó Filippo „Maestro” Pozzato és csapata a Wilier ProCycling is Ursus kerekekkel, illetve integrált kormányokkal megy. Méghozzá pont ilyennel, amit most tesztre kaptunk.

Letisztult forma, többféle színverzió

Letisztult forma, többféle színverzió

Az Ursus Magnus H.01 330 grammos súlyával könnyebb, mint a 390 grammos Wilier Alabarda, vagy a 410 grammos Cinelli Ram3, de a 409 grammos Deda Alanera is nehezebb nála, akárcsak az FSA Plasma Compact a 385 grammjával. Egyedül a Ritchey WCS Solostreem tudja megközelíteni. Ok, persze könnyű, de sokszor azzal szembesülnek a nehezebb bringások (mint én is), hogy ami könnyű, az hajlik is mint a vizes kifli. Szerencsére az Ursus ezt is megugrotta, semmilyen átlagostól eltérő rugalmasságot nem sikerült felfedeznem, és immáron 4 hónap használat után is egyben van, pedig a bringát nem csak aszfalton használom.

A kormány felszerelése alapvetően nem bonyolult művelet, bár rejtett kábelezésű. Nálam viszont extra csavart hozott a történetbe, hogy hidraulikus tárcsafékekkel szerelt a gépem, ami még a Speed-Way aranykezű szerelőjének, Bacsek Zolinak is okozott néhány ráncot a homlokán, de simán átépítette. Hiába, a rutin meg az évek… én neki sem álltam volna. Mindenesetre ezzel számolni kell, ha ilyet veszel, és nyilván nem szigszallagozod a bandázs alá a kábeleket mint anno a Mali tesztgépünkön… Utána viszont atom jól néz ki a kormány és környéke.

Okos megoldás az alu hátlap, így nem téped ki a menetet. Vagy ha igen, akkor is könnyen cserélhető.

Okos megoldás az alu hátlap, így nem téped ki a menetet. Vagy ha igen, akkor is könnyen cserélhető.

Na de miért vesz az ember ilyen kormányt? Egyrészt lehet a súly miatt, másrészt lehet az aero kialakítás miatt, harmadrészt pedig a kényelem miatt. Nálam 25 gramm ugrott le a Ritchey WCS cuccokhoz képest, ez elhanyagolható. Az aerót nem érzem meg, mert nem tudok 45 fölötti tempóval menni, viszont a kényelem az fényéveket javult. A kinézetről nem is beszélve. Természetesen be lehet bandázsolni végig a kormányt, de szerintem vétek, hiszen a csupasz lapított karbon fogása tökéletes, illetve hosszú távokon is jó ebbe kapaszkodni felső fogásban.

Azért illik megemlíteni, hogy ezt a kormányt az Ursus nem a lelkes amatőröknek, hanem a profiknak fejlesztette, akik bizony ma már hegyre is 40 km/h-val mennek, a sík szakaszokon pedig simán 50 fölötti a tempó. Három különböző aerodinamikai megoldást gyúrtak egybe a Magnus fejlesztésénél, és arra is figyeltek, hogy mérettől függetlenül ugyanazt az üléspozíciót, és merevséget adja a végén, tehát minden egyes kormányszélesség más-más szerkezetet takar. Az áramvonalassági tényező 3:1 ami megfelel az UCI szabályoknak, de ez nem meglepő, hiszen enélkül a profi versenyzőik nehezen tudnának a nagy körversenyeken elindulni.

ursus_magnus_integralt_kormany_teszt9

Az elektromos váltórendszerrel rendelkezőknek sem kell “kötegelőzniük”, mivel Shimano Di2 és Campagnolo EPS junction box-hoz illeszkedő adaptert is tudsz venni hozzá, sőt computer tartóval is bővíthető. Az ára nem kevés, de ha szétnézel a konkurensek között, akkor még kedvezőnek is mondható, főleg ha a súly illetve a merevség is számít!

Forgalmazó: Okbike Kerékpár Kft.
Elérhetőség: http://okbike.hu/termek/ursus/kormanyok/magnus-h-01-gray/
Ajánlott fogyasztói ár: 179 990 Ft helyett most bevezető áron 149 990 Ft

Mérettáblázat:

ursus_magnus_integralt_kormany_teszt8

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo