fbpx

Trek Émonda ALR 5 kerékpárteszt: Team Replica álmodozóknak

Szeretnél messziről úgy kinézni, mint Fabian Cancellara? Ha a watt/kg adataid nem is, de a kinézetedet tudod közelíteni ehhez. Felhúzol egy Trek Factory Racing mez szettet, egy Bontrager Velocis sisakot, hozzá pedig egy XXX cipőt, és végül felülsz a piros fehér TREK Émonda ALR-re.

Mindegy hol fotózod, jól áll neki!

Trek ALR 5 kerékpárteszt

Az igazat megvallva ez a gép baromira jól néz ki! Akkor is megkívánod, ha eszedben sincsen aluvázas bringát venni. Mert ez bizony nem karbon, nevében ezért is jelent meg az ALR felirat. Alapanyaga 300-as Alpha alumínium, ami a Trek prémium kategóriás ötvözetét jelenti. A csövek végleges formáját hydroforming eljárással alakították ki, de itt nem a design volt a fő vezérlő elv, hanem az optimális súly/merevség arány elérése. Egyébként első ránézésre könnyű benézni az alapanyagot, mivel az Invisible Weld Technology hegesztési eljárás következtében a varratok szinte láthatatlanok. A váz tervezése a H2 Fit elv alapján készült, amihez számos profi versenyző biometrikus adatait felhasználták, hogy neked a lehető legkomfortosabb legyen.

Odafigyeltek a részletekre

Odafigyeltek a részletekre

E2 fejcsővel rendelkezik, ami alul 1.5”-os méretű, felül pedig 1 1/8”-os, tehát klasszikus tapered. Középrésze „trekkesen” egyedi szabványú, ami jelen esetben a BB 86.5-öst jelenti, és ezáltal nagyobb oldalirányú mereveséget kapsz, azaz kevesebb wattot égetsz el hajtás közben a váz hajtogatására.

A DuoTrap helye a láncvillába integrálva

A DuoTrap helye a láncvillába integrálva

A bal hátsó láncvillában meg van a helye a Duotrap S sebesség- és pedálfordulat szenzornak. Így legalább nem kell elcsúfítani mindenféle felkötegelt szenzorokkal a bringát, és ami talán még lényegesebb, nem is tud elmozdulni a helyéről.

A hegesztések szinte észrevehetetlenek.

A hegesztések szinte észrevehetetlenek.

Felszereltsége több mint tisztességes, ugyanis a 2×11 sebességes Shimano 105-ös szettet nem gagyizták el másféle hajtóművel, meg matricázott olcsó fékekkel. Itt tényleg minden 105-ös a fékváltókaroktól a hajtásláncon át a fékrendszerig. Elöl 50/34-es kompakt hajtómű dolgozik amihez hátra 11-28-as sort tettek fel, így könnyedén vagy legalábbis könnyebben leküzdhetőek a meredek emelkedők is.

trek_emonda_2016_004

A kerekek Bontrager alkatrészekből épülnek fel, ami házon belüli márkának számít, mivel a tervezést a Trek koordinálja. A felnik tubeless ready kivitelűek, így aki később ki akarja próbálni a belső nélküli rendszert, az megteheti. 23 mm-es szélességű R1 Hard Case-ek, szintén a Bontragertől.

trek_emonda_2016_011

A stucni/kormány/nyereg/nyeregcső kombó szintén Bontrager, méghozzá a számomra felettébb kényelmes Paradigm Race nyereggel. Úgy látszik a hátsóm erősen kompatibilis a Bontrager nyergekkel, mert eddig még nem volt olyan Trek tesztgép amin kényelmetlen lett volna.

trek_emonda_2016_009

Két éve mikor a karbon Émonda SLR-t bemutatták volt szerencsém a legkönnyebb SLR 10-essel és az SLR 6-ossal is tekernem. Sajnos ezek kényelmét és persze súlyát az alumínium ALR nem tudja megközelíteni. Utóbbi persze érthető, de a kényelemtől többet vártam volna. Aki valóban komfortos alu gépet keresne ebben az árkategóriában, az inkább nézze meg a Domane 2.3-at amiben benne van az IsoSpeed elasztomer. Az Émonda ALR inkább egy sportolásra, amatőr versenyzésre alkalmas célgép.

trek_emonda_2016_014

Az üléspozíció viszont mindenképpen a komfortos kategóriába sorolandó, ugyanis magas a homlokcső, így még teljesen lerakott stucnival sem kell túl mélyen fognod a kormány, azoknak is kényelmes lesz rajta ülni, akik nem rendelkeznek hajlékony felsőtesttel. Geometriája annak ellenére megegyezik a csúcs karbon SLR-el pedig tutira nem a versenyzés lebegett a tervezők szeme előtt. Viszont ez azt is jelenti, hogy akinek nem korlátlan a pénztárcája, az is építkezhet erre a vázra hosszútávon.

trek_emonda_2016_015

Amit cseréltem volna rajta, az mindössze a gumik, amiből 23-as helyett a hazai utakra inkább a 25-ös méret az ideális, persze a tükörsima horvátországi utakon semmi gond nem volt vele. Az ismeretségi körömben van olyan akinek pont ez a modell van, és neki is volt gondja a merevséggel. A megoldást az szolgáltatta, hogy karbon Bontrager stucni/kormány/nyeregcső kombót rakott fel rá, és máris helyreállt a rend. Ez persze nyilván többletköltséget jelent, de még mindig fényévekkel kedvezőbb áron áll össze mintha SLR-t vennél ugyanolyan felszereltséggel.

Forgalmazó: Genomed Kft.

Elérhetőség: www.trek.hu

Ajánlott fogyasztói ár: 489.000 Ft

Váz: 300 Alpha alumínium

Villa: Émonda full karbon

Váltórendszer: Shimano 105 11 sebesség

Fékrendszer: Shimano 105

Hajtómű: Shimano 105 50/34

Kerekek: Bontrager Tubeless Ready

Gumik: Bontrager R1 Hard Case

Kormányszár: Bontrager Elite

Kormány: Bontrager Race VR-C
Nyeregcső: Bontrager alu

Nyereg: Bontrager Paradigm Race

Súly: 8.74 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.