fbpx

Tour de Hongrie: izgalmas útvonal budapesti szakasz nélkül – tények és vélemények

Komoly körversenyhez méltó gálán mutatták ma be a 2019-es Tour de Hongrie, azaz a magyar kerékpáros körverseny útvonalát, amire június 11. és 16. között kerül majd sor.

A prezentációra a Budapest Music Centerben került sor, élő televíziós közvetítéssel, amire természetesen júniusban is számíthatunk majd, hiszen Magyarországon ebben az évben is élő közvetítéssel jelentkezik majd minden nap az M4Sport. Az Eurosporton is jelen lesz a Tour de Hongrie: keddtől vasárnapig minden nap 48 perces esti összefoglalót láthatnak a nézők. Sőt, az utolsó két szakaszon másfél órás élő közvetítésre is sor kerül a nemzetközi sportcsatornán!

A 2019-es verseny számokban: a nemzetközi mezőny 6 versenynap alatt, 11 megyét érintve összesen 890 kilométert tesz meg a székesfehérvári befutóig. A siófoki prológ mellett idén is négy teljes és két félszakasz vár a versenyzőkre, a Tour de Hongrie több mint 100 települést érint majd és 12 város ad otthont szakasz rajtjának vagy céljának.

A kategória ismét 1.1-es, azaz profi csapatok is képviseltetik majd magukat. Magyar részről kontinentális csapatunk, a Pannon Cycling Team és a nemzeti válogatott indulhat majd, valamint azok a versenyzőink, akik külföldi kontinentális vagy pro kontinentális csapatukkal érkeznek.

A gálát a Tour de Hongrie 40 éves jubileuma alkalmából történeti áttekintés színesítette, 1925-től érdekes sztorik elevenedtek fel a színpadon, korábbi győztesek és leszármazottaik vehettek át díjakat.

Videóinterjúval jelentkezett be többek között a versenyt támogató Magyar Turisztikai ügynökség vezérigazgatója, Dr. Guller Zoltán, és a tavalyi Tour de Hongrie legjobb magyar versenyzője, Valter Attila is:

A főszervező, Eisenkrammer Károly mellett megszólalt Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, és Dr. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár is. Az államtitkár-asszony is kiemelte a Tour de Hongrie egyre növekvő jelentőségét Magyarország számára:

A sportrajongók a Tour de Hongrie-ra hasonlóan büszkék lehetnek már, mint a nagy körversenyeket rendező nemzetek lakói a Tour de France-ra, Giróra, Vueltára. A verseny nemcsak az országimázs, hanem a testmozgás népszerűsítése szempontjából is nagyon fontos. A 890 kilométeres Tour de Hongrie-t nézve egyre többen kedvet kapnak ahhoz is, hogy saját határaikat is tovább tágítsák a sportban.

Szabó Tünde, sportért felelős államtitkár is köszöntőt mondott

A köszöntőket és történeti áttekintéseket követően sor került a szakaszok bemutatására is:

június 11., kedd: Prológ, Siófok–Siófok (egyéni időfutam, 4 km)
június 12., szerda: 1. szakasz, Velence–Esztergom (194 km)
június 13., csütörtök: 2. szakasz, Balassagyarmat–Miskolc (201 km)
június 14., péntek: 3/a. szakasz, Kazincbarcika–Tiszafüred (115 km)
június 14., péntek: 3/b. szakasz, Tiszafüred–Hajdúszoboszló (69 km)
június 15., szombat: 4. szakasz, Karcag–Gyöngyös-Kékestető (138 km)
június 16., vasárnap: 5. szakasz, Kecskemét–Székesfehérvár (169 km)

Princzinger Péter (MKSZ-elnök), Révész Máriusz (kormánybiztos) Szabó Tünde (államtitkár), Eisenkrammer Károly (főszervező)

Az első gondolatok a szakaszok bemutatása után:

Röviden áttekintve az útvonalat, nyilván a budapesti befutó hiánya tűnik fel elsőre, de érdemes elgondolkozni azon, hogy egy Székesfehérvár méretű városban ritkán látott, rangos attrakció tud lenni egy kerékpáros körverseny zárószakasza, ami megmozgathatja a teljes lakosságot. Egyértelmű, hogy ez a verseny sokkal nehezebb lesz, mint tavaly. Sokkal több emelkedővel, hosszabb távokkal, a kékesi hegyi befutón pedig hasonló hangulatot varázsolhatnak a kerékpáros szurkolók, mint a legutóbbi alkalommal.

Bár kilométerben mérve idén kevesebb lesz a transzfer, de a verseny második fele nagyon fárasztó lesz a versenyzőknek, hiszen a 201 kilométeres 2. szakaszt követően pénteken két félszakaszra kerül sor. Gyakorlatilag pihenés nélkül követi egymást két országúti etap, amire sokaknak reagálhat majd szokatlanul a szervezete. Másnap kékesi befutó, amit a leghosszabb transzfer követ majd a kecskeméti rajt előtt. Minden szempontból egyre megterhelőbb napok követik majd egymást, itt már megnő a szerepe annak is, hogy a csapatok milyen feltételeket biztosítanak versenyzőiknek a regeneráció szempontjából.

Természetesen a lehetséges főszereplőket, azaz a jelen lévő versenyzőket is megkérdeztük az útvonalról:

Móricz Dániel (Pannon Cycling Team):

Szerintem az útvonal eléggé szelektáló lesz már az első naptól kezdve. Könnyen el lehet veszíteni a versenyt már az elején, de megnyerni nem, mert lesz később több hegyi szakasz is. Mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy a csapat előkelő pozícióba kerüljön, vannak emberek a hegyekre és a sprintekre is. Hasonlóképp, mint tavaly egy top10 összetett eredménnyel elégedettek lennénk, és megpróbálunk rámenni részsikerekre a sprinteken és a hegyeken is.

Rózsa Balázs (Differdange-GeBa):

Ez az útvonal az előzőekhez képest sokkal dombosabb, szelektálóbb lesz, és úgy gondolom, hogy nekem az összetettben nem sok esélyem lesz arra, hogy a korábbi többszöri top20 eredményt hozzam. Viszont nagy örömömre szolgál az, hogy szülővárosomból és lakhelyemről, Balassagyarmatról a verseny történetében először rajtol majd szakasz. Meg is próbálom kihegyezni magam erre a napra, nagy örömmel tölt el, hogy hazai közönség előtt versenyezhetek majd.

A csapat nagy változáson ment keresztül, 8 új fiatal versenyző érkezett rutinosabb bringások helyett. Ha minden jól megy, a 2015-ös győztes Tom Thill is rajthoz állhat majd tőlünk, ő mindenképpen ott lehet majd a harcban a végsőkig. Tenerifén edzőtáborozott két hónapot, több mint 200 000 méter szintkülönbséget mászott meg, úgyhogy elég jó erőben érzi magát az emelkedőkre. Ő lehet az összetettben az első számú emberünk és az ő segítése lehet a fő cél számunkra.

Karl Ádám (UC Monaco):

Nagy valószínűséggel a magyar válogatott színeiben indulok majd, az útvonal sokkal hegyesebb, mint a tavalyi, három ilyen szakasz is van. A hegyi befutó nekem nem fekszik, de ezen kívül lesz 3-4 esélyem jó eredményt elérni. A siófoki prológ elég technikás, feküdhet nekem, mert a kanyarokba jól be tudok fordulni. A két félszakasz is kedvezhet, valamint a székesfehérvári befutó a körözéssel tökéletes. Szakaszgyőzelmet célzok meg, aztán formától függően meglátjuk, hogy alakul.

Dina Márton (Pannon Cycling Team):

Fülig ér a szám, nagyon várom a versenyt, kellemes csalódás számomra, hogy végre ilyen hegyes lesz a Tour de Hongrie. Én azt szeretem, ha minél nehezebb egy országúti verseny és ez nagyon nehéz lesz. Az lesz a döntő, hogy milyen sorral jönnek a nagyobb csapatok, például a Cycling Academy, vagy a Cofidis. Mindkettőben vannak nagyon jó hegyi menők, az a kérdés, hogy elhozzák-e őket, vagy csak a B sort. Minden emelkedőt ismerek, amit nem, azt még vagy százszor meg fogok nézni, úgyhogy nagyon várom. Szeretnénk top10-ben végezni az összetettben.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.