fbpx

Tour de France: a 2015. évi francia körverseny számokban

Az év legfontosabb kerékpáros eseménye és a világ egyik legnézettebb sporteseménye ma, július 4-én kezdődik és július 26-áig tart. Kövessük együtt a Bikemagon a világ legjobb kerékpárosainak küzdelmeit, elsőként tekintsük át a 2015. évi Tour de France-t számokban:

A Team Sky illusztrációja

A Team Sky illusztrációja

1903. óta a Tour de France-t idén 102. alkalommal rendezik meg, ezúttal 3 360 kilométert kell teljesíteni a 22 csapatból álló 198 fős mezőnynek 21 szakasz és 2 pihenőnap bontásban 3 hét alatt. Eközben 62 800 méter szintet kell mászni, ami 7 Mount Everestnek felel meg.

A 21 szakaszból 9 sík terepen, 3 közepesen nehéz domborzaton zajlik, 7 hegyi etapot kell teljesíteni és 5 hegyi befutót, ezeken kívül egy  28 km-es csapatidőfutam (a 9. szakasz) és egy 13,8 km-es egyenkénti időfutam (az 1. szakasz) szerepel az itinerben. A 4. szakaszon 7 kockaköves pavét is le kell küzdeni, 13,3 km hosszan.

A bringások 4 megkülönböztetett trikóért küzdenek (sárga – összetett; zöld – helyezési számok és részhajrák alapján számított pontverseny; pöttyös – hegyi pontverseny; fehér – legjobb 26 év alatti versenyző), valamint a 9 fős csapatokat is értékelik külön versenyben.

A 2014-es Tour de France-t a teljes távot a leglassabb versenyző például 96 óra, azaz 4 teljes napnyi idő alatt teljesítette. A verseny átlagsebessége 39,5 km/h volt, a legnagyobb mért tempó lejtmenetben 93 km/h.

Egy Tour de France 21 szakasza alatt átlagosan 70 000 kalóriát éget el egy versenyző, ami 265 hamburgernek felel meg. Egy szakasz közben 10 liter frissítő is elfogy, ami 20 db 500 ml-es kulacsot jelent, a 21 etap során ez 210 liter folyadék, ami egy csapatra számolva közel 2 hektoliter.

A Tour de France már régóta nemzetközi sportesemény, idén rekordszámú, 6. alkalommal rajtol Hollandiából (Utrecht) és 2 szakaszt Belgiumban rendeznek. Összesen 188 országban közvetítik élőben, az utak mentén pedig évente 12 millióan szurkolnak a kerekeseknek.  Kövessük mi is!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo