fbpx

Tour de France 2016 – számokban

Az idei francia körverseny útvonalának részletes elemző ismertetése után most jöjjön néhány statisztikai adat!

Az útvonal

A teljes útvonal (szokás szerint) 21 szakaszból áll és 3535 kilométer hosszú.

Ebből 9 sík szakasz, 1 közepesen nehéz hegyekkel teli, 9 pedig klasszikus hegyi szakasz. Ezenkívül 2 egyéni időfutam is a program része.

A leghosszabb szakasz a 4. lesz (Saumur és Limoges között), összesen 237,5 kilométer.

A legrövidebb pedig az utolsó, a 21. (Chantillyból indul és Párizsban a Champs-Elysées-n ér véget), ez 113 kilométer.

A teljes útvonal egy térképen

A teljes útvonal egy térképen

Összesen 28 darab   2., 1. vagy kiemelt kategóriájú emelkedőt kell megmásznia annak, aki el szeretne érni Párizsig.

A legmagasabb pont a 2408 méter magas Port d’Envalira (10. szakasz) lesz, az ezen elsőként áthaladó versenyző kapja majd a Souvenir Henri Desgrange különdíjat.

Az idei útvonal Franciaországon kívül érinti még Andorrát, Spanyolországot és Svájcot.

Összesen 38 település lesz vagy rajt- vagy célállomása a verseny szakaszainak, ezek közül 16 helység először részesül ebben a lehetőségben.

A legkisebb lélekszámú település az 1. szakasz rajtjának helyszínéül szolgáló Mont-Sain Michel, itt negyvenketten élnek, Párizsban pedig – ami a legnagyobb város – mintegy 2 millió 244 ezren.

Útközben a mezőny 660 településen teker keresztül.

A szervezők erre a három hétre 40 ezer szállodai ágyat foglaltak le összesen 210 hotelben, ezenkívül három repülőgép fogja átszállítani a versenyzőket és a háttérstábot az utolsó szakasz rajtjának helyszínére.

A szereplők és segítőik

22 csapat, csapatonként 9 versenyzője, azaz 198 kerékpáros áll rajthoz szombaton. Őket összesen 300 fős stáb kíséri.

Érkezik a Team Sky legénysége a csütörtöki csapatprezentáció helyszínére

Érkezik a Team Sky legénysége a csütörtöki csapatprezentáció helyszínére

A versenyzsűri 15 főből áll.

Az ASO személyzete 100 fő, ezenkívül még további 300 ember segédkezik a verseny lebonyolításában.

Az orvosi stábot 10 orvos és öt nővér alkotja. A mezőnyt 7 mentőautó kíséri, 2 nyitott fedelű orvosi autó és egy orvosi motorkerékpár. Ezenkívül ehhez a karavánhoz tartozik még egy röntgenkocsi is.

A mezőny előtt néhány órával az útvonalon elhaladó reklámkaraván viszont 170 járműből áll, 35 márka képviselteti magát, 600 ember vesz a showban részt, 55 pedig a problémamentes haladást biztosítja.  A promóció során 14 millió terméket osztanak szét az út mentén várakozók között.

A verseny biztonságát mintegy 23 000 rendőr és csendőr biztosítja, többek között a Nemzeti Gárda 50 tagja.

65 embernek az volt a feladata, hogy az útvonalon eddzen, kiszúrva az esetleges túl rizikós részeket, továbbá 750 ember vett részt hasonló céllal a versenyszituáció modellálásában.

Nézők, média, internet

A statisztikák szerint  nagyjából 80%-ban franciák és csak 20%-ban külföldiek követik a helyszínen a versenyt, utóbbiak több mint 40 különböző országból érkeznek.  65%-ban férfiak, 35%-ban nők.

Összesen 10-12 millió ember várható az utak mentén a 21 nap során.

A versenyt nem a helyszínen követők számra 2000 újságíró szolgáltatja az információkat, 347 sajtóorgánum (offline és online újság, hírügynökség) képviselteti magát a versenyen. Ezenkívül 99 fotóügynökség, 68 rádió- és 86 televíziós állomás járul hozzá a minél szélesebb körű tájékoztatáshoz.

190 országban összesen 100 televíziós csatornán lesz látható a verseny, hogy ez így legyen 500 ember (operatőrök, hangmérnökök, helikopterpilóták, stb) munkáján múlik majd, a teljessé pedig a 90 kommentátor munkája teszi az élményt.

A mezőnyben 16 GoPro kamerát is használni fognak.

És mi a győztes(ek) jutalma?

A verseny összdíjazása idén 2 295 850  Euró.

A győztes félmillió eurót kap.

A legjobb csapat 50 ezret.

A hegyi király (piros pöttyös) és a legjobb sprinter (zöld trikó) 25 ezret.

A legjobb 25 éven aluli (fehér trikó) 20 ezret.

Ezen kívül további pénzdíjak járnak még szakaszonként a jó helyezésért és naponként a megkülönböztetett trikó viseléséért is.

(képek forrása: letour.fr)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.