fbpx

Több százan avatták fel az új bringasávokat hétfő este

Több százan tekertek és emeltek biciklit a Nagykörúton hétfő este a Magyar Kerékpárosklub által szervezett Happy Mass-en, miután véglegessé vált a tavasszal a Nagykörúton, a Bartók Béla úton, Baross utcán, Tétényi és Villányi úton felfestett kerékpársáv.

Fotó: Karancsi Rudolf / Képszerkesztőség – Magyar Kerékpárosklub

A “bringaláncot” formázó hétfői esemény helyett eredetileg klasszikus biciklis felvonulást tartottak volna, de a koronavírus miatt a már bejelentett eseményt lemondva választották ezt a biztonságosabb akciót.
Az új biciklisávokkal sokkal kényelmesebb lett Budapest belvárosában kerékpározni, így azok is könnyen szelhetik át a várost kerékpárral, akik még nem mertek elindulni. Az új sávok sikere – a Nagykörút Budapest 2. legnépszerűbb biciklis útvonala lett nyárra napi 4-5000 használóval – bizonyítják, hogy igény van a kerékpársávokra ezzel pedig hosszú távon egy élhetőbb város lehet Budapest – üzeni a Magyar Kerékpárosklub.

Fotó: Karancsi Rudolf / Képszerkesztőség – Magyar Kerékpárosklub

A szakmai szervezet egyben reméli, hogy minél előbb megvalósul a hiányzó Szent István körúti szakasz, valamint az Óbudától Ferencvárosig több útvonalon is megvalósulnak a tavasszal javasolt, könnyen kialakítható kerékpársávok. A főútvonalak mentén megfelelően kijelölt biciklisávok az autóvezetők és kerékpározók együttműködését is segítik, hangsúlyozta a Kerékpárosklub.

Fotó: Karancsi Rudolf / Képszerkesztőség – Magyar Kerékpárosklub

Happy Mass 11 éve indult bringasávavatási hagyomány, amikor a kerékpáros mozgalom által régóta kért, fontos fejlesztéseket avatják fel az értük dolgozó civilek, egyben a folytatást is kérve. Először 2009-ben rendeztek Happy Mass-t a Thököly úton, majd 2011-ben a Kiskörút befejezésekor, 2012-ben az Andrássy úton és 2017-ben a Bartók Béla belső szakaszán avatták fel a kerékpáros szervezetek az új bringasávokat.

Fotó: Karancsi Rudolf / Képszerkesztőség – Magyar Kerékpárosklub

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo