fbpx

Selle SMP, avagy formabontó nyergek a komfort jegyében!

A nyeregkérdés a kerékpározás egyik neuralgikus pontja. A nyereg kialakítása a kerékpározás kezdeteitől nem sokat változott: gyaníthatóan a gyártók szerint ha nincs panasz, a dolgokat nem érdemes bolygatni. De ha jobban belegondolunk, más sincs, mint panasz!

Selle_SMP_00 A kerékpárosok döntő többsége altáji kényelmetlenségekkel bajlódik, nem találva megoldást a kerékpározás örömét megkeserítő kellemetlenségekre. Ellenben van új a nap alatt: a Selle SMP újragondolva a nyeregkialakítást és annak szerepét alternatívát kínál a szokványos – leginkább színben, szélességben és súlyban eltérő – modellekkel szemben.

A Selle SMP márka története 1947-re vezet vissza, de valójában a legtöbb kerékpáros számára csak 2006-ban lett közismert, amikor forradalmi koncepciójukkal elnyerték az IF Product Design Award formatervezési díját. Mindazonáltal az ezt megelőző munkásságuk felett sem lehet csak úgy legyinteni: nyergeikkel 1970-ben elérték az évi 1.000.000 eladott darabszámot, majd 1995-óta már évente 5.000.000 termék gördül ki a gyárkapun! 2006-óta pedig az ISO 9001-es minőségi szabványnak is minden egyes nyereg maradéktalanul megfelel.

sellesmp_COMPOSIT CARBON RAIL 1Számunkra a kiinduló pont a mai kínálatban szereplő SMP nyergekhez kapcsolódik: azaz a rangos IF Product Design Award odaítélése. Miben volt forradalmi a Selle SMP fejlesztése? Közismert, hogy ebben az időszakban már szinte minden kerékpárnyereg-gyártó kínált középen különböző mértékben kivágott „prosztatakímélő” nyergeket, a Selle SMP lényegében ezt a koncepciót tökéletesítette. Az SMP nyergek tervezésében három urológiai klinika és 35 profi olasz kerékpáros vett részt. A leglényegesebb különbség a hagyományos kerékpárnyergek kialakításával szemben az a felismerés volt, hogy tehermentesíteni kell minden egyes olyan testrészt a nyomás alól, amely a közvetlen teherviselésben nem vesz részt, ellenben terhelésével zsibbadás, keringési rendellenességek léphetnek fel. Éppen ezért egy olyan nyeregformát alkottak meg, amely esetében a teherviselésben kizárólag az ülőgumók vesznek rész, az idegek, artériák és lágy részek tehermentesítve vannak az ülőfelületen végighúzódó hosszanti, széles kivágás jóvoltából. A nyereg ezen középső ürege meggátolja a végbélnyílás, a prosztata, a szeméremtest, a mély háti véna és a pénisz artéria, a herezacskó és a here összenyomódását férfiaknál, a szeméremajkak és a csikló összenyomódását pedig a nőknél. A szakemberek szerint ezzel óv meg az SMP nyereg a felsorolt szervek terheléséből adódó élettani rendellenességektől, többek között az impotenciától is.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő nyerget: a Selle SMP honlapján szereplő módszer az egyik legjobb útmutató, amellyel valaha találkoztam! (Link a cikk végén)

Hogyan válasszuk ki a megfelelő nyerget: a Selle SMP honlapján szereplő módszer az egyik legjobb útmutató, amellyel valaha találkoztam! (Link a cikk végén)

Eurobike_Selle_SMP_01

Komoly kutatási háttérmunka előzte meg a Selle SMP nyergek kifejlesztését…

A Selle SMP nyergek további jellegzetesség a hajlított nyeregorr. Számtalan cég bukott már bele a kerékpárnyereg anatómiai alapon történő megreformálásába azzal, hogy a kényelem fokozásának megoldását a nyeregorr elhagyásával gondolták megoldani. Ezzel a részegységgel ugyanis menet közben a kerékpáros stabilizálja, azaz irányítja gépét, kiállás után pedig segít a visszaülésnél. A nyeregorr igen fontos „tájékozódási pont” tehát a kerékpáros és a kerékpár közti kapcsolatban. A SMP nyergek esetében a nyeregorr nem úszta meg az átformálást, így a pálca becsatlakozásánál megtörték, lehajlították, majd teljesen kiüregelték, így káros nyomást nem fejt ki, ellenben a pozícionáló feladatát továbbra is ellátja. A nyeregváz és a pálca kialakítása jóvoltából az egész konstrukció rezgéscsillapító képessége összességében kedvezőbb lett.

Emellett szerkezeti különlegességeket is láthatunk az SMP termékeken: ilyen például a sín szokatlan csatlakozása a nyeregvázhoz. A nyeregpálca végei az általános gyakorlattal ellentétben ugyanis nem a nyereg hátuljába csatlakoznak, hanem a nyeregorrba. A pálca hátul rafinált hajlításokkal illeszkedik egy fészekbe, melybe csavarozott idom rögzíti. A megoldás előnye, hogy a pálca könnyen cserélhető, így bármelyik felső kategóriás SMP nyereg rendelhető karbon pálcával is, így még jobb rezgéscsillapító tulajdonságokkal és súllyal ruházza fel a nyerget. A koncepció talán egyetlen nem túljelentős hátránya, hogy a szokványosnál hosszabb nemesacél pálca némileg emeli a nyereg tömegét.

[divider scroll_text=”A kerékpárnyereg újragondolása – Selle SMP”]

A Selle SMP teljes modellpalettájának minden egyes darabja a fent ismertetett koncepció szerint készül, ezen felül azonban szín, tömeg, szélesség és minőség tekintetében a variációs lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok, így biztos, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő nyerget. A termékek 100%-ban Olaszországban készülnek. Az egyetlen nyereggyártó cég a világon, amelyik rendelkezik ISO 9001/2008 tanúsítással, illetve a nyergek tervezése és gyártása teljes egészében Olaszországban folyik.

Versenyzésre is előszeretettel ajánlja a gyártó... és a profik megelégedéssel alkalmazzák!

Versenyzésre is előszeretettel ajánlja a gyártó… és a profik megelégedéssel alkalmazzák!

Az SMP nyergek 2015-ben három termékcsaládra bonthatók:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.