fbpx

Romet 2017: Ez nem itt az! Annál sokkal jobb!

Nekem a Romet a fejemben teljesen mint segédmotorkerékpár volt meg, hiszen tizenéves koromban elérhetetlen álom volt a lengyelek gépe. Csak a kiállításon döbbentettek rá, hogy a lengyel gyártó bizony 1893 óta készít kerékpárokat!

Bizony, több mint 120 éve. Persze hullámvölgyek a bringás részlegen is voltak, de most újra szeretnék elérni a több százezres eladásokat, amit a 80-as években simán hoztak. Az újjáéledt kerékpárgyártó viszont mára több kategóriában is megpróbál egyre nagyobb szeletet kiharapni a piacból, olyan a trendeknek megfelelő modellekkel amire ma szükség van. És erre elég nagy esélyük van, ugyanis az áraik rendben vannak, a bringák kinézete ütős, és elindult a hazai forgalmazás is. Hamarosan pedig mi is megkapjuk az első tesztgépeinket, hogy élesben is bizonyítsanak.

Egyszerűen patent!

Egyszerűen patent!

Teljesen meglepő, de higgyétek el nem lettem Romet bérenc és jattot sem kapok (sajnos) tőlük azért, hogy a kiállítás egyik legszebb bringájának a Boreas-t választottam. Igen, jól látod, egy aránylag belépő szintű gépet, amit az új Tiagra szettel szereltek és egyetlen hibája a mechanikus tárcsafék, bár tény, hogy egy hidrós fékváltókaros szettel minimum negyvenezerrel lenne drágább. Nos ennek a festése kombinálja a mattfeketét a matt krómmal és valami eszméletlenül szép. Sajnos a fotók nem adják vissza, a weboldali kép meg főleg nem.

Maga az országúti paletta is elég széles lett, a belépő modell a Huragan 1-es Clasris szettel, alu villával, Michelin gumikkal kétszáz alatti áron. A másik végletet a Huragan CRD jelenti 7.6 kilós súllyal, Ultegra szettel, karbon vázzal, és DT-Swiss R23-as kerékszettel. Ennek ára még nem ismert, de valahol 600.000 körül érkezik majd. Sőt a nőket sem hanyagolták el, mögötte ott a gyönyörű FEN Tiagra szettel. A szebbik nem tagjainak érdemes a Huragan 4-est is megnézniük 105-ös szettel!

romet_kerekparok 15

Romet Monsun 2

XC vonalon a csúcsmodellt a karbon vázas 29-es kerekű Monsun 2-es jelenti 11 sebességes XT szettel, SID RL telóval, DT X1700-as kerekekkel és mindössze 10,3 kilós súllyal. Ha ennek az ára is a többi Romet-hez igazodik, akkor lesz érte tolongás itthon a versenyzők körében. Természetesen mindent tud, amit ma tudni kell: 12-es tengellyel készül, közvetlen PM fékkonzolja van, tapered a fejcső, és belül vezették a kábeleket.

Akinek bejött a Boreas kinézete, az szeretni fogja az új Mustang 29 3-ast, már az új Shimano SLX szettel, 29”-os kerekekkel és hydroforming-os alu vázzal. Ha lehet hinni az adatoknak, akkor a 12 kilós súly nagyon jónak hangzik. Szívesen kipróbálnánk!

romet_kerekparok 6

Az új Monsun 29 1-es modell

A kedvezőbb ársávban a Monsun 29 1-es modellt érdemes lesz megnézni, és nem csak az alkatrészei, hanem gyönyörű festése miatt is. A Romet bringákra jellemző az átgondolt Shimano-s felszereltség, a minőségi kiegészítők és még ebben a kategóriában sem raktak bele gagyi teleszkópot, hanem Rock Shox Recon TK-t építettek bele. Ez is előrelépés az idei gépekhez képest, és díjazzuk is rendesen.

No de jöjjön a legújabb trend a merev trail bringa kategória, amit jelenleg nem nagyon értek még, de majd hozzászokunk. A JIG és JIG+ ide tartozik, melyből előbbi kinézete nem annyira nyerte el a tetszésünket, de a JIG+ elég jól sikerült, és ebben nagy szerepe van a 650B+ méretű kerekeknek is melyekre 650B x 2.8”-os gumikat húztak. Ez sokat tud csillapítani terepen, főleg ha jól belövöd a guminyomást. Az új Boost szabványú agyakat fogadó váz 6061-es húzott alumíniumból készül, tapered fejcsővel és 12-es hátsó tengellyel. A szett SRAM NX rajta ami 1×11 sebességes, a villa X-Fusion McQueen 140 mm-es rugóúttal és jár hozzá egy Pro Tec Hilo dropper post is. Meglátjuk milyen lesz!

Az enduro már az a kategória ahol elválik ki az igazi bringagyártó. Jól működő, finoman mozgó, könnyű, élvezetes trail vagy enduro bringát nem egyszerű tervezni és gyártani. Pedig a Tool széria ezt a szegmenst célozza meg. Nem merészkedtek egyelőre a karbon vázas kategóriába, az aluból viszont megpróbálták kihozni amit lehet. A 13,4 kilós súly azt mutatja ez elég jól sikerült, mert sok gyártó alig van alatta a méregdrága karbon modelljeivel. A képen is látható Tool 2 160 mm-t mozog, 1×11-es XT szettet kapott, a telók Rock Shox Pike RCT3 és Monarch RT, a kerekek pedig DT E1900-asok.

Az össztelós ERE 500 Nduro pedelec

Az össztelós ERE 500 Nduro pedelec

Természetesen nem maradhattak ki a pedelec kerékpárok sem, és főleg a monti vonalon erősítettek 2017-re. Az ERE 500 Nduro 120 mm-es rugóúttal rendelkezik, a hajtás pedig a legújabb Shimano E8000-es monti középmotoros cucc. Az SLX szettes bringa árára kíváncsiak vagyunk, mindenesetre 19,2 kilót nyom a gyári adatok szerint, ami meglepően jó adatnak tűnik!

A merev elektromos bringa

A merev vázas elektromos bringa

Ennek a merev kivitele az ERM200-as szintén Shimano hajtással, 11 sebességes SLX szettel és 19,7 kilós súllyal. Ha az árak rendben lesznek, akkor akár nagy szeletet is kiharaphatnak a hazai pedelec piacból, ami alapvetően árérzékeny, de már Távol-Keleti vackokat nem akarnak venni az emberek.

És a klasszikus férfi illetve női e-bike-ok

És a klasszikus férfi illetve női e-bike-ok

Az ERT 100-asokból lesz férfi és női kivitel is, és a tradicionális munkába ingázós, túrázós vonalat képviselik fullos felszereltséggel, tárcsafékkel és Shimano E6000-es pedelec hajtással.

A 2017-es Romet bringák hamarosan felkerülnek a hazai forgalmazó weboldalára, és remélhetőleg mi is nemsokára bemutathatjuk az első tesztgépeket nektek! Stay tuned! Addig is böngészd a 2017-es katalógusukat és kövesd Facebook oldalukat!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo