fbpx

Pirelli P Zero Velo külsőgumi teszt

A motorsportból híres gumigyártó nemrég visszatért az országúti kerékpársportba és máris több felsőkategóriás külsővel jelent meg a piacon. Közülük az általános versenygumit a P Zero Velo-t teszteltük.

A Pirelli nem újoncként került a kerékpársportba, hiszen régebben már gyártottak kerékpárokhoz külsőket, viszont az elmúlt években a motorsportokra fókuszáltak, nem véletlenül jut elég sokunknak eszébe a Forma-1 a Pirelli márkanévről. Keverékek, összetételek alapján elég sok tudást halmoztak fel a motor hajtotta járművek versenyében, amit az országúti kerékpárokon is tudnak kamatoztatni, pontosan tudják, hogy melyik keverék, hogy viselkedik nedves körülmények között vagy éppen hogyan kell jól tapadó, de viszonylag lassan kopó gumikat gyártani.

Írtunk már róla, hogy hazánkban is elérhetőek a Pirelli országúti külsők, ráadásul mindhárom modell, a P Zero Velo (általános), a P Zero Velo TT (időfutam) és a a P Zero Velo S (nedves időjárási körülmények), melyek közül mi az elsőt teszteljük 700x25c méretben, 127 tpi-s szövetsűrűséggel.

Elegáns fekete dobozban érkeznek a külsők, már-már erősen luxustermékre emlékeztető módon. A csomagolás hirdeti, hogy SmartNET Silica technológiával készültek, mely biztosítja, hogy egyszerre jól guruljon, tapadjon és lassan kopjon a külső gumi. A dobozon még szerelési útmutatót is találunk, ha valaki éppen nem tudná, hogyan kell felszerelni a gumikat. A dobozból kivéve kicsit meglepő dologgal szembesülünk, Pirelli feliratos gumival van összefogva a külső, ami valójában egy szilkon karkötő. Ügyes húzás a Pirellitől, a felhasználók nem csak kerekükön, hanem a karjukon is mutathatják, hogy ők milyen gumit használnak.

De most már beszéljünk a P Zero Velo-ról, első dolgom volt, hogy felraktam a mérlegre, az egyik alatt 204, a másik alatt 205 grammot mutatott a mérleg, ami névleges 25 mm-es szélesség mellett kifejezetten jó tömegnek számít. Persze van benne egy kis trükk is, mert a futófelületen spóroltak egy nagyon kicsit a konkurenciákkal szemben, bár ha lassabban kopik akkor maximum defektérzékenységben lehetne észrevenni. A 15 mm-es belső szélességű felnijeimre tettem fel őket, amiken maximumra fújva 26 mm-t mutatott a tolómérőm, tehát egy divatos 17c felnin még szélesebb lesz, ami abból a szempontból jó hír, hogy a Pirelli nem csal a méretekkel lefelé. Ilyenkor még jobban felértékelődik az a bekezdés elején mért 205 grammos tömeg.

Használat előtt kellett még alakítani egy kicsit külsőkön, mert a gyártás során keletkező “szőrök” beleértek a féktestbe és a vázba, ezért azokat egyesével levágtam, mindenkinek ezt javaslom, mert akár a festéket is le tudják szedni a vázról.

Az elmúlt másfél hónapban napi szinten használtam őket a saját bringáom, kb 1500km-t tettem a Pirelli P Zero Velo-kba, így lett velük bőven tapasztalatom. A tapadásukra nem lehet panaszom, száraz és nedves úton egyaránt kitűnően tartanak. Használtam már sok nagynevű gyártó csúcsmodelljét és érzésre egyáltalán nem tapadnak rosszabbul a P Zero-k, mint azok, ami lényegében egy első generációs gumitól kiváló teljesítmény. A gördülési ellenállás érzetre nehezen megállapítható egy 7 barra fújt guminál, de bizonyos tesztek alapján egy hangyányival lassabbak a Pirelli gumijai, mint a konkurencia csúcs modelljei, bár én ebből nem éreztem semmit, sőt meg merem kockáztatni, hogy senki sem érzi ezt, maximum egy nyílegyenes egyórás időfutamon az egyik gumival fél másodperccel gyorsabbak leszünk…

Az első 1500 km után

A tartósság lehet még fontos egy ilyen árú guminál, ha nem azok vagyunk, akik havonta vesznek új külsőt. A Pirelli P Zero Velo teljesen jól vizsgázott, a hátsó nem kockásodik ennyi kilométer után sem, az elsőről pedig még nem kopott le a gyártás során keletkezett összeillesztés “sorja”. Szóval van abban valami, amit a Pirelli állít, tényleg képesek lassan kopó, de tartós gumikeveréket gyártani. A defektvédelemről még nem szóltam, a gumi második útján a Kékesre mentünk bringázni és lefelé az út finoman szólva sem jó minőségű, konkrétan végig óriási kátyúk vannak a felső szakaszon, amit az árnyékos erdő miatt még nem is látunk rendesen. Kapott ott mindent a gumi, utólag látszik is az odalfalán, hogy sok oda nem illő tárggyal találkozott, de nem szakadt ki, kibírta ezeket a megpróbáltatásokat. Mindösszesen egy defektet sikerült összehoznom vele a teszt során, egy tüske szúrta át a futófelület szélét, aminek nem örültem, mert versenyen történt, de hát ez van, ha erdőgazdasági utakon bringázik az ember.

A hátsó 1500 km után

Elégedett vagyok a Pirelli P Zero Velo-val, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a teszt megírása után is a kerekeim maradnak, nem szándékozom lecserélni őket. A P Zero Velo jó választás azoknak, akik versenyzéshez keresnek egy jó minőségű külsőt, de akár azok is beruházhatnak rá, akik edzésen vagy kirándulás közben is maximalisták, hiszen a P Zero nem fog elkopni egy hónap alatt.

A hátsón 1500 km után alig látszik “kockásodás”

Hamarosan mtb és trekking gumik is elérhetőek lesznek a Pirelli kínálatában!

Ajánlott fogyasztói ár: 12 900 Ft-tól
Forgalmazza a Patai Szabó Kft

 

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.