fbpx

Pinarello sztárbringák a kiállításon és a halandók replikája elérhető áron

Ha technikai sportként nézzük a bringázást, akkor, ami a Forma 1-ben a Ferrari, az a kerékpársportban a Pinarello – 11-szer nyertek ilyen géppel Tour de France-t. A legfrissebb mustránkban azonban nem csak a sportoló sztárok gépeiről lesz szó, ugyanis 2016-ra az egyik legfigyelemreméltóbb újdonság fele annyiba se kerül, mint Chris Froome F8 Dogmája.

Chris Froome Tour de France-győztes Pinarello Dogma F8 kerékpárja

Chris Froome Tour de France-győztes Pinarello Dogma F8 kerékpárja

A céget alapító Giovanni Pinarello bácsi sajnos már több mint egy éve nincs közöttünk, nem érhette meg, hogy 2015-ben újabb Tour de France győzelemmel gazdagodott a több mint 60 éves cég eredménylistája. Chris Froome a tavaly bemutatott új csúcsmodell, a Pinarello Dogma F8 nyergében nyerte meg a világ legnagyobb kerékpárversenyét, ami a 11. sárga trikó a trevisói kerékpárgyár történetében. Ezt a számot megközelíteni sem tudják a konkurensek.

Froomey

Froomey

Az idei Eurobike-on természetesen a sárga Pinarello Dogma F8 került reflektorfénybe, ami 2014-es debütálását követően a csúcsra jutott. A Froomey feliratoktól és az Osymetric lánctányéroktól eltekintve tulajdonképpen egy szériavázra épített bringával van dolgunk, Shimano Dura Ace szett, kerekek, Pro kiegészítők, ahogy azt a Team Sky csapatánál megszokhattuk.

a nyerő rajtszám

a nyerő rajtszám

A Pinarello Dogma legújabb, aerodinamikus változatát, az F8-at a Jaguarral (a Team Sky partnere) együttműködve, az autógyár szélcsatornáját és know how-ját is kihasználva fejlesztették ki. Az F8-nak a korábbi 65.1 modellel összehasonlítva nem csak a légellenállása jobb 47%-kal és nem csak 12%-kal merevebb, hanem 120 grammal könnyebb is. Kétségkívül az egyik legáhítottabb kerékpár jelenleg a világon bárhol.

Ha már szóba került a Ferrari, Dogma F8 pirosban

Ha már szóba került a Ferrari, Dogma F8 pirosban, Campagnolo Super Record szettel

A Pinarello Dogma F8 a japán Torayca karbon szövetek közül a legjobból, a T11001K-ból készül, ami egyben a legdrágább is a piacon, és a Toray külön a trevisói vállalatnak fejlesztette ki. Mindez megfejelve a NanoAlloy technológiával (alumínium szálak keverése a szövetben nano-szinten), ami egyrészt ellenállóbbá teszi az anyagot, másrészt baleset esetén megelőzi, hogy „szétrobbanjon” a karbonváz, aminek darabjai így kevésbé okozhatnak súlyos sérülést.

Pinarello Dogma F8 Disk

Pinarello Dogma F8 Disk

Az F8 felvonultatja mindezek mellett a jellegzetes Pinarello-vonásokat, mint amilyen az aszimmetrikus vázépítés (aminek oka, hogy a hajtás oldalán nem ugyanolyan erők hatnak a vázra, mint a bal oldalon), az Onda (hullámos) villa, vagy a Think2 System (mechanikus és Di2 váltórendszert is fogad, mindkettő esetében esztétikus kialakítású belső kábelvezetéssel). 2016-ra elkészült a Dogma F8 tárcsafékes verziója is, amit szintén láthattunk már a kiállításon, ez Pinarello Dogma F8 Disk.

Bradley Wiggins Pinarello Bolide HR kerékpárja

Bradley Wiggins Pinarello Bolide HR kerékpárja

Froome Dogmája mellett Bradley Wiggins egyórás csúcsdöntéséhez használt Bolide HR kerékpárja volt a leghíresebb Pinarello az idei esztendőben, a HR rövidítés a „hour record”-ra utal. Az időfutamgépet az F8 Dogmához hasonlóan a Jaguar gyárral közösen fejlesztették és a nyilatkozatok szerint a széria Bolide-hez képest 7,5%-kal lett aerodinamikusabb. Ebben főleg az átdolgozott villának van szerepe, aminek a formáján is változtattak, valamint kisebb a hézag a kerék és a szárak között.

"pilótafülke"

“pilótafülke”

A bringa egyik legfőbb érdekessége a 3D Print technológiával készült egyedi kormány, ami olyan szűkre húzza össze Wiggins vállait, amennyire csak lehet a minél jobb légellenállás érdekében. A pedálokra nézve trollkodhatnánk kicsit, hiszen Wiggins Speedplay Zero Aero pedálokat használt az egyóráson, sőt, további különbségeket is észrevehetünk, például az áttétel sem ugyanaz, Londonban 58-14-gyel ment Wiggo.

A Team Sky számára a tavaszi klasszikusokon főleg Gerraint Thomas szolgáltatta a szép eredményeket és a legkeményebb kockaköves szakaszokkal tűzdelt versenyekre a Dogma K8 „országúti fully” nyergében tekert. Az ismertebb márkák közül csak a Pinarello-nak van ilyen elasztomeres megoldásnak köszönhetően rugalmas farú országútija. A mountain bike világban a „softtail” kifejezést használták erre, vagyis a láncvillán nincs forgáspont, hanem rugalmassága miatt mozdul el le és fel. Kialakításából adódóan oldalirányban természetesen merev marad.

Pinarello Dogma

Pinarello Dogma K8

Az új K8 névre hallgató váz tömegét a rugóstag alkalmazása ellenére sikerült 1 kg körül tartani, a villának hajlítása és a felhasznált karbonszövet adja a rugalmasságot, valamint kicsit laposabb a villaszög is az F8-hoz képest. Így a bringának stabilabb az egyenesfutása, kevésbé „ideges” a pavékon. Persze nem csak versenyzőknek tehet jó szolgálatot a kockaköveken, tehetősebb hobbibringások is újíthatnak ilyet, ha túl sokat közlekednek rossz utakon, ahol jól esne a csillapítás.

a "rugóstag"

a “rugóstag”

A fenti kerékpároknak – lévén a világ legjobbjainak sporteszközei – van egy közös tulajdonságuk a számtalan előnyük mellett: drágák. A Pinarello gyárban azonban úgy gondolták, megpróbálnak életre hívni egy szériát, ami közel ugyanazt nyújtja az átlagemberek számára, mint Chris Froome Dogma F8 bringája, csak éppen elérhető áron.

Pinarello Gan RS

Pinarello Gan RS

Így születettek meg a Gan modellek, melyek közül a képen is látható Gan RS Ultegra szettel nem csak hasonlít a Tour győztes bringára, de közel hasonló élménnyel ajándékozza meg tulajdonosát az aszfalton is. A Pinarello Gan Shimano 105 szettel pedig már az árát tekintve is versenyképes sokkal kevésbé menő márkákkal! Friss hír, hogy a Pinarello kerékpárok kizárólagos hazai forgalmazójánál, a Biondo Bike kerékpárüzletben a Gan most 863 827 Ft helyett 779 000 Ft-ért kapható (nem a képen látható specifikációval)!

Pinarello Gan

Pinarello Gan

A Pinarello Gan a váz formáját és geometriáját nézve tökéletesen megegyezik a Tour de France győztes Pinarello Dogma F8-al. A különbséget az alapanyag jelenti, míg a Dogma F8 a világ legdrágább Torayca T1100 1K karbonjából készül, a Gan-hoz a Torayca T600 UD karbonját használják, ettől nyilván nehezebb és rugalmasabb is lesz, utóbbi tulajdonság előnyösebb a hobbikerékpárosok számára.

Pinarello Gan

Pinarello Gan

A Pinarello Gan is rendelkezik a szokásos Dogma F8-ra jellemző vázkarakterisztikai adottságokkal: aszimmetrikus hátsó vázkialakítás, integrált Onda villa, külön a Pinarello Gan vázhoz tervezett karbon nyeregcső a különleges nyeregcsőbilincs-kialakítás, valamint természetesen abszolút aerodinamikus formavilág.

További információ Pinarello kerékpárokról: http://biondobike.hu/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.