fbpx

Okos alkalmazás segíti a “Bringázz a munkába!” kampányt

Szeptember 9. és 22. között újra indul a Bringázz a munkába! kampány, a cél ismét, hogy minél többen kipróbálják, mennyivel egyszerűbb, olcsóbb, egészségesebb és környezetkímélőbb kerékpárral a munkába járni. Ráadásul, ahogy tavasszal, most ősszel is a kampány kiemelt célja, hogy a munkahelyek, egyetemek, baráti társaságok együtt gyűjtsék a kilométereket, mellyel azonfelül, hogy hozzájárulhatnak egy egészségesebb világ alakuláshoz, még nyerhetnek is. A kampány alatt megtett kilométereket egy alkalmazáson keresztül tudják rögzíteni, melynek használatához segítséget szeretnénk nyújtani.

“214-szer tekerte körbe a határok mentén Magyarországot, és két és fél tonna gumimaciban rejlő kalóriát égetett el az a teljes Bugyi községnyi (plusz még pár tucat) ember”, így kezdődik a tavasszal véget ért Bringázz a munkába! kampány sajtóközleménye. Ezek a számok komolyak, de nézzük, hogy milyen eredményeket ért el a május 6-31. között zajló kampány:

A részvevők
-8 642 144 kcal energiát égettek el izmaikban – aminek pótlásához körülbelül 2,5 tonna gumimaci vagy egy 140 035 tojásos rántotta elfogyasztására lenne szükség;
-69 678 318 forint benzinpénzt spóroltak meg – amiből közel 3500-szor lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót, vagy közel 700 jobbfajta biciklit lehetne vásárolni;
-76 947 tonna szén-dioxid kibocsátását kerülték el;
mindezt egy olyan május során, amikor a szokásos csapadék sokszorosa esett, például volt olyan település, ahol egy nap alatt hullott le a havi átlagos 62 milliméternyi eső.

Már az előző kampányban is az alkalmazás segítségével mérték a kilométereket, melynek köszönhetően nem csak azt tudhattuk meg, hogy adott személy, csapat vagy város mennyi kilométert tekert, hanem látványos hőtérképeket is kaptunk, melyeken a legtöbbet használt kerékpáros útvonalak nagyon jól látszódnak, ami nagy segítség a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésében.

Nézzük, hogy milyen alkalmazást kell letöltenünk ahhoz, hogy részt tudjunk venni a kampányban és a nyereményjátékban!

Az alkalmazás neve Bike Citizens, melyet Android operációs rendszer mellett a Google play-ben, IOS (iphone) használata mellett a telefonunkon található App Store alkalmazásból találunk meg. Elég csak az adott alkalmazás keresőjébe beírni, hogy Bike Citizens és a kereső egyértelműen meg fogja találni, ezután már csak le kell tölteni. Az alkalmazás nem működik minden telefonon teljesen tökéletesen, ezért érdemes felkeresni a Bringázz a munkába! kampány honlapját, ahol tételesen is megtaláljuk a kompatibilis telefonok listáját (IDE kattintva elérhető), természetesen más készülékeken is működik, csak lehetnek hibák. Érdemes rákattintani a linkre, mert a listán felül rengeteg hasznos információ található az alkalmazásról.

Ha letöltöttük az alkalmazást akkor nyissuk meg, ezután választhatunk, hogy bejelentkezünk vagy regisztrálunk. Ha még nincs Bike Citizens fiókunk (tehát nem vettünk részt az alkalmazáson keresztül régebbi kampányban) akkor válasszuk a regisztrációt. Maga a regisztráció nagyon egyszerű, töltsük ki a kért adatokat, fogadjuk el az Általános szerződési feltételeket és már mehetünk is tovább. Ezután operációs rendszertől függően meg fogja kérdezni az alkalmazás, hogy használhatja-e a telefon gps-ét az útvonal rögzítésére, amit érdemes engedélyeznünk, különben nem fog működni az alkalmazás.

Ezzel még nem végeztünk, két feladatunk van még, melyek közül az egyik opcionális. Mindenképpen csatlakoznunk kell a Bringázz a munkába! kampányhoz az alkalmazáson keresztül, hogy részt tudjunk venni benne. IOS-nél  közösség fülön a kampányoknál találjuk a Bringázz a munkába! kampányt, míg Androidnál a menüben a kampányoknál. A kampány kiválasztása után még vagy regisztrálnunk kell a Bringázz a munkába! kampányra vagy be kell lépnünk, ha például már a honlapon regisztráltunk rá. A regisztráció folyamatában egy vállalatot is meg kell adnunk és azon belül egy csapatot is. Ha a vállalatok listáján nem találjuk a munkahelyünket akkor pillanatok alatt létrehozhatunk egy újat, egyszerű folyamat. Csapatnévnek pedig bármit kitalálhatunk. Ezután már a személyes oldalunk jön fel, ahol láthatjuk, hogy mennyit tekertünk eddig (mivel a cikk megírásakor még nem fut a kampány, így 0 km szerepel a listán).

Opcionálisan letölthetjük a városunk térképét is, ami több szempontból előnyös, egyrészt lesz egy offline térkép a telefonunkon, másrészt az alkalmazás navigálni is képes lesz, például beállítástól függően rövidebb/gyorsabb útvonalakat ajánl fel. A térkép nem ingyenes, választhatunk, hogy pénzzel vagy kerékpározással fizetünk érte, utóbbi esetben 100 km-t kell 30 nap alatt tekernünk és utána végleg megtarthatjuk a térképet ingyenesen.

Ezután már tényleg nincs más dolgunk, mint használni az alkalmazást amikor bringával megyünk a munkába. A rögzítés elindításához a kék, stoppert ábrázoló gombot kell megnyomnunk és ugyanezzel az ikonnal tudjuk megállítani. Egyébként az alkalmazásban van egy olyan okos funkció is, amit ha bekapcsolunk, automatikusan érzékeli, hogy kerékpárral közlekedünk és egyből elkezdi rögzíteni az útvonalat, tehát érdemes körülnézni a beállításokban is.

Ezenfelül létezik egy gadget is, melynek segítségével a főképernyőről tudjuk elindítani, illetve megállítani az útvonalrögzítést, ezáltal egyszerűbbé téve a megtett kilométerek regisztrálását.

Bringázz a munkába!

A Bringázz a munkába! kampány a Magyar Kerékpárosklub szervezésében valósul meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium, mint a kampány kezdeményezője és a védjegyoltalom jogosultja hozzájárulásával.

Tématámogatás. Készült Magyarország Kormányának támogatásával.

 

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.