fbpx

Neuzer X2 kerékpárteszt: bő 100 000-ért ne hagyd ki!

Ha azzal kezdjük, hogy bő 100 000 Ft-ért kapható olyan kerékpár, amibe nehéz belekötni kategóriájához mérten értékelve, talán sokan felkapják a fejüket… A Neuzer X2 ilyen.

Neuzer X2 kerékpárteszt

Az esztergomi gyárból lassan már „klasszikus” modellek is kigurulnak, az X2 is is ezek közé tartozik. Már több mint 10 évvel ezelőtt is létezett ez a széria, „X”, mint cross, azaz átmenet az aszfaltra és a terepre tervezett túrakerékpárok között, férfi és női változatban is. Volt X1, X2, X3, a számok a különböző felszereltségi szinteket jelölték. Az árát akkor is úgy próbálta belőni a magyar gyártó, hogy a hazai piacon kelendő kerékpár és népszerű legyen ez a modell, ez sikerült is, magam is ajánlottam ismerősöknek.

Ha valaki vette (veszi) a fáradtságot az elején, és műhelyben vagy a szervizben alaposan elvégezték az üzembe helyezéshez szükséges finombeállításokat, akkor egy hosszú ideig jól működő, megbízható kerékpárt kaphatott kezébe a tulajdonos. A fenti megállapítások ma is igazak, ráadásul az ár szempontjából éppen egy nagyszabású akciós időszak kellős közepén tartunk, a Neuzer X2 136 999 Ft helyett 20%-os engedménnyel, 109 999 Ft-os fogyasztói áron kapható!

Ami változott az évek során, talán az, hogy mit takar az „X”, azaz a cross kategória. Nem csak egyes gyártókra levetítve figyelhető meg, hogy a „cross” kerékpároknál is – akárcsak a hegyikerékpároknál – szélesebb lett kicsit a kormány, jobban lejt a felsőcső, inkább a mountain bike-okhoz közelítenek megjelenésben. Nem csoda, hiszen aki inkább az aszfaltot preferálja, de néha terepre is téved sportolni, azok inkább a gravel bike-ok piacán néznek szét. Nos a Neuzer X2-n is a fenti stílusjegyek figyelhetők meg, hozzátéve, hogy nem egy évről-évre frissülő modellről beszélünk.

A váz kategóriájának teljesen megfelelő, „egyszerű” alumínium modell, (Al6061 csövekből), hagyományos közép és kormánycsapággyal, kívül futó kábelekkel. Ami fontos, hogy női és férfi vázzal is kapható. Így a kerékpárt bizonytalanabbul kezelő hölgyek is olyan kerékpárral közlekedhetnek – akár terepen is – amelyről mindig biztonságosan le tudják tenni a lábukat hirtelen, és ugyanez igaz a felszállásra is. A színválasztékot tekintve a női és a férfi változat is két-két színben kapható, a tesztelt fehér-feketén kívül a férfivázas X2 kékben is elérhető.

Geometriája inkább a 29-es mountain bike-okhoz áll közelebb, mint a klasszikus aszfaltra való túrabringákhoz. Egy dologban hasonlít jobban a túragépekre, a hosszú láncvilla miatt van értelme felszerelni csomagtartót, akár túratáska is elfér rajta normálisan. Természetesen sárvédőket is fogad, ha akarjuk, mindennapos közlekedésre abszolút alkalmas bringát varázsolhatunk belőle. A Rubena gumik jól gurulnak aszfalton, de megfelelő az oldalmintázat ahhoz, hogy alkalomadtán terepen se jöjjünk zavarba.

A Suntour Nex teleszkóp egyöntetű ebben a kategóriában, jobban mondva a 109 900 forintos akciós árat nézzük, akkor extrának mondható, pláne a lockout, azaz a kimerevítés lehetőségével (a váll jobb oldalán található kart kell elfordítani és merevvillává változik). Ha terepen használjuk a kerékpárt, a teleszkóp azért nagyon jó szolgálatot tesz, főleg rutintalanabb bringásoknak.

A specifikáció érdekes, hiszen távolról sem 2017-es gyártású alkatrészeket szereltek a Neuzer X2-re. Ezzel azonban nincs gond, a 8 sebességes Shimano Acera váltó megbízhatóan teszi a dolgát, nem lóg ki semmi a szettből. A meghajtás a triplatányéros hajtóművel kielégítő áttételtartományt biztosít, bár terepen biztosan akad, akinek jólesne a 28-32-nél pörgősebb fokozat, de ezt a bringát azért ritkán fogja leendő tulajdonosa terepen, kimondottan meredek ösvényeken használni.

Érdekes kérdés a fék, hiszen 2017-ben a gyártók már főleg tárcsafékkel próbálják eladni a cross kerékpárokat, a Neuzer X2-n viszont jó öreg Shimano V-fékek gondoskodnak a megállásról (a gyári specifikációban Alhonga). Ha figyelembe vesszük, hogy a komplett bringa így sem könnyű (15 kg), és egy olcsóbb tárcsafékrendszer csak hozzáadna a tömegéhez, ráadásul egy olcsóbb (mechanikus) tárcsafék nem is biztosítana lényegesen hatékonyabb fékezést, ebbe se lehet belekötni. A Shimano V-fékkel abszolút biztonságosan lehet fékezni, nyilván egy hidraulikus tárcsafék más liga, de az a fogyasztói árat is másfélszeresére növelné rögtön…

Összességében – pláne az akciós áron – egy nagyon jó vétel a Neuzer X2, jól beállítva, karbantartva sokáig, sok öröme lehet benne leendő tulajdonosának, aki sokféleképpen használhatja majd. Balatonföldvári teszttáborunkban szakértőnk, Szabó Bakter is kipróbálta a Neuzer X2-t, és ő se nagyon tudott belekötni:

Egy öszvér megoldás mind országútra, mind terepre, igazából nem volt gond vele. Kirándulós, túrázós felhasználásra tökéletes bringa, a szélesebb kormány, a szélesebb gumi és a teló miatt nehezebb terepen is el lehet boldogulni vele, nagyon nagy előny, hogy a villa lockolható, ha kimész országútra, ne mozogjon fölöslegesen…

Bővebb információk:

http://webshop.velostar.hu/termek-kategoria/kerekparok–vazak–villak/neuzer-kerekparok/cross-kerekparok/x2

Műszaki adatok:
váz: al6061 alu
villa: Suntour nex-p hlo 28″
Fékek: Shimano V (a specifikációban Alhonga v
hajtómű: Suntour xcc-t208 28/38/48t
első váltó: Shimano ty500 3 spd
hátsó váltó: Shimano acera 8 spd
váltókar: Shimano ef65 3×8 spd
első agy: Quando alu 32h
hátsó agy: Quando alu 32h
felnik: Mach1 er-10 28″ duplafalú/double wall
köpeny: Rubena v84 gripper 700x40c

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.