fbpx

Neuzer Courier RS teszt – Fitneszbringa itthonról

A Neuzer Courier RS egy sokoldalú kerékpár, egy sportos trekking és egy országúti versenybringa keverékeként egyaránt használhatjuk városi bringának vagy országúti suhanónak, de bátran mehetünk vele hétvégente akár túrázni is.

A fitneszkerékpár elnevezés mindig kicsit nehezen megfogható kategória. Mitől lesz fitnesz egy kerékpár, talán attól, hogy sportcélra használjuk? Biztos, hogy nem hiszen akkor a városi közlekedésre használt bringákon kívül minden bringa fitnesz lenne. Talán az egyenes kormányos országúti, ami legjobban illik ennek a kategóriának a leírására. Keskeny gumik, lényegében országúti váz, nagy sebesség elérése alkalmas áttétel, de a “pilótafülkének” köszönhetően mégis kényelmesebb testhelyzetben hajthatjuk a bringát, egyenesebb háttal és biztosabb, szélesebb kormányfogással. És mire is jók ezek a kerékpárok? Ahogy az első bekezdésben is írtam, városiként vagy sportcélú aszfaltsuhanóként is megállják a helyüket, a Neuzer Courier RS is ebbe a kategóriába tartozik és most lássuk, hogy mit kínál a három évtizedes múlttal rendelkező esztergomi gyártó.

A kerékpár alapja ugyanaz az AL6061 T6 alumíniumból készült váz, mint amit a Whirlwind 200-nál megismerhettünk, mely jól példázza azt, hogy az országútik és a fitneszbringák közeli rokonságban állnak egymással. Egyébként nem ez lesz az egyetlen alkatrész, ami a két kerékpárnál megegyezik. Érdekes módon a váz, ami a Whirlwind-nél retro kinézetet adott a bringának, az a Courier RS-nél teljesen korrekt összképet mutatott. Természetesen a villa is megegyezik a két bringán, az U6 alumíniumból készült, kicsit aero lábakkal rendelkező villát kifejezetten ehhez a vázhoz tervezték, a megjelenése kicsit szokatlan a karbon típusok után, de hamar hozzászokik a szemünk. A váz és a villa egyaránt tartós darabok, jól ellenállnak a kátyús, magyar utak keltette kihívásoknak.

Az első és a hátsó váltó a Shimano középkategóriás országúti alkatrészcsaládjából, az 5500-as sorozatú 105-ös szettből kerültek ki, szép polír színűek. Egyenes kormányos országúti lévén nem fékváltókarokat találunk magunk előtt, hanem montis szemszögből nézve hagyományos váltókarokat, pontosabban a Shimano Sora kifejezetten ilyen kerékpárokhoz tervezett modelljét.

A fogaskoszorú szintén Shimano, a lánc pedig KMC gyártmány, mindkettő olyan alkatrész, amire kevesen szoktak panaszkodni. A hajtómű a Whirlwind-ről már megismert ISIS-es Prowheel Ounce típus 50/36 lánckerekekkel, amivel elég komoly sebességet is el lehet érni, viszont az emelkedőkön sem fog cserben hagyni a 36-os kistányérnak köszönhetően.

A fékek az általam már dicsért Shimano Claris országúti szettjéből valók. Jó választás, hogy a japán gyártó fékeit szerelték a Courier RS-re, mert megbízható, erős fékeket gyárt a Shimano még alsóbb kategóriákban is. A Tektro FL740 fékkarjai újdonságot jelentettek számomra, de a szemernyi kétség nem volt bennem működésükkel kapcsolatban, amit a tapasztalataim később alá is támasztottak.


A kerekek annyira nem könnyűek, viszont erősek, bírni fogják a kiképzést a “kiváló” hazai utakon, és megszokott országúti külsőkhöz képest ballonosabb gumik kerülnek az RMX Taurus felnikre, melyek így jobban nyelik el az út felől érkező ütéseket, ezáltal kényelmesebbé téve a kerékpárt.

A kiegészítők terén árkategóriájában átlagos felhozatalt mutat a Neuzer Courier RS, Zoom kormány, Velo nyereg. Gondolom a kormányszáron mindenkinek megakad a szeme, de csak a tesztmodellt szerelték Ritchey stucnival, mivel még nem érkezett meg a szállítmány a teszt idejére. A markolat és a nyereg felhívja magára a figyelmet, színösszeállításban tökéletesen harmonizálnak egymással, szeretem az ilyen részleteket.

Ritkán megyek fitneszbringával, mert többnyire csak országútit használok aszfalton, ezért kíváncsi voltam, hogy milyen lesz vele bringázni, főleg a Whirlwind után. A fekete külső nekem kifejezetten tetszik, elegáns, visszafogott és mégis erőt sugároz, bár a boltokban már felmatricázva lesz kapható…
Az első körön már gyorsan összeszoktunk a Courier RS-sel, haladós kis bringa, de mégis kényelmes és az egyenes kormánnyal sokkal stabilabb, mint egy országúti. A kátyús lejtőn egyáltalán nem féltem attól kifordítja a kezemből a kormányt valamelyik úthiba, szinte már egy monti magabiztosságával mentem lefelé (főleg, hogy előtte csak országútikkal mentem le ugyanott). A mérlegen mért tömeg (9,4 kg) alapján nem nevezném könnyűnek, de mégsem éreztem azt, hogy húz vissza az emelkedőkön, sőt a sok meredek falon, amiből Brac szigetén volt bőven, meg merem kockáztatni, hogy a széles kormánnyal jobban másztam felfelé, mint a koskormányos országútikkal. Persze ebben nincs nagy újdonság, a 20+%-os emelkedőkön kiállva alacsony fordulaton már sokat húz karból az ember.

Hosszútávon rendesen érezhető volt, hogy nem koskormány van a bringán, messze nem terheltem úgy a karomat és a törzsemet, mint egy normál országútin. Azt viszont érdemes hozzátennem, hogy azért lassabb is ez pozíció, főleg azoknak, akik gyorsan tudnak közlekedni, őket már jobban megfogja, hogy a szélesebb kormány miatt nagyobb a légellenásuk. A váltás, a hajtás és a fékek is mind hibátlanul működtek, sőt lehet a váltók gyorsabbak voltak a Sora váltókarokkal, mint a 105-ös fékváltókarokkal a Whirlwind-en, a Claris fékek pedig az árukhoz képest még mindig brutálisan fognak.

Nem csak hagyományos értelemben vett országútizásra használtuk a Neuzer Courier RS-t, hanem megnéztük milyen városi bringaként. Nem vizsgázott rosszul, kevés energiabefektetéssel is halad rendesen a vékony gumiknak köszönhetően, bár Brac-on nagyon nem kellett az autókat kerülgetni, viszont élmény volt vele a pálmafák között suhanni.

Ár-érték arányban sem utolsó a Neuzer Courier RS, ezért az árért egy egész jó bringát kapunk, amit azoknak érdemes választani, akik egy haladós aszfaltbringát keresnek akár városi akár országúti használatra, viszont kényelmi vagy más okokból ragaszkodnak az egyeneskormányhoz.

Forgalmazó: Neuzer
Honlap: http://neuzer.hu
Ajánlott fogyasztói ára: 165 900 Ft
Tömeg (mért, pedál nélkül): 9,4 kg

Váz AL6061 T6
Villa U6 ALUMÍNIUM
Kormány HL MTB-AL-110BT FOV ZOOM SILVER 600 mm 31,8mm
Kormányszár HL TDS-C470A-8FOV SILVER 110 mm
Első fék BR-R2000 CLARIS
Hátsó fék BR-R2000 CLARIS
Fékkarok Tektro FL740 silver
Markolat VELO VLG-975D2
Középcsapágy NECO B952 68/110 MM
Hajtómű PROWHEEL OUNCE 622C 175 MM 36/50T SILVER ISIS
Lánc KMC Z99
Pedál MARWI SP-931S
Első váltó SHIMANO 105 FD5504 3SPD
Hátsó váltó, szerelék SHIMANO 105 RD5501GS 9S
Váltókar SL3500
Racsni, fogaskoszorú SHIMANO HG50 9S
Nyeregcső HL SP-232 27,2X300 MM SILVER
Nyeregbilincs, -csavar Saccon ezüst imbuszos 31,8 mm
Nyereg VELO VL-3275
Első agy KT-A55F ezüst alu
Hátsó agy KT-AZER ezüst alu
Küllő STEEL 14G 32H SILVER
Felni RMX Taurus 622×14 32H fekete
Köpeny KENDA K1067 622×28 BLACK szett

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.