fbpx

MITAS X-ROAD (R17) cyclocross gumi

2017-ben a MITAS nagy fába vágta a fejszéjét, új vizekre evezve szeletet szeretnének az egyre növekvő cyclocross gumik piacából. Ezt megalapozandó komoly előkészültek folytak már a tavalyi évben a cseh gyártónál, többféle mintát és gumi alapanyagot teszteltek és végezetül három versenyzésre alkalmas cyclocross külsővel jelentek meg az idei évben. Mi most a leggyorsabbat fogjuk ebből a trióból bemutatni, ami nem más, mint az X-Road.

R17_X-ROAD

Kerékpáros körökben a MITAS név még mindig nem mindenkinek cseng ismerősen, ennek az lehet az oka, hogy csak 2015-ben nevezték át az addigi Rubena márkát egy névegységesítési koncepció jegyében a most használt MITAS-ra. Jelenleg a Trelleborg Csoport tagja, ami egyike Európa vezető gumiipari termék gyártóinak mezőgazdasági- és építőipari gépekhez, motorkerékpárokhoz, kerékpárokhoz és további speciális felhasználási módokhoz. A gyártás Európában történik, gyártóüzemekkel rendelkezik Csehországban és Szerbiában, ez hazai viszonylatból nézve jó tesz a termékek szállítási idejének és rendelhetőségének.

mitas-x-road

A MITAS ezzel a három versenyzésre tervezett külsővel egyből a csúcson kezdte meg a cyclocross piac meghódítását,  ez a három (X-Road, X-Field, X-Swamp) modell teljes egészében lefedi a cyclocross versenyek lehetséges pályaviszonyait a kemény talajtól a legnagyobb sárig. A legkönnyebb és leggyorsabb közülük az X-Road, ami alacsony mintázatának köszönhetően kifejezetten gyors és döngölt talajú pályákon érzi magát otthon, de a technikás versenyzők akár a durvább körülményeket is bevállalhatják vele, ez a gumi az, amivel versenyt lehet nyerni. Mintázata lehetővé teszi, hogy egyszerű cross, trekking kerékpárokon is használhassuk, jól gurul az aszfalton és a földutakon is irányítható marad. Mint a másik két társán, az X-Road-on is megtalálhatjuk a Tubeless Supra feliratot, ami azt jelöli, hogy tömítő folyadékkal és, ha szükséges, átalakító szettel belső nélkül is használható, mellyel végleg száműzhető a felütéses defekt és mivel alacsonyabb nyomáson tudjuk használni a külsőt, ezért kevésbé lesz rázós élmény a versenyzés, ami egy kemény talajú pályán gyakran megeshet. Szövetsűrűsége a MITAS által elérhető legmagasabb, 127 TPI, melynek köszönhetően kifejezetten ellenálló gumit kapunk, a gyártó csúcs mtb külsői is ilyen szövetszerkezettel rendelkeznek és nem a gyakori defektekről, szakadásokról híresek. Ezek után már természetesnek vehető, hogy legjobb gumi alapanyagát, a CRX-et (CARBON RACE EXTREME LIGHT), választotta az X-Road-hoz a cseh gyártó, mely egy aktív szén alapú, nagy kopásállóságú, versenyzésre fejlesztett gumi anyag, ami kifejezetten alacsony gördülési ellenállást és kiváló tapadást eredményez.

supra

A 2017-es évben a MITAS új technológiákat is alkalmaz a gumiabroncsaiban, az egyik legújabb fejlesztésű a Weltex, amit az X-Road is megkapott, mely egy rendkívül tartós, gumírozott szövetréteg magas sűrűségű polimer szálakkal, mely a külsőgumi peremét óvja. Magas rugalmassága és elhanyagolható tömege révén növeli a kopással szembeni ellenállást, melyet elsősorban a karbon felnik pereme okoz.

A MITAS egy félelmetesen gyors gumit alkotott az X-Road-dal, ami a döngölt pályák sztárja lehet a következő cyclocross szezonban, már várjuk az őszt, hogy mi is élesben kipróbálhassuk és a versenyeken jól letesztelhessük.

JELLEMZŐK:
Cyclocross használatra tervezett gumiabroncs
33-622 (700 x 33C)
127 TPI
CRX anyagösszetétel
Aramid perem (hajtogatható)
Tubeless Supra kivitel
Weltex technológia
Tömeg: 335 gramm
Ajánlott bruttó fogyasztói ár: 6.490,- Ft
További információ: www.mitas.co.hu vagy https://www.facebook.com/MitasHungary/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo