fbpx

Merida 2017: sokkal színesebb paletta

A Merida az egyik olyan márka, amely évről-évre elkényeztet minket az újdonságok bemutatóit illetően, mire augusztus végén kilátogatunk az Eurobike-ra, a kiállított kerékpárok jelentős részét már nemcsak láttuk, de ki is próbáltuk…

merida_2017_032

Persze azért jó volt összességében látni a 2017-es kínálatot, amivel kapcsolatban a legfeltűnőbb az új színek megjelenése volt! Nagyon is örvendetes ez, főleg sok unalmas év után, amikor a tipikus Merida-zöldön kívül szinte csak egy-egy csík formájában jelentek meg az egyéb színek, a női kerékpárok esetében pedig leragadtak a pinknél és a lilánál.

merész színkombináció hölgyeknek

merész színkombináció hölgyeknek, XT-s trail fullyn

Jövőre az egyik legszínesebb márka lesz a Merida, a zöldnek is több, élénkebb árnyalata szövi át a palettát, de lesz kék, szép világoskék, narancs, piros, meggypiros bringa is, szinte minden kategóriában. Természetesen nem csak a design szempontjából szolgálhatunk újdonságokkal, a standon visszaköszöntek a szezon közben már jórészt megismert jövő évi modellek.

Tavasszal komoly tesztnek is alávethettük az új tárcsafékes csúcs országútit, a profik által is használt Scultura Disc-et, ami kiválóan vizsgázott. Azóta az UCI véget vetett a tárcafékek „teszt-időszakának” a profi kerékpársportban, de a remek bringát nem kell ettől temetni, sőt, a versenyeken is feltűnhet újra, hiszen 2017-ben elképzelhető, hogy változtat döntésén a nemzetközi szövetség.

Merida Ride 1x11-szettel

Merida Ride Disc Adventure 1×11-szettel

A 2017-re különösebb változás nélkül átlépő csúcsmodelleket addig is új festésekkel frissítették, merészebben nyúlva az ecsethez, a Merida-zöld is újra előnyére változott. A komfort országúti, a Ride elérhető lesz a SRAM Rival új országúti 1×11 áttételezésével, hátul MTB sorral, ami hatalmas átfogást biztosít. A kiállításon egyébként új trend volt az országúti 1×11.

Természetesen az új Merida cyclocross bringákat is az 1×11-gyel szerelik, ahol több értelme is van, mint országúton. Egyszerűsödik verseny közben a váltóhasználat, sárban lecsökken a meghibásodás lehetősége. Kimondottan szép kidolgozásúak az új alumínium cross vázak, messziről össze is lehet keverni a karbonnal.

Merida Cyclocross 6000

Merida Cyclocross 6000 carbon

A Merida cyclocross kerékpárok geometriáját sikerült úgy kialakítani, hogy amatőr versenyzésre is megfeleljenek (kicsit komfortosabbak egy klasszikus cx verseny geónál), de mindenes sportkerékpárként is használhassuk őket, akár téliesítve, vagy városiasítva. Fontos megjegyezni, hogy a fenti alumínium Ride modellek váza is fogadja ezeket a szerelékeket és természetesen a ballonos gumikat. Igazi multifunkciós sportbringák.

Merida Big.Nine carbon XT-veel

Merida Big.Nine carbon XT-vel

Térjünk át a mountain bike kínálatra, ahonnan a legérdekesebb újdonságokat már teszteltük is. Így az új merevfarú csúcs XC gépet, a Big.Nine Team-et is. Ezért most inkább a nagyon szép zöld vázra épített XT-vel szerelt verziót mutatjuk meg, ami amatőr versenyzésre az egyik legjobb választás lehet nálunk, különösen azért, mert az ára is fele lesz csak a csúcsmodellnek.

Merida Big.Trail

Merida Big.Trail

A másik fő újdonság az alumínium trail bringa, a Merida Big.Trail, szintén tesztelve. Mondhatjuk, hogy a hasonló kerékpárok napjaink egyik új trendje, vagyis az állatkodásra alkalmas geometriához és villához elég egy „sima” aluváz is, pláne ha pluszos gumik is csillapítanak. Már csak az a kérdés – nem csak a Meridához intézve – hogy ha egyszerű aluvázra épül mindez, miért kerül mégis annyiba a komplett gép, mint egy karbon

Rióban Ondrej Cink, Jose Hermida és Gunn-Rita Dahle Flesja is Merida mtb-vel indult

Rióban Ondrej Cink, Jose Hermida és Gunn-Rita Dahle Flesja is Merida mtb-vel indult

A Fatbike-oknál is ez a kérdés merül fel bennem, és gyorsan hozzá is teszem, hogy megajánlok a Meridának egy Eurobike-különdíjat, amiért még mindig nem csináltak Fatbike-ot, és szurkolok is nekik, hogy ne álljanak be a sorba, amíg el nem felejtjük gyorsan ezt az őrületet. A más standokon szokásos Fatbike-fotó helyett mutassuk inkább pár képet Ondrej Cink olimpiai paripájáról.

Új karbon Merida One-Fourty

Új karbon Merida One-Sixty

Ha haladunk a durvább fullyk felé, előre kívánkozik az megújult enduro-bringa, a One-Sixty. A lényeg, hogy 2017-re a csúcsmodell már karbon vázzal (karbon első háromszöggel) érkezik, négyforgáspontos felfüggesztéssel, Float Link lebegő rugóstaggal. Érdekesség, hogy jövőre már a Merida e-bike palettája is egészen az enduró kategóriáig terjed, ez már a szegmens, amit kénytelen fejleszteni egy magára valamit is adó gyártó, nem lehet megúszni, mint a fatbike-ot és nagyobbat is lehet vele kaszálni a nyugat-európai piacon.

Merida E-bike különítmény

Merida e-bike különítmény

Lehet sokaknak hihetetlenül hangzik, de a magyar piacon is a pedelec-eladások ugrották a legnagyobbat az elmúlt évben. Tegyük hozzá gyorsan, hogy elég alacsony volt a kiindulási szám, nem volt nehéz markáns növekedést produkálni. A Merida sem szeretne kimaradni ennek a trendnek a követéséből, így a teszt programban az egyik legfőbb újdonság, hogy több e-bike-ot lehet majd kipróbálni a márkakereskedőknél!

További információk a nagyrészt már kapható 2017-es Meridákról: www.bikefun.hu

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.