fbpx

Magura Vyron elektronikus vezérlésű nyeregcső teszt

Igen, jól olvasod a címet, az elektromosság a kerékpár meghajtások, a váltórendszerek és a telók után a nyeregcsövek piacára is beszivárgott! Vajon kell még ez is nekünk, vagy elég lesz már a különböző akkuk töltögetéséből? Egyáltalán van ennek valós alapja, vagy a marketingesek akarnak megint lenyomni valamit a torkunkon?

Screen Shot 2016-06-20 at 22.26.54

Járt már nálunk a Magura elektronikus vezérlésű teleszkópos villája, melyet eléggé megszerettünk, végül azonban mivel nem került be az országba, ezért nem jelent meg teszt sem róla. Pedig jó kis cucc volt, főleg automata üzemmódban és még rugóstag is kapható hozzá (szintén nem itthon). Hogy miért említjük meg mindezt? Azért mert a Magura is rendszerben gondolkodik, és amikor megalkotta a kormányra szerelhető vezérlőegységet, akkor már belekerült a kis középső nyomógomb, ami mostanra meg is kapta a funkcióját. Ezzel kapcsolhatod a kis mágnesszelepet a dropper post-ban.

A beépítés pofonegyszerű, ha kiadják a méretek...

A beépítés pofonegyszerű, ha kiadják a méretek…

Tehát egyetlen vezeték nélküli vezérlőről zárhatod a teleszkópodat, a rugóstagodat, és kezelheted a nyeregcsövedet. Ez lenne az ideális eset, ha minden Magura a bringában. Jelen esetben csak a a nyeregszárat vettük górcső alá. A fejben található a miniatűr akkumulátor, ami egy feltöltéssel nagyjából 400 nyitást/zárást tud végrehajtani. Ez azt hiszem több mint elegendő, még egy hosszú távú maratonversenyre is. Attól sem kell megijedni ha teljesen lemerülne (bár erre többször is figyelmeztet), mert utolsó (20) lehelletével még nyit a szelep és felső végállásba kerül a nyeregcső, így nem kell hazatekerni majom pózban, és közben csipog is.

Ha szimpla tányért használsz, akkor jól elfér minden a bal oldalon.

Ha szimpla tányért használsz, akkor jól elfér minden a bal oldalon.

A Vyron kezelése pofonegyszerű. Megnyomod a gombot és old a szelep, a súlyoddal letolod a csövet a kívánt mértékig, ami maximum 150 mm lehet. Majd megnyomod még egyszer és elindul fölfelé. Ekkor két dolgot tehetsz. Megállítod valahol a testsúlyoddal, vagy hagyod teljesen feljönni. Mivel fokozatmentesen állítható, ezért bárhol meg tudod „akasztani”.

A töltése pofonegyszerű

A töltése pofonegyszerű

Miért jobb ez mint a hagyományos kábeles rendszerek? Pontosan ezért. Mert nem kell kábelezni. Ha egy meglévő bringába szeretnél dropper post-ot tenni, akkor vagy van hely a kábelnek, vagy nincsen. Belső bowden vezetésnél külön macera szerelni, bár ideális esetben csak egyszer kell, bár aki például az etalonnak számító Reverb-et nyúzza, az tudja, hogy akár évente kétszer is ki kell majd szedni karbantartásra. Igaz ilyenkor csak a csövet érinti a szerelés. Az ANT+ jelátvitellel rendelkező vezérlőt csak feldobod a kormányra, és nincsen semmi más dolgod mint beledugni a bringába a nyeregcsövet. Persze ahhoz a váznak 30.9-esnek vagy 31.6-osnak kell lennie. Egyetlen nagy hátránya van a csőnek, ami egyben az előnye is. Ez pedig a 150 mm-es útjából adódó magassága. 177 centis magasságommal egy 17”-os vázban éppen, hogy milliméterre kiadta! Ha 1 centivel alacsonyabban ülök, akkor már nem lett volna jó. De 18”-os, vagy magasabb építésű vázakba sem egyszerű belerakni, így mindenképpen próbáld bele a sajátodba vásárlás előtt!

Ha jó a méret akkor minden jó.

Ha jó a méret, akkor minden jó.

A kis piezo elektromos motornak nagyon menő hangja van, bár kissé lassan működik. Nagyjából 1 másodpercet várni kell a gomb megnyomása után ahhoz, hogy változtatni tudd a magasságát. Ez szerintem teljesen könnyen megszokható, max versenyzőknek okozhat gondot. Viszont a be és kiszerelése villámgyors, semmilyen szerszámot nem igényel! Ritka eset, de akinek több bringája is van annak főnyeremény, mert csak egyszer kell megvennie. Az ára nem kevés, de pont ugyanennyi egy Rock Shox Reverb, vagy FOX D.O.S.S. is és ott még a kábelezést is meg kell oldani.

Forgalmazó: Mali Kft.

Elérhetőség: www.mali.hu

Ajánlott fogyasztói ár: 129.990 Ft

Súly: 595 gramm

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.