fbpx

Leg-leg-leg: a leggyorsabb Afrika-átszelés tanulságai

Mint ahogy arról megelőző cikkünkben beszámoltunk, az ötfős “CAROCAP Team” csapat átszelte az afrikai kontinenst, 10 600 km hosszban, Kairótól Fokvárosig. A rekord az emberi próbatétel mellett csemege a kerékpártechnika iránt érdeklődőknek, lévén  a fejlett infrastruktúrájáról nem éppen híres afrikai utakon, ösvényeken, csapásokon sorozatban gyártott, a profi versenyeken is használt Swift országúti karbon kerékpárokkal hajtottak!

leg17_afrika_cel_3Az új csúcs 38 nap, 12 óra. Mint ahogy az borítékolható volt, rengeteg kalandon és megpróbáltatáson ment keresztül a csapat: Egyiptomban homokviharban kerekeztek, a Núbiai-sivatagban 45 fok volt árnyékban, Etiópiában a 2 500 méter magas fennsíkra az út egy napon keresztül kizárólag felfele kúszott, ütöttek el szamarat, kerülgettek kerékmélységű kátyúkat, hajtottak több centi mély, sűrű sárban. A napi 350 km-t nem minden esetben tudták tartani, de – ha mód volt rá – korábban indulva – a következő napokban ezt bepótolták.

A nagy nemzetközi médiavisszhang, illetve a World Bicycle Relief program keretében történő 1100 kerékpár célba juttatásának hírére több ezer helybéli ment ki szurkolni a rekorder csapatnak, Kenyában pedig a törzsi lázongások miatt végig rendőri kísérettel tekertek. Tanzániában betegség miatt elvesztették a csapat egyik erősségét, de az átlagsebesség ezután sem csökkent jelentősen: elszántságuk nőttön nőtt, ahogy egyre közelebb kerültek a kontinens déli csücskéhez.

leg17_afrika_cel_2A kerékpárválasztásra és annak tanúságaira visszatérve: mindegyik Swift UltraVox Ti karbon országúti kibírta a kalandot, ezeket használja az ausztrál profi Drapac Pro Cycling Race Team, többek közt az Eurosporton a Tour Down Under közvetítésén láthattuk a márka bringáit. Fokvárosban néhány karcolás és festéklepattogzás árulkodik az embert és gépet próbáló már-már terepviszonyok közt abszolvált 10 600 kilométerről. A legballonosabb köpenyt használták, ami a Swift vázakba elfér, a Vittoria Pavé 27 mm-es változatát, amely a tavaszi klasszikus versenyek megpróbáltatásaira készül. Jó néhány defektet kaptak, de az az európai versenyeken is gyakran előfordul. Az 5 fő a táv során összesen 3 db hátsó Swift márkájú karbonkereket tett tönkre, amely az útviszonyokat elnézve kisebb fajta csoda. A csapágyak, illetve a Campagnolo országúti váltó és fékrendszer ellenben hibátlanul viselte a homokvihart, a napokon át fröcsögő sarat, a makadámutak egyéb velejáróit.
leg17_afrika_cel_1A kalandorokat megkérdezték, hogy egy következő Afrika-átszeléshez is ugyanezeket a bringákat használnák, amire az egyhangú válasz a következő volt: „legközelebb kipróbálnánk az ausztrál cég merevfarú karbon MTB 29er-ét, természetesen országúti kormánnyal felszerelve. Amennyivel lassabb lenne a szilárd útfelületen, bőven kárpótolná a nagyobb sárférőhely, a laza, homokos utakon való gyorsabb, biztonságosabb haladás.” Mindazonáltal egyikőjük sem tervezi, hogy az elkövetkező 1-2 hétben kerékpárra ül!

További info:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.