fbpx

Kuota Khan kerékpárteszt: amikor hatékonyabb sportszer van alattad

Az idén tesztelt húsz országúti kerékpár közül ha ki kellene választani, melyik illik hozzám a legjobban, az alábbiakban bemutatott Kuota Khan lenne az. Olyan bringa, amiről az első 100 méter után kiderül, hogy elfogadnád…

Kuota Khan kerékpárteszt

Kuota Khan kerékpárteszt

A Kuota Khan az Androni (Pro Continental) profi csapat team bike-ja volt idén, már a májusi Bihari Körversenyen is felfigyeltünk ezekre a gépekre, ahol csapatommal mi is részt vettünk, és megállapítottuk, hogy a mezőny egyik legszebb bringája volt. Persze nem csak szép, minden szempontból megfelel a versenyzők igényeinek, az Androni menői taroltak is ezen és sok más Europe Tour viadalon, nyilván nem csak a kerékpárnak köszönhetően.

kuota_khan_237

A Kuota Khan az „all in one” koncepciót képviseli, azaz egy olyan országúti kerékpár, ami bármilyen versenyen, bármilyen körülmények között hatékonyan bevethető, aki pedig nem versenyez, de sportos szellemben kerékpározik, annak a lehető legjobb országúti kerékpáros élményt nyújtja. A Kuota Khan elsősorban könnyű és merev hajtáshatékonyság szempontjából, emellett nagy hangsúlyt fektettek a kényelemre, a támvillákat ennek szellemében alakították ki.

kuota_khan_240

Valljuk meg őszintén, a manapság nagyon divatos, nagyon aero formák jól mutatnak a kávézó terasza mellé parkolva, de túl sok Wattot nem spórolunk a használatukkal. Az aerodinamikus kerékpárok a váz formájából adódóan legtöbbször kevésbé alkalmasak rugalmasan kezelni az úthibákat, a komfort és a kedvező légellenállás szempontjából általában kompromisszumot kell kötni. Ráadásul a nagyobb átmérőjű „vázcsövek” általában plusz grammokat is hozzáadnak egy bringához, ritka a vastagon 1 kg alatti aero váz.

kuota_khan_241

A Kuota a Khan esetében nyíltan letette a voksot amellett, hogy a jó teljesítmény elérése a fő cél, persze azért a márkához hűen izgalmasak a formák, tulajdonképpen még az aerodinamikus jegyek is felfedezhetők. Az új Khannál a támvillákon és a villákon változtattak sokat, az volt a fő cél, hogy a rezgéselnyelő tulajdonságokat javítsák tovább (nem az, hogy jobban hasítsa a levegőt a szélcsatornás teszteken).

kuota_khan_246

A felhasznált high modulus 1k karbon az NIPN (Nano Material Intepenetrating Polymer Network) technológiával nyeri el végleges formáját, A váz ahol kell – a BB386 középrésznél és a homlokcsőnél nagyon merev és könnyű (a fő háromszög monocoque, egy darabot képez a gyártásnál), a támvillák viszont jó rugalmassági tulajdonsággal rendelkeznek a komfort érdekében. A versenyzők szempontjából ez a kerékpár minden úton bevethető, akár még a kockaköveken is. A kényelem érdekében a 2016-os Khan esetében a 31,6-es nyeregcsőről visszatértek a vékonyabb, így rugalmasabb 27,2-es átmérőhöz.

kuota_khan_244

A váz M-es méretben mindössze 845 grammot nyom, amibe már a nyeregszár bilincs is beletartozik. Ha megnézzük a támvillák kialakítása igazán különleges, gyakorlatilag az ülőcsőhöz érve egy laphoz hasonlóan elvékonyodnak, függőleges irányban így szinte „teleszkópként” mozognak (országúti kerékpárok mércéjével). A láncvillák viszont kimondottan nagy átmérőjűek, ezért a támvillák vertikális rugalmassága nem befolyásolja a pedálozás maximális hatékonyságát.

kuota_khan_236

Nos, a fentieket leírták már száz és száz különböző márka katalógusában, de a Kuota Khan esetében valóban működik az elv. Nem is tudok hirtelen ilyen könnyű, ilyen merev országútit mondani, ami ennyire komfortos. A rugalmasság viszont pillanatra sem megy az irányíthatóság rovására, a kanyarodás és az kormányzás határozottságát nem lehet fokozni, a létező legjobb kerékpárok szintjén van a Khan. Itt tegyük hozzá, hogy a full karbon villa is monocoque kialakítású, a geometria pedig versenyzésre optimalizált, agilis.

kuota_khan_235

Az Eurobike-on kipróbált tesztkerékpár a felszereltsége miatt még inkább közel került hozzám. Mechanikus váltórendszerek közül a Shimano Ultegránál nehéz jobbat választani ár/érték arány, pontos működés szempontjából, de ezt már számtalanszor írtuk országúti tesztekben. A Rotor hajtómű ékszerként egészíti ki a specifikációt, és még könnyebb is az Ultegránál, vagyis elhanyagolhatóvá teszi a különbséget a Dura Ace-hez képest. A Deda kiegészítőket szintén kedvelem.

kuota_khan_243

Ami viszont nagyon tetszett a felszereltségben, hogy betették a Khanba az USB kerémiacsapágyakon guruló Fulcrum Racing Zero kerékszettet. Nos, nálam ilyennek kell lennie egy – még elfogadható áron kapható – univerzális kerékszettnek, sokkal inkább választanám, mint egy hasonló árú „közepes” karbonkereket. A kiváló csapágyazással és a komfortos vázzal úgy gurul a bringa, hogy az valami fantasztikus érzés, nagybetűvel SMOOTH RIDE. Amikor viszont odalépünk, a váz és a kerék is átad minden Wattot az útra, nagyszerű a gyorsulás!

kuota_khan_242

A kereskedelmi forgalomba a Khan egyébként csúcs alkatrészcsaládokkal kerül, a mechanikus Ultegra változat csak a „legalja” a lehetőségeknek. Van Dura Ace, Di2 Ultegra, vagy akár SRAM eTap is. A Kuota bringák előnyei közé tartozik azonban a felszereltség variálhatósága is, vásárláskor egyénre szabható a hajtómű áttétel, hajtókar hossz, fogaskoszorú kiosztás, kerékszett, kormány szélesség, kormányszár hossz, fékek, váltószett, nyereg és a bandázs színe is.

kuota_khan_239

Összességében azt tudnám mondani, A Kuota Khan valóban azoknak a bringáknak a szűk családjába tartozik, melyek valóban jobbak kicsit, mint a többi, hasonlóan drága, vagy drágább csúcsmodell. Egy versenyzőknek készült versenygép, de az amatőrök is megízlelhetik rajta keresztül, hogy milyen, ha a lehető leghatékonyabb sportszer van alattad…

kuota_khan_247

A Kuota kerékpárokkal kapcsolatos vásárlási információkért keresd a hazai forgalmazót: KATTINTS IDE!

Röviden a márkáról, ami nem olyan régóta kapható a K2 kerékpárüzletben: A Kuota egy olyan olasz gyártó, mely nem a tradíciókból él elsősorban, de a bringákra tekintve nem tagadhatják, le, hogy a napfényes Itália designerei is közreműködtek az egyes modellek tervezésekor. A Kuota brandet az ezredfordulón, 2000-ben alapították, a világ akkor figyelt fel a márkára, amikor Norman Stadler 2004-ben triatlon Ironman világbajnoki címet szerzett Hawaii szigetén, amit 2006-ban megismételt.

A Kuota kerékpárokon azóta is átüt az erős kötődés a triatlonhoz, gyakorlatilag a megalapítástól kezdve előszeretettel alkalmazták az aerodinamikus formákat, innovatív megoldásokat az országúti gépeiken is, nemcsak az időfutam kerékpárokon. Évek óta szerepel a kínálatban integrált, aerodinamikus nyeregszár kialakítású bringa, régóta alkalmazzák a belső kábel elvezetést stb. Országúton azóta az Ag2R, majd az Androni profi csapatok mentek Kuotával, s persze a jó ízlésű amatőrök.

Értékelés:

Erősségek: Gyengeségek:
tökéletes merevség/komfort/tömeg
design
kerékszett
Ár:

****

Rendeltetésének megfelel:

*****

Váz+villa:

*****

Alkatrészek:

*****

Tömeg:

*****

kuota_khan_234

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.