fbpx

KTM 2018: A Prowler Sonic összeállt

Idén a Media Days kapcsán már egyszer beszámoltunk arról, hogy milyen fejlesztések várhatóak jövőre a KTM-nél, bemutatták a nyár elejére elkészült 2018-as kerékpárokat, viszont maradt pár modell, ami csak a nyár végi Eurobike-ra állt össze, ilyen például a jövő év egyik legnagyobb slágere, a Prowler Sonic is.

Júniusban még csak a Prowler Sonic vázának 3D nyomtatott változatát láthattuk, akkor is izgalmasan nézett ki, de augusztus végére már komplett kerékpárként nézhettük meg az Eurobike-on, persze most is csak egy üveg mögött, valószínűleg egyelőre még nem készült el belőle túl sok darab, ezért vigyáznak rá ennyire. Annyira új még, hogy a katalógusban még festetlen vázzal összeszerelve szerepel.

A gyártó állítása szerint a Prowler Sonic-ban egyesül az all mountain és az enduro kerékpárok minden előnye. Az igazán könnyű, 2200 grammot nyomó, 150 mm-t mozgó, UD karbon váz adja ennek az alapját, az alacsony irányítópultnak és a meredek nyeregvázcsőszögnek köszönhetően remekül lehet vele mászni, a 67 fokos fejcsőszög és a rövid (436 mm) láncvillák pedig valódi lejtőző géppé varázsolják.

A rugózása a KTM-nél már évek óta bevált Straight Line Link rendszer, gyárilag Boost szabványú 29″-os kerekekkel szerelik és ISCG 5 konzol található rajta. Elöl csak egy lánckerékkel kompatibilis, ennek megfelelően a Sram 1×12-es XX1 Eagle szettje dolgozik teljes egészében a meghajtásban és a váltásban.

Pár hónapja már beszámoltunk róla, hogy a Myroon Sonic és a Scarp Sonic váza is teljesen megújul 2018-ra, mindkét kerékpár a hatalmas KTM stand elé volt kitéve, nagyon sokan megcsodálták őket.

A Myroon új női modelljével a Glory-val is találkozhattunk eldugva a sorok között, érdekes módon alig volt látogató a stand nem e-bike oldalán.

Az Ultra sorozat váza is teljes fejlesztésen esett át, a jövő évtől triplán húzott hidroformingolt alumínium csövekből készül, Boost tengely kompatibilis és a tapered fejcső, a postmount tárcsafékkonzol és a sideswing-es első váltókonzol teszi teljessé a váz mai kor követelményeinek megfelelő modernizálását.

A KTM első aero országútijáról, a Revelator Lisse-ről, már írtunk az előző beszámolóban, megcsodáltuk, hogy milyen zseniálisan oldotta meg az osztrák gyártó a kábelek láthatatlanná tételét, mellyel igazán letisztult megjelenésű kerékpárt kapunk. Viszont csak a legegyszerűbb modellel találkoztunk a Media Days-en, az Elite-tel, de ezenkívül van belőle két másik változat is, az Ultegrával szerelt Master és a csúcs Sram e-Tap-es Prestige.

A Revelator Sky országúti kínálat egy igazi gyöngyszemmel bővül, a DMP eTap-pel, mely a Delko Marseille Provance csapatkerékpárjának a replikája.

Alto Prestige

2018-tól Revelator Alto név alatt kaphatóak az eddigi külön sorozat névvel nem rendelkező Revelator modellek, pl a Prestige-ből Alto Prestige lett és a 4000-ből Alto 4000.

A Strada modellek is teljesen megújulnak a jövő évtől, erről is tettünk már említést, de most az Eurobike-on remekül bemutatta a KTM, hogy milyen felhasználásra is alkalmasak ezek a kerékpárok, a fenti képen egy Strada 2000 látható felmálházva. Nem véletlenül olyan hatalmasak a sárférőhelyek a gumik mellett, gond nélkül tehetünk fel szélesebb vagy bütykös gumit és akár el is hagyhatjuk az aszfaltot egy földút kedvéért.


Két új városi modell is felkerül a KTM 2018-as palettájára, az Oxford 28.9 és a Chester 28.7. Mindkét modellen integrált bovdenezés és teljes városi felszereltség (sárvédő, csomagtartó, világítás, kitámasztó) található, a különbség köztük a váltórendszerekben van, az Oxford láncváltós, míg a Chester-en agyváltós rendszer dolgozik a hajtásban.

Az új kisgyerekeknek szánt modellekkel 2018-ra teljessé válik a gyermek kerékpárok kínálata az osztrák gyártónál, a legkisebbektől az idősebb gyerekekig mindenkinek kínál bringát a KTM. Külön készül bringa terepre, aszfaltra, sárvédővel vagy anélkül, különféle színösszeállításokban, fiú vagy lány geometriával. Nem tudok olyan gyermek kerékpárt mondani, amit nem találok meg a KTM termékei között.

Macina Flite, Gran, Kapoho

Az idei évben a KTM stand e-bike részlege nagyobb volt, mint a hagyományos kerékpároké és végig tele volt látogatóval. Minden kategóriában készít elektromos rásegítéses kerékpárt az osztrák gyártó, sőt már van olyan kerékpárja, ami csak e-bike-ként érhető el. A nyári beszámolókban már bemutattuk, hogy milyen modellekkel bővül a gyártó kínálata, a Eurobike-on is ezek a modellek voltak előtérbe helyezve, mindösszesen egy plusz modellel találkoztunk, amit nem hoztak el júniusban a Media Days-re.

A kiállítás legkülönlegesebb e-bike-ja, a szintén üveg mögött található Macina Fold volt. Túl sok információval nem rendelkezünk róla, valószínűleg még fejlesztési fázisban van, mindössze annyit tudhattunk meg, hogy 837 mm x 680 mm x 396mm-esre összehajtható, tehát e-bike létére igazán könnyen szállítható.

2018-ra a magasabb kategóriás e-bike-ok (Kapoho, Lycan, Fogo, Race, Cross, Flite, Gran, Sport, Style, Eight) többsége megkapta az új Bosch Powertube fejlesztést, ami azonkívül, hogy az integrált akkumulátorral letisztultabb megjelenést kölcsönöz, jóval nagyobb nyomatékot biztosít bringázás közben. A Macina Kapoho 271-en tökéletesen látható, pontosabban nem látható az akkumulátor, a KTM-nek nagyon szépen sikerült megoldania ezt a problémát.

Az e-bike-ok közül a Macina Mine Me az, ami mellett még nem tudok szó nélkül elmenni, 24″-os kerekeivel tökéletes választás azoknak a gyerekeknek, aki szüleikkel hosszabb túrákra akarnak menni, de az erőnlétük még nem engedi azt.

A 2018-as KTM gépeket keresd majd a www.ktm-bikes.at, és a www.ktmteam.hu oldalakon.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.