fbpx

Kross Hexagon R6 kerékpárteszt: szabályos hatszög

A kezdő mountain bike kategória rengeteg modellt tartogat a leendő vásárlók számára. Miért érdemes megfontolni a Kross Hexagon R6 kipróbálását?

Múlt héten volt szerencsénk a Kross cég vendégeként három napot Lengyelországban tölteni. A 2018-as újdonságokkal hamarosan jelentkezünk, amit viszont sikerült személyesen is átélni, hogy a cég dolgozói nemcsak munkaként, hanem életformaként tekintenek a kerékpározásra. Ez a hozzáállás minden modellen visszaköszön ártól és kategóriától függetlenül, jó ár-érték arányú, kiválóan összeszerelési minőségű gépekkel vannak jelen a piacon.

Az út másik nagy felismerése az volt, hogy Csehországban és Lengyelországban mennyien sportolnak amatőr szinten, és ezen belül is milyen népszerű a kerékpározás. Az autópályán tucatjával látni nyaralni induló családokat bringákkal felszerelkezve , az erdőkben kiterjedt kerékpáros ösvények hálózata van kijelölve, és a vendégházak előtt komoly sor alakul ki, amikor két csoport egyszerre ér oda rövid pihenőt tartani egy Kofola mellett.

Kross Hexagon R6 – így néz ki napjainkban egy kezdő MTB

Az átlagos erőnlét és ügyesség nyilván nem Jolanda Neff vagy Maja Wloszczowska szintjén van, sokkal inkább az a vásárlói réteg, akiket a Hexagon széria modelljeivel céloz meg a lengyel gyártó. A sorozat két külön csoportra bontható, ahogy más Kross modellek esetén is: a B típusjelzés 29”-es, míg az R 27,5”-es kerékméretet jelöl. Felhasználási területként könnyen teljesíthető erdei ösvények, murvás és erdőgazdasági utak képzelhetőek el leginkább, ez tökéletesen lefedi egy kezdő montis territóriumát.

Váz

A váz 6061-es alumínium ötvözetből készül és felfedezhető rajta a Kross stílusjegyének tekinthető felsőcső kialakítás. A felsőcső és a nyeregvázcső találkozásánál lévő hajlítás nem kizárólag esztétikai célokat szolgál, csökkenti az átlépési magasságot.

Technikai részletek terén erre az árkategóriára jellemző, régóta ismert megoldások dominálnak. Ilyen az egyenes 1-1/8”-os fejcső, a vázon kívül vezetett kábelek, a menetes középrész és az IS fékkonzol is. Bónuszként olyan fejlesztési lehetőségek állnak rendelkezésre, amivel vérbeli túrázásra alkalmas géppé varázsolható a Hexagon R6. Felszerelhető csomagtartó és sárvédő is, sőt a tárcsafék oldali láncvillán még kitámasztó konzolt is találunk.

Kross Hexafon R6 – csomagtartó szemek a támvillán

A geometria egyértelműen a kényelmes, felegyenesedett üléspozíciót helyezi előtérbe, a versenyzésre is alkalmas Level szériával összehasonlítva kiderült, hogy abból egy S-es méret rendelkezik hasonló „reach” értékkel, mint a Hexagon esetén egy L-es.

Kross Hexagon R6 – S-es méret és a dicsőséglista

Ez kifejezetten jól jöhet derék-vagy hátfájdalmakkal küzdőknek, ugyanis nem kell görbült háttal előregörnyedni, hogy el lehessen érni a kormányt. A kerékpár menettulajdonságait befolyásoló értékek is úgy lettek megválasztva, hogy a stabilitás és a kiszámítható viselkedés került középpontba, így kezdőknek vagy kevésbé teljesítmény orientált bringásoknak kedvez.

Felszereltség

A kedvező árú hegyikerékpárok esetén a teleszkóp egyfajta kompromisszum, ez alól a Hexagon R6 sem kivétel. Az SR Suntour XCT villa meglehetősen egyszerű, rugós kialakítású, névleges érték szerint 100 mm-t mozog, melyből használat közben nekem 6-7 centit sikerült kicsikarni. A gödröket, egyéb útegyenetlenségeket kimozogja, így nem a csuklónk és a vállunk fogja fel az ütéseket, komolyabb tempónál vagy technikásabb terepen viszont zavaró tud lenni a visszaút-csillapítás hiánya.

Kross Hexagon R6 – egyszerűbb Suntour teleszkóp

A Hexagon R6 specifikácóját böngészve déjá vu érzés fogott el, nem véletlenül. Pár apróságtól eltekintve megegyezik a tavasszal próbált Evado 4.0 cross-trekking felszereltségével.

Kross Hexagon R6 – Tektro fékkar és régi stílusú Shimano váltókar

A 3×8 sebességes Shimano szett hiba nélkül teszi a dolgát, az Altus váltókarok működtetéséhez még szükség van a mutatóujjra is. Az Alivio hátsó váltó már Shadow kialakítású, de a megszokott Shimano stílusban, könnyedén és nagyon finoman pakolja a láncot. Az első átdobót nem szabad erőltetni, kicsit vissza kell venni a terhelésből, hogy megkönnyítsük a lánctányérok közötti váltást. Így nemcsak a fokozatok közti kapcsolást könnyítjük meg, hanem a láncot sem kínozzuk annyira, amit hosszabb élettartammal fog meghálálni. Az SR Suntour hajtómű 42-32-22-es lánctányérjai szegecseltek, a 11-32-es sorral kombinálva klasszikus MTB áttétel tartományt ad ki.

Kross Hexagon R6 – a konzol még IS szabvány, de örömünkre hidraulikus tárcsaféket fogad

Pozitívum, hogy hidraulikus tárcsafékek kerültek a bringára, a Tektro HDC-300 sorozat fékereje és modulációja jó pár drágább konkurenst is felülmúl.

A kerekek Kross feliratos duplafalú alumínium felnikből, tárcsafékes Joytech agyakból, egyenes fekete küllőkből és réz anyákból állnak össze. A Mitas Ocelot gumik kifejezetten illenek a képbe, minimális mintázatuk pont ideális a döngölt földutakra.

Kiegészítők terén is a saját márkás, alumínium Kross alkatrészek dominálnak. Már oversized befogójú a kormányszár, a trendeket követően kellően széles a kormány, utóbbi még enyhe emeléssel is fokozza a komfortot. Az egycsavaros fejjel rendelkező nyeregcső bőségesen párnázott Velo nyerget tart.

Menet közben

A beállítást pillanatok alatt letudtam, elég volt a nyereg és a kormány pozícióját a szokásos méretekhez állítani, majd a guminyomásokat ellenőrizni és már indulhattam is a tesztkörre. Nem kellett állítgatni a váltót, nem fogott be a fék, ezzel már elsőre jó benyomással volt rám a bringa.

Kross Hexagon R6 – murvás terepen érzi magát otthon

Az üléshelyzet abszolút kényelemre hangolt, kifejezetten rövid géppel van dolgunk. Az eplényi Bringaréna XC köre aszfaltos emelkedővel kezdődik, ahol kiállva azért sikerült bemozgatni a villát, de a leendő vásárlók nem valószínű, hogy nagytányéron kiállva sprintelnének ezzel a modellel. A lankás, murvás emelkedőn volt leginkább elemében a Hexagon R6, 80-90 körüli pedálfordulaton, beszélgetős tempóban értünk fel a sípálya tetejére.

Kross Hexagon R6 – ahogy szabályos hatszögek lefedik a síkot, úgy fedi le egy kezdő MTB-s felhasználási területét

Lefelé próbálgattam a határait, legfőképp a teleszkóp működése késztetett fékezésre, ami a köves és gyökeres szakaszokkal nehezen birkózott meg. Ettől eltekintve stabilan irányítható a bringa, a fékek kiválóan fognak és saras talajtól eltekintve a Mitas gumik is mindenhol jól működnek. A 650B kerékméretet ebben a kategóriában legfőképp nálam (174 cm) alacsonyabb embereknek javasolnám, egyrészt a kompromisszummentes üléspozíció, másrészt a könnyebb össztömeg miatt.

Érdekes összehasonlítás adódhat, ha figyelembe vesszük, hogy az Evado 4.0 is megközelítőleg ugyanilyen felszereltséggel kerül forgalomba. Általános felhasználásra, legyen az Balaton-kör vagy Káli-medence túra, inkább a cross-trekkinget ajánlom. Azoknak viszont, akik többet bringáznak terepen, erdőben jól fog jönni a szélesebb gumi és a könnyebb áttétel-tartomány, amit a Hexagon széria kínál.

 

Infobox

Bővebb információ: Kross kerékpárok
A tesztelt modell adatlapja: Kross Hexagon R6
Vázméretek: S(tesztelt)-M-L-XL
Vázgarancia: 5 év (Regisztráció esetén)
Alkatrész-garancia: 1 év
Származási ország: Lengyelország
Ajánlott fogyasztói ár: 159 990 Ft

 

Specifikáció:

Váz: Kross Hexagon R6 alumínium
Villa: SR Suntour XCT V4

– 100 mm út

Kormány: Kross Active Components alumínium

– low rizer
– 31,8 mm átmérő
– 680 mm szélesség

Kormányszár: Kross Active alumínium
Markolat: Kross

Nyeregcső: Kross Active Components alumínium

– 1 csavaros
– 27,2 mm átmérő

Nyereg: Kross (Velo)
Fékek: Tektro HDC-300 hidraulikus tárcsafék
Féktárcsák: Tektro 160mm/160mm
Váltókarok: Shimano Altus SL-M310 3×8 sebesség
Első átdobó: Shimano Tourney FD-TY500
Hátsó váltó: Shimano Alivio RD-M4000 SGS hosszú kanalas
Lánckeréksor: Shimano CS-HG31 11-32T 8 sebesség
Lánc: YBN S8
Hajtómű: SR Suntour 42-32-22
Középcsapágy: FP-B905
Első agy: Joy Tech D041DSE tárcsafékes, 6 csavaros
Hátsó agy: Joy Tech D142DSE tárcsafékes, 6 csavaros
Felnik: Kross Disc duplafalú, 584x19c ETRTO
Küllők: 2 mm fekete, réz anyákkal
Gumik: Mitas Ocelot 27,5″x2.1″ drótperemes
Mért tömeg: 13,4 kg (pedál nélkül)

Geometria

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.