fbpx

Kross Evado 10.0 teszt – Cross bringa a felsőházból

A lengyelországi Przasnysz-ban működő Kross komoly lépcsőket mászott meg az elmúlt évtizedben, ennek éles lenyomatát hagyva a hazai piacon is, hiszen erős trekking és cross-trekking kínálatuk és korrekt árazásuk hamar megkedveltette magát a nagyközönséggel. Az Evado paletta a kezdő igényektől egészen a kompromisszummentes felszereltségű kerékpárokig terjed, nemrég ez utóbbi próbált nálam szerencsét.

A kerékpár váza Aluminium Lite fantázianevű 6061-es ötvözetből készül. Ez kényelmesebb, kifáradásra kevésbé hajlamos alapanyag, változó falvastagságának köszönhetően pedig ideális merevség-tömeg arány érhető el vele.  Szemnek tetsző kialakításokkal dobták fel a műfajra inkább jellemző sablonos formavilágot, néhány finom törés egész más színben tünteti fel az Evado vázát. Megmunkálása teljesen korrekt, a legtöbb illesztési ponton el vannak dolgozva a hegesztések, fejcsöve tapered kialakítású. Bowdenezése minőségi, Jagwire márkát használnak, elvezetése vázban történik.

 

Felszereltségét tekintve egy teljes Shimano XT T8000-es szettet (az első átdobót és az agyakat leszámítva, mert azok Deore-ok) és Rock Shox Paragon villát felvonultató bringát vehettem górcső alá, vagyis a kategóriában szinte az elérhető legjobbat. A villa becsúszója RS hőskorszakából maradt aranyszínű felületkezelést kapta, mozgása a kategóriához mérten teljesen elfogadható, bár némi finomhangolásra még szükség lett volna, hogy a csillapítása is megfelelően legyen belőve. 65mm rugóút több, mint elég a könnyed erdei túrákra is.

 

Kiegészítői többnyire “saját márkás” kipróbált darabok, főképp kényelmesre hangoltak: a stucni meredekebb dőlésszögű, a kormány emelt, nyerge a Selle Royal égisze alatt futó zselétöltetű Lookin Sport. A komfortosra hangolt bringához mérten talán túl sportos, de ez nyilván alkati kérdés is. A markolat kényelmes, de a saját tapasztaltok szerint a felfogatás megoldása miatt nem túl tartós, véleményem szerint kifejezetten érzékeny pontja, így egy szerencsétlen eldőléstől is elpattanhat a műanyag bilincs. Sokkal szívesebben látnék rajta egy fém bilincsel rögzülő, vagy akár márkásabb darabot.

 

Kerekeinek alapja a Shimano Deore golyós-kónuszos agyain nyugszik, színezett fekete küllővel szerelve, saját gyártású duplafalú felnibe fűzve. A gördülésért a Schwalbe Marathon Mondial gumiabroncs felel, mely nem mondható sem könnyű, sem jól guruló darabnak, de vegyes felhasználásra stabil tartást garantál, s defektállóságára sem lehet panasz. Amiért fekete pont jár ezen az árszinten, az a felni szegecselésének elhagyása, ez ugyanis segítené a tárcsafékek által keltett plusz erők elosztását és nem a felni anyagát terhelnék ezzel.

 

A kiváló konfigurációval megáldott bringa a kategória csúcsát jelenti mind felszereltségben, mind árképzésben. Ám meg kell hagyni, hogy a gyártók közül csak kevesen merészkednek el idáig, ezért ha valaki a montis világból érkezve már ott hozzászokott az XT szett működési minőségéhez, valószínűleg itt sem szeretne kompromisszumot kötni, vagy lejjebb adni a lécet. Az én ízlésemhez képest hosszabb(110mm) kormányszár nem tetszett, ehelyett már a boltban egy rövidebbet szereltetnék fel, 90-100mm méretűt legfeljebb, ezzel kicsit agilisabb irányba eltolva az irányítás hangolását. Az összeszerelés minőségét tekintve még lehetne a lengyel gyáregység hatékonyságán fejleszteni, de mire a végfelhasználó kezébe kerül a kerékpár, addigra ezeket a kisebb figyelmetlenségeket a szakboltok javítják. Itt érdemes megjegyezni, hogy kerékpárt a kerékpárboltból, mert a finomhangolás mindig is ezen üzletek feladata volt.

A kerékpár igényli, hogy egy becsületes üzembehelyező szerelő kezei közül kerüljön ki, ezt a gondoskodást viszont sokévnyi precíz működéssel fogja meghálálni. Ami a cross-trekking besorolás előnye, az maga a hátránya is: teljesen univerzális, pont annyira érzi jól magát aszfaltozott utakon, mind egy döngölt talajú erdei ösvényen, viszont nem ez a bringa lesz a KOM-ok megdöntésének királya. Szóval kapunk egy olyan magas színvonalúan felszerelt kerékpárt, amivel a következő 10 évben nem lesz okunk szégyenkezni, de ha a financiális kérdés is kardinális, akkor érdemes lehet fontolóra venni az Evado 9.0-ás kistesót, mert ára pont százezer forinttal kedvezőbb, miközben csak néhány elemében “butítottak” rajta, de a felhasználási területet nézve még mindig a bőven szint feletti kategóriát képviseli.

 

Ajánlott fogyasztói ára: 479 900 Forint

 

A termék közvetlen linkje ide kattintva érhető el.

Specifikáció:
További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.