fbpx

Két 1×11-es országúti szettet mutatott be a SRAM: íme a Force 1 és Rival 1

Úgy látszik a SRAM-nak annyira bejöttek a montis 1×11-es szettek, hogy most megpróbálják ezt országútra is adaptálni. A story a SRAM CX 1-gyel kezdődött, de a SRAM Red egyelőre nem változik!

Év elején mutatta be a SRAM a cyclocross CX 1 szettet, ami rögtön óriási vitákat szült a bringások között főleg azután, hogy Wout Van Aert vb címe pont ezen, illetve a láncleesésen ment el. Vajon jó ötlet országútra a szimpla tányéros szett hátul széles átfogású sorral? Értekeztünk már a kérdésről, most azonban lássuk az új szetteket!

SRAM Force 1

Úgy látszik az amerikai gyártó sem biztos benne, hogy a szimpla tányéros szettek lesznek a jövőben országúton mivel nem a Red-nél mutatták be az új 1×11-es váltást, hanem eggyel lejjebb a Force-nál. Rögtön négy felhasználási területet sorolnak fel a Force esetében: országút, cyclocross, gravel biking (https://bikemag.hu/magazin/hirek/gravel-biking-oszi-orszagutizas-helyett), és fitnesz.

Szipla lánckerékkel egyszerűbb lesz az élet?

Szimpla lánckerékkel egyszerűbb lesz az élet?

A Force 1 hajtóműve X-Sync narrow wide lánckerékkel rendelkezik (akárcsak az XX1, X01, GX, és CX1) UD karbon karjaira alu csillagot csavaroztak fel. Nem kevesebb, mint kilencféle lánckerékkel lesz választható: 38-40-42-44-46-48-50-52-54. Ebből is látható hogy a cyclocross felhasználási terület erőteljesen a Force terepe hiszen aszfalton nem sok értelme lenne a 48 alatti fogszámoknak. Súlya 679 gramm 50-es tányérral.

Váltókart természetesen csak a jobb oldali egység tartalmaz, de alapból lesz hidraulikus fékhez illeszkedő kivitel is, és a kínálatban marad a hagyományos fékhez való fékváltókar is. A fékkar 119 grammot nyom, a váltókaros kivitel 277 gramm, a hidrós alatt pedig 431-et mutat a mérleg.

A hozzá tartozó lánckeréksor PG 1170 kódnevű és 11-36-os átfogású. A 11-es SRAM kazettával szerelt kerekekre felhúzható, de csak a Force 1 hátsó váltóval kompatibilis. Érdekesség hogy az XG-1180-as sorral is társítható a Force 1 szett, ami 10-42-es átfogású de az jó kérdés, hogy a nagy ugrású cucc mennyire fog bejönni az országútisoknak. Az meg már csak hab a tortán, hogy ezt a sort csak az XD kazettatesttel lehet használni.

my16_force1_rd_midcage_1000x1000 (1)

Kiköpött XX1

A Force 1 hátsó váltó szinte egy az egyben XX1 csak országúti kivitelben. 10 és 11 sebességes rendszerekkel kompatibilis, tartalmazza az X-Sync, X-Horizon, és Roller Bearing Clutch technológiákat is. A Cage Lock kapcsoló pedig segíti a kerék kivételét defekt esetén. Háromféle kanálhosszal lesz kapható. A rövid kanalassal 11-28-ig lehet elmenni, a közepessel 11-36-ig, a hosszúval pedig a már említett 10-42 is elváltható.

SRAM Rival 1

Mondhatjuk akár minimalistának is.

Mondhatjuk akár minimalistának is.

Itt már látszik, hogy nem a csúcskategóriába tartozik a szett, a hajtómű sem olyan szép mint a Force 1, és az 52-54-es tányér sem választható hozzá, a hátsó váltóból pedig hiányzik a rövid kanalas kivitel.

Szintén kétféle lánckeréksorral lesz összerakható, de a nagyobb átfogásúhoz másik hátsó váltó és kazettatest szükséges.

rd-riv-1-a1_p6_01_my16rival1rdmidcage (1)

Fékváltókarból itt is játszik a hidrós illetve mechanikus kivitel is.

sram-focus-zipp-728

Kíváncsiak leszünk hogyan reagálnak erre a gyártók, felhasználók…

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.