Kemény szakasszal kezdődött a Bike TransAlp – beszámoló a magyar párostól

Kis Józseffel és Vas Péterrel (Merida Masters – Bikemag.hu) a mezőnyben elrajtolt a Bike TransAlp, az egyik legismertebb többnapos mountain bike maraton. A történtekről a magyar páros számol be, akik a masters mezőnyben 22. helyen zárták az első szakaszt.

Elkezdődött. Ma 8:30-kor Mayrhofenben kigurultunk tornatermi szállásunkból és beálltunk a rajtba. Nem volt meleg, de ahogy a felhők oszlottak, egész kellemes 16 fokban kezdhettük meg az 1. szakaszt a Transalpon. 3120 m szint és 105 km. Egy hosszú mászás a Pfitscherjoch-ra, 600-ról 2300 m-re. Aszfalt, murva és a végén szakaszonként tolós, nagyon köves mászás.

Vas Peti: Jocóval szép nyugodt tempóban vágtunk neki a hosszú mászásnak, nem akartuk az elején ellőni a puskaport. A tolós szakaszig minden jól ment, előzgettünk, szépen haladtunk. Sajnos a tolóson a rossz térdemmel nem igazán tudtam gyorsan menni, így sokan visszaelőztek minket. A Pfitscherjoch-nál átléptünk Itáliába és ez már nem is fog változni a célig. Gyors murvás és még gyorsabb aszfaltos lejtők jöttek, néha 80 km/h fölötti sebességgel.

Majd 70 km-nél egy újabb nagyon hosszú aszfaltos mászás – a Bikefun Merida Masters Team igazi erőssége. Rengeteg csapatot előztünk meg felfelé és nem kellett széttépni magunkat. Aztán persze megint jött a feketeleves. A mászás vége megint tolós, a lejtő pedig rendkívül technikás, egynyomtávos lefelé – számomra vállalhatatlan. Ha elesek, vagy le kell ugrani, akkor vége, porcleválással és részleges szakadással a térdemben, nem vállalhattam ezt a kockázatot így szépen toligáltam a bringát. Szegény Jocó pedig várt és várt. A felfelé megelőzött emberek pedig jöttek vissza. Nagyon rossz érzés volt, de ez van. Ha célba akarok érni, akkor most nincs kockáztatás. Közben megjött a meleg is, 30 fok és már a 6. órában jártunk. Végül 5:47-nél állítottuk meg az órát Brixen-ben a célban. Megfőttem, elkeseredtem és beálltam a főtéren a kútba, hogy kicsit lehűtsem magam. Pontos eredményt nem tudunk, de valószínű a 20-ban bent vagyunk Masters-ben és az előttünk lévőknek nem nagy az előnye. Nem rossz első nap, és mi lehetett volna ha…

Kis Józsi: Kemény hosszú szakasszal kezdődött a verseny, észnél kellett lenni a tempót illetően. Az első hegyre vezető út annyira nem nyerte meg a tetszésemet… A tető előtti részen 15 percen keresztül toltam a bringát a hatalmas köveken keresztül. Persze ezt Petinek még rosszabb volt átélni. Aztán hosszú gyors gurulás schotteren, majd aszfalton. Érdekes, hogy a boly leszakadt rólunk az aszfaltos gurulásnál, el sem akartuk hinni. A második hosszú mászás megkezdése előtt a frissitőpontnál feltöltöttük a kulacsokat. Na itt már nagyon szépen egyenletesen és erősen haladtunk, sorban előzgettük a versenytársakat. Miután felértünk a tetőre, a tolós rész igen meredek volt, nekem nem okozott problémát. Utána is jól haladtunk, viszont jött kb. 20 perc egynyomsávos köves, gyökeres rész a fenyőerdőben. Én ezt szépen meg tudtam oldani, sajnos Petinek okozott problémát, nem hiányzott volna egy bukás. Sajnos így a cél előtt várnom kellett rá, de ez egyáltalán nem zavart. Jól éreztem magamat a verseny közben, nem kockáztattam, és mondhatom szét sem hajtottam magamat. A Hihgh5 energy source innivalóból nálam 2 kulaccsal is elfogyott, a gélek tökéletesek voltak, kedvencem az xtreme, illetve célba érkezés után már ittam is a recovery-t. Holnap újból hosszú mászással kezdődik a szakasz, viszont meredekebb is lesz!!! persze ez sem nekünk, sem a Merida Big Nine bringáknak nem okozhat problémát, ma is nagyszerűen szuperáltak!