fbpx

Hope Eurobike 2014 – hiánypótló fejlesztések az angol kultuszmárkától

Az angliai Barnoldswickben üzemelő gyár 50 CNC gépe a legmagasabb színvonalú MTB alkatrészeket állítja elő immár 15 éve, a kis modellszériák folyamatos fejlesztést tesznek lehetővé. Ez mindenképpen nagy előny a Távol-Keleten működő óriáscégekkel szemben, ahol a százezres nagyságrendű szériák, illetve hosszas szállítási procedúra lassabb piackövetést eredményez, késleltetve követve az új igényeket, lehetetlenné téve a palettáról éppen hiánytó termékek gyors pótlását.

Az idei Eurobike stand a Hope filozófiával összhangban rendkívül látványosra sikerült: kis barnoldswicki üzemet rendeztek be a Bodeni-tó partján lévő repülőgéphangárak egyikében, már legfeljebb a CNC-masina hiányzott a teljes gyárlátogatás élményhez...

Az idei Eurobike stand a Hope filozófiával összhangban rendkívül látványosra sikerült: kis barnoldswicki üzemet rendeztek be a Bodeni-tó partján lévő repülőgéphangárak egyikében, már legfeljebb a CNC-masina hiányzott a teljes gyárlátogatás élményhez…

A Hope legenda a BikeMag olvasók számára már ismert: a kultuszmárkát két régebben a Rolls Royce-nál dolgozó mérnök alapította 1989-ben, a montizás igazi hőskorában. A minőség iránti elkötelezett hívta életre a merész vállalkozást, szerencsére az idő bizonyította, hogy igenis van létjogosultsága a kis szériás európai kerékpáralkatrész-gyártásnak, főleg ha az ilyen szakértelemmel és igényességgel történik. A csodálatos mindebben, hogy egy néhány főt számláló fejlesztőrészleg valóban képes magasabb szintű alkatrészeket tervezni, mint egy óriáscég mérnökarmadája, illetve megtörténhet, hogy a vezető angol kerékpáros szaklapban a Hope egyik kerékszettje az ár/érték arány összehasonlításból győztesen kerüljön ki. Idei Eurobike bemutatókból kiderül, hogy a kerékpáriparban több út vezet a sikerhez!

Egy néhány főt számláló fejlesztőrészleg valóban képes magasabb szintű alkatrészeket tervezni, mint egy óriáscég mérnökarmadája!

Egy néhány főt számláló fejlesztőrészleg valóban képes magasabb szintű alkatrészeket tervezni, mint egy óriáscég mérnökarmadája!

A Hope megalakulása óta fontosnak tartja, hogy termékei lehetőleg az Egyesült Királyság területén készüljenek, és ha úgy látják, hogy valamely kerékpáralkatrész terén jobbat lehetne kínálni, mint a már piacon lévők, akkor nekiállnak kifejleszteni a technológiát annak megvalósításához. Az idei Eurobike stand a Hope filozófiával összhangban rendkívül látványosra sikerült: kis barnoldswicki üzemet rendeztek be a Bodeni-tó partján lévő repülőgéphangárak egyikében, már legfeljebb a CNC-masina hiányzott a teljes gyárlátogatás élményhez. Akkor lássuk, hogy idén milyen alkatrészcsodákkal lepték meg az angolok a látogatókat!

CNC a köbön!

CNC a köbön!

Mindeddig a Hope kizárólag a legerősebb aluötvözet alapanyagokkal dolgozott, kihasználva a rendelkezésre álló fejlett CNC gépparkot, szakértelmet és gyártástapasztalatot. (A Hope mellesleg a repülőgép- és az gépjárműiparnak dolgozik beszállítóként.) 2015-re viszont lenyelik a keserű pirulát, és belevágnak az eddig még számukra ismeretlen, de óriási lehetőségekkel kecsegtető karbon alapanyag alkalmazásába, amely végtére ugyancsak adja magát a kisüzemi termeléshez. A szükséges szerszámokat természetesen házon belül CNC-zhetik, ezzel védve a szellemi tőkét, meggyorsítva egy-egy alkatrész piacra kerülését. Első körben kormányokkal és nyeregszárral indítják az új karbonvonalat, több modellvariánst biztosítva, mint a nagyobb szériákkal dolgozó óriáscégek. Szurkolunk sikerüknek, bár a hazai piacon dömpingszerű elterjedésük nehezen képzelhető el.

A várva várt Hope hajtómű kész!

A várva várt Hope hajtómű kész!

Még mindig a legújabb fejlesztéseknél maradva, végre elkészült a Hope várva várt hajtóműve, természetesen alu alapanyagból, kovácsolt majd CNC-zett eljárással, 30 mm-es integrált tengelycsatlakoztatással. Már gondoltak a későbbi karbonfejlesztés lehetőségére, így a kifejlesztett konstrukción nem is kell változtatni, egy az egyben kompatibilis lesz a jelenlegi rendszerrel. A lánckerék elsősorban 1X10 vagy 1X11-es rendszerekhez optimalizált, integrált csillagos, azaz közvetlenül csatlakozik a jobb hajtókarra, opcionálisan 104 mm-es furatkörhöz való csatlakozással, hogy egy második lánctányér is felszerelhető legyen. Az új hajtómű idén novembertől lesz elérhető, a színvilág – hasonlóan az egyéb alkatrészekhez – párját ritkítja.

A későbbi fejleszthetőség is része a most bemutatott modellnek...

A későbbi fejleszthetőség is része a most bemutatott modellnek…

Jövőre új láncterelőt is kínálnak Slick Chainguides néven, amely ISCG-o5 és ISCG-OLD szabványú, bashguarddal kiegészíthető, természetesen a legerősebb 7000 szériás aluötvözetből készült mestermű. 82-120 grammos tömeggel bír a különböző változatok függvényében. Az láncterelő idén októbertől lesz elérhető, mint a hajtómű esetében, itt is érdekes lehet az elemek színvariációja.

A legerősebb 7000 szériás aluötvözetből készült mestermű!

A legerősebb 7000 szériás aluötvözetből készült mestermű!

A hajtómű, illetve a láncterelő még nemigen nevezhető hiánypótló cuccnak, ámbár a zseniális, állítható nyeregmagasságot biztosító szárak (ú.n. Dropper post) használatához optimalizált nyeregszárbilincs már valódi csemege. Rendkívül praktikus, hogy a távirányító vezeték rögzítését egy csapásra megoldja, a parányi műanyag gömbcsukló leköveti a kábel mozgását kímélve a megtöréstől, minket pedig a bowdenház folyamatos rugdosásától. A miniatűr vezető a már kapható Hope bilincshez csatlakozik, azon belül többféleképpen pozícionálható a vázkialakítás függvényében. A bilincs megszorítása a vezetőt a kívánt helyzetben rögzíti. A bowdenvezető „kütyü” idén októbertől lesz elérhető, szerintünk jól tükrözi az angol gyártó megszállottságát a maximalizmus terén.

Újdonság a Dropper post használatához optimalizált nyeregszárbilincs!

Újdonság a Dropper post használatához optimalizált nyeregszárbilincs!

A rendkívül széles Hope agykínálat 2015-ben további változattal gazdagodik: a már meglévő Fat Bike használatra alkalmazható Blunto modell mellé egy speciálisan ilyen gépekbe tervezett 150 mm-es sarutávolságú első agyat kínálnak majd Fatsno 150 modellnéven. A kialakítása olyan, hogy a jelenlegi Fatsno 135 tulajdonosnak mindössze a hozzá járó adaptert kell beszerezni, ha egy új szabvány szerinti “monsztervázat” szeretne megépíteni. Ez a másik dolog, amit a Hope hozzáállásában nagyon kedvelünk: ha egy mód van rá, nem vetetik meg a komplett új terméket, hanem kínálnak „upgrade” kiegészítőt, amellyel a meglévő korszerűsíthető. Szerintünk ez a valódi rendszerszemléletű alkatrészfejlesztés, nem feltétlenül a nagy gyártók által követett az egyetlen üdvözítő.

HOPE_2015_eurobike_2014_29

Ha már a kerekeknél tartunk, újdonság a Hope által tervezett és gyártatott felnisorozat hegesztett csatlakoztatással, szegecselt furatokkal, rendkívül erős és merev, mindazonáltal versenyképes tömeggel. Első körben XC- és endurofelhasználásra lesznek elérhetők, természetesen részét képezve a népszerű Hope kerékcsaládnak. A felhasznált alapanyagokat is optimalizálják: a 6056 T6 alumínium előnyösebb az XC modellhez, míg az Enduro háromkamrás, extra széles kialakítás mellett 6061 T6 alapanyagot alkalmaz. Az XC modell 19.5 mm belső szélességű, az Enduro pedig 23 mm. Természetesen az összes ma kurrens kerékmérethez elérhetők lesznek (26”, 27.5”, és 29-er) tubeless kompatibilisek, kerékszettként Pro 2 EVO agyakkal és Sapim küllőkkel társítja a gyártó.

HOPE_2015_eurobike_2014_18

Ezen a ponton hoznám fel a bevezetőben szereplő meglepő eredményt, miszerint a Hope egyik kerékszettje ár/érték arányban győzedelmeskedett egy neves szaklap több tucat könnyű kerékszettet vizsgáló tesztjében. Kis európai gyártó, kis szériák, kedvező ár a teljesítmény függvényében… ez lehetséges? Kétségtelen, hogy a kerékszett elemeit jól megválasztva, átgondolt tervezéssel lehet kiváló modellt alkotni alacsonyabb áron, mint az ésszerűtlenül megválasztott összetevők esetében. A Hope agyak az évek során már bizonyították létjogosultságukat: elfogadható áron kínálnak megbízható működést, tartósságot, rugalmas felhasználási lehetőségeket, versenyképes tömeget – nem utolsósorban lebilincselő megjelenést. Ha erre az alapra optimális abroncsot választ a gyártó, majd magas szinten befűzi, a siker ezek szerint nem marad el!

A Hope egyik kerékszettje ár/érték arányban győzedelmeskedett egy neves szaklap több tucat könnyű kerékszettet vizsgáló tesztjében!

A Hope egyik kerékszettje ár/érték arányban győzedelmeskedett egy neves szaklap több tucat könnyű kerékszettet vizsgáló tesztjében!

Még mindig a kerékszetteknél, illetve a Hope által erősen támogatott egylánckerekes meghajtásnál maradva, egy újabb hiánypótló termékkel gazdagodott a gyártó méretéhez képes szenzációsan széles palettája. Neve T-Rex, amely egy 40 fogas hátsó lánckereket takar. Ideális esetben 11-36-os 10-fokozatos sor mögé illeszthető a 7075-ös aluból CNC-zett, váltáskönnyítős, könnyű és merev kiegészítő, ráadásul ehhez még távtartóra sincs szükség. Beszerzésével az egyedi SRAM meghajtásrendszer megvásárlása nélkül is átalakítható a monti valóban terepkompatibilis 1X10-esre. A hátsó sorból tetszőleges lánckerék kikerül, az első lánctányér kiválasztása pedig az így létrejött áttételi arányok, illetve a terepviszony és erőnlét függvénye.

HOPE_2015_eurobike_2014_26

A T-Rex egy 40 fogas hátsó lánckerék 11-36-os 10-fokozatos sor mögé illeszthető, 7075-ös aluból CNC-zett, váltáskönnyítős, könnyű és merev!

A legerősebb 7000 szériás aluötvözetből készült mestermű!

Retainer 1×10 vagy 1×11 lánctányér, amely nem dobja le a láncot…

Ez utóbbira is van „Hope-os” megoldás: a Retainer névre keresztelt, láncleesést megakadályozó fogprofilos 1X10/1×11 fokozatos lánctányér 30 fogas menetes, illetve 32, 34 és 36 fogas 104 BCD furatkörös változatban érhető el, természetesen a Hope-nál kötelező színválasztékban.

A kormányzás felé evezve, a Hope szépen leköveti az egyre hosszabb kerékpár-geometria által diktált rövid kormányszárak iránti igényt, így 2015-ben már 35 mm-es méretet is kínálják kiváló, extrém felhasználásra tervezett modelljüket.

HOPE_2015_eurobike_2014_04

Ezen felül már csak egyetlen 2015-ös újdonsággal vagyunk adósak: a Hope a középcsapágy-választékát is tovább bővítette PF30-as típussal, a már meglévő modellekhez hasonlóan ez is maximalista tervezési szemléletet tükröz, az örökkévalóságnak szól, ami a préselt illesztésű, túlméretes tengellyel rendelkező integrált csapágyrendszerek esetében igencsak nagy szó. Nem mellesleg orvosolni kívánja a középrész felől érkező zajok kérdését is. A titok nyitja nem túl bonyolult és nem igényel cirkalmas marketingszöveget: a lehető legpontosabb mérettolerancia, illetve rendkívül magas szintű csapágyazás!

HOPE_2015_eurobike_2014_24

A fékkarok és -dugattyúk választéka 2015-ben érintetlen marad: lényegében minden úgy jó, ahogy van, a tavaly megújított Tech 3 és M4 Enduro egyértelműen nagy sikert aratott a minőség iránt elkötelezett montisok körében. Továbbra is kapható a mechanikus országúti fékváltókart hidraulikus tárcsafék működtetésére átalakító egység, amely korábban forradalminak volt mondható, most hogy már mind a Shimano, mind a SRAM jelentkezett teljes egészében hidraulikus országúti fékrendszerrel, inkább csak egyszerű, bombabiztos működésével kecsegtet. Felszerelése sem túl bonyolult, mint ahogy az a képeken is látható. A Hope X2 fék is ehhez a rendszerhez optimalizált: működése természetesen kiváló, mint ahogy ezt egy specialista gyártótól elvárhatjuk.

Hope cyclocross hidraulikus fékátalakító

Hope cyclocross hidraulikus fékátalakító

hope_eurobike_8A világítás terén 2014-es újdonság volt az R1 modell, amely ugyancsak beváltotta a hozzá fűzött reményeket, továbbra is elérhető, kétcellás 2600mAh vagy négycellás 5200mAh akkuval használható, a Hope szabványméréssel 500 lument teljesít, amely más gyártók 620-as adatának felel meg. Összetevők: CNC-zett aluötvözet ház, nagy hatásfokú TIR optika: ezzel nem is lehet nagy bakot lőni!

További információ a forgalmazó honlapján

(x)

Ezen a bicajon majdnem minden 2015-ös újítás szerepel, a stand pedig úgy lett berendezve, hogy a Hope fejlesztők otthonosan érezzék magukat a német kisvárosban!

Ezen a bicajon majdnem minden 2015-ös újítás szerepel, a stand pedig úgy lett berendezve, hogy a Hope fejlesztők otthonosan érezzék magukat a német kisvárosban!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.