Neuzer 2019 – Színes bringák, érdekességek

A hazai kerékpárgyártás egyik legrégebbi szereplője, a Neuzer is megtalálható volt a 2018-as Eurobike-on, mely jó alkalom volt arra, hogy szemügyre vegyük az esztergomi gyártó jövőévi kínálatát. Találkoztunk “felöltözött” ismerősökkel és egy igazán érdekes bringa is kiállításra került.

A Neuzer-rel kapcsolatban mindenképpen fontos megemlíteni, hogy komoly méretű gyártóüzemmel rendelkezik Esztergomban és nem csak hazai piacra készít kerékpárokat, sőt, nagy mennyiségben exportál városi bringákat a kerékpározás egyik fellegvárába, Hollandiába. Tehát nem véletlenül voltak kint Európa legnagyobb kerékpár-kiállításán, hiszen mi értelme lett volna külföldiek mutogatni a magyar piacra szánt bringákat anélkül, hogy nekik szeretnének értékesíteni (persze az is érdekes, hogy mi is elutazunk messzire azért, hogy valójában egy pár kilométerre levő gyártó bringáit megnézhessük… – szerk.).

A Neuzer kerékpárjaival nem csak kereskedelmi forgalomban találkozhatunk, hanem a leveleinket hordó postások alatt is az esztergomi gyártó termékei vannak, emellett a nagyvárosokban található “közbringa” rendszerek kerékpárjainak egy része is a Neuzer keze munkájának eredménye. Ennek kapcsán került kiállításra egy ilyen bringa is az Eurobike standon, konkrétan a pozsonyi “BUBI” főszereplőjét vehettük szemügyre. Az okos zár a kerékpár egyik legérdekesebb eleme, de emellett óriási kijelzőt és mindenféle kezelőgombokat találhatunk a pilótafülkében, ezek alapján valódi 21. századi bringa. Természetesen a kosár, a sárvédő és az integrált világítás sem maradhatott le róla, mivel városi közlekedésre szánt kerékpárról van szó.

Találkoztam pár ismerőssel is a standon és most nem a kint álló emberekre gondolok, hanem a tavasszal még fekete köntösbe burkolózó bringákra. A tesztekben már akkor is jeleztük, hogy nem ez lesz a végleges dizájn, csak még olyan friss modellek voltak akkor, hogy nem volt idejük felmatricázni őket. Most végre teljes valóban láthattuk ezt a három példányt, a tavaszi külsőhöz képest színes dizájnelemeket kaptak a Neuzer-től, bár őszintén megvallva nekem jobban tetszettek feketében, de azt is hozzá kell tennem, hogy én szeretem az egyszerű külsejű bringákat.

A jó ár-érték arányú Neuzer X400 trekking sokkal összerakottabb képet mutatott a végleges dizájnnal, valószínűleg sokan fogják szeretni ezzel a felszereltséggel ilyen ár mellett. Mi sem tudtunk rá rosszat mondani a teszt során.

Courier RS

A Courier RS kinézete is barátságosabb lett, a Neuzer fitnesz bringája a kényelem mellett tempós haladásra is alkalmas, a narancs-kék dizájn pedig vonzani fogja a tekintetek.

Az országúti Whirlwind 200-at még sötét lóként jellemeztük, a végleges verziójára ezt már nem mondanánk, külsejében sokkal inkább illeszkedik így a kezdő országútisokhoz a Neuzer belépő kategóriás aszfaltszaggatója.

A fenti bringa egy teljesen új társat kapott a jövőévre a Whirlwind 100 személyében, mely kapható lesz férfi és női festéssel is. Az új modell az alsóbb szegmenseket célozza meg a Claris szettel, de lesz még nála is olcsóbb Whirlwind egyszerűbb felszereltséggel.

Az új dizájn nagyon egységes képet alkot a Neuzernél, az eddig bemutatott kerékpárok közé jól illeszkedik a Jumbo és a Duster vonal is, melyek elérhető áron kínálnak belépő kategóriás 27,5″ és 29″-os mountainbike-okat.

Kevesen tudják, hogy a Neuzer-nek karbon montija is van, mely nem más, mint a Cougar, a csúcsmontit suntour Raidon teleszkóppal és 2×10-es SLX szettel szerelik.

Az e-bike vonalról sem maradt le a Neuzer, mi is teszteltünk már tőlük elektromos rásegítéses bringát, melyet a Eurobike-on is kiállítottak. A Neuzer E-650B tesztjét itt olvashatjátok.

A gyártó egyik legerősebb szegmensét még meg sem említettem, a Neuzer kifejezetten otthon van a klasszikus városi bringák gyártásában, a kiállításon is rengeteget láthattunk belőlük. Különféle színekben és felszereltséggel készülnek, a városi bringák iránt érdeklődőknek a Ravenna, Venezia, Balaton, Duna nevek ismerősek lehetnek.

Sokunknak biztos volt Neuzer kerékpárja gyerekkorában, ami nem véletlen, hiszen nagyon erős az esztergomi gyártó ezen a vonalon is, sokféle méretben, színben és felszereltséggel készít a fiatalságnak bringát, az Euobike-on is kint volt pár darab.

További információk a gyártó honlapján.