fbpx

Gumiteszt: mit tud a Continental Grand Prix, ha ballonos?

Tartós tesztnek vetettük alá a Continental klasszikus országúti gumiját, a Grand Prix-t, mégpedig a napjainkban divatos 25 mm-es kivitelben.

Continental_Gran_Prix_road_tyre

Most elsősorban a méret a lényeg, hiszen magát a Grand Prix-t és különböző változatait lassan két évtizede megismerhettük. Aki kerékpározik, előbb utóbb kipróbálja, az egyik legkedveltebb gumikülső a világon. Maga a másfél évszázados múltra visszatekintő Continental gumigyár is a legismertebbek közé tartozik, nem csak bringás vonalon. A korbachi üzemben – igen, még mindig Németországban – készülnek termékeik. Igaz ez a tesztelt Grand Prix külsőre is, 25 mm-es kivitelben.

Miért 25-ös? Egy divathullám söpört végig az elmúlt években az országúti kerékpározásban, ballonosodtak a gumik. Sokaknak elsőre ez ellentmondásosan hangzik, de a ballonosabb gumik egyszerre jobban is tapadnak, jobban gurulnak és kényelmesebbek is. Nyilván egy „idealizált” tükörsima aszfalton a gurulás és a kényelem szempontjából nem lenne éremleges különbség a vékonyabb gumikhoz képest, de valódi körülmények között mégis igaz ez az állítás.

grand-prix-race-s1-01

Régebben az igazán komoly versenygumikat 19-21-es, később 23 mm széles méretben kínálták, most már a 25 mm is elérhető majdnem minden top külsőből, egy ideje a Grand Prix-ből és a Continental más modelljeiből is. A 25 mm-es gumik kisebb üzemi nyomáson is jól működnek, jobban kiegyenlítik így az úthibákat, tehát jobban gurulnak és kényelmesebbek. Ráadásul a felütéses defekt kockázata is lecsökken, hiszen a ballonosabb gumi kevésbé csípődik oda. Kanyarba is jobban betapad a talajjal nagyobb felületen érintkező kerék.

A Continental Grand Prix 25 mm-es verziójáról előre kívánkozik, hogy valóban 25-ös. Ez bután hangzik, de fontos leírni, mert sok gyártó 25-ös gumija valójában csak 23 mm-es. A katalógusokban jól mutat, ha egy 25 mm-es guminál 200 g körüli tömegadat szerepel, de az ilyeneknél valami általában hibádzik, talán pont a méret, vagy kihagynak valamilyen fontos réteget a szövetek közül. A hajtogatós Grand Prix-nál a méret is stimmel, sőt PolyX Breaker defektvédő réteggel is ellátták. Tömege mégis versenyképes maradt, a katalógusban 230 gramm szerepel, saját méréssel 235 g.

Supersport+

Nézzük az összetevőket: A Continental egyik legfrissebb fejlesztése a PolyX Breaker réteg, ami egy nagyon könnyű és nagyon ellenálló poliészter, nagyfokú rugalmasságának köszönhetően a gördülési ellenállást sem befolyásolja kártékonyan. A Black Chili a Conti gumik egyik titka, ez az összetevő 30%-kal növeli a tapadást a hagyományos összetételű gumikhoz képest, ugyanakkor a gördülési ellenállásra sincs rossz hatással. A tesztelt változat kevlárperemmel érkezett, létezik drótos változat is, természetesen az nehezebb. További Grand Prix gumik is elérhetők, 23 mm-es szélességgel is (drótos (28-assal is).

Hogy viselkedett a Grand Prix menet közben? Legjobb tulajdonságaként a tartósságát és a kiváló gördülést, a gyorsaságát emelném ki. A mintázat sem kopott le jelentősen, pedig több mint 3000 km-t futott a pár, defektállósága pedig fantasztikus, mindösszesen egyetlen felütést sikerült eddig összeszedni, de azt egy hatalmas kátyúba belerongyolva a Mátrában. A Bihari Körversenyen, ahol borzasztó útszakaszok is voltak és már neutralizálni kellett a versenyt a rengeteg defekt miatt, egyszer sem kellett kereket cserélni…

13509819_1248569948489258_1835978744_o

Gyakorlatilag még versenyzésre is alkalmas, hasonlóan, mint egy szingós kerék, csak persze sokkal kevesebb a vesződség vele. Amikor tudom, hogy nagyon rossz lesz az út egy versenyen, ezt használom. 8 bar nyomáson szinte semmi nem tud ártani neki. Gurulni is hasonlóan jól gurul, mint egy szingó, kanyarban más érzés, de nyilván nem lehet minden szempontból jobb. A tapadás egyébként nedves úton a gyengéje, velem előfordult nagyon meredek emelkedőn, hogy kiállva tekerve váratlanul kipörgött, s kénytelen voltam beülve lassabban menni…

Összességében egy top gumi a Grand Prix 25 mm-es verziója, ami ehhez képest nem is drága, a hazai ajánlott fogyasztói ára 12 700 Ft. Ez nem is olcsó, viszont peremes rendszerben gondolkozva hasonlót igen, de jobbat nem tudnék ajánlani.

Hazai forgalmazó: https://www.pacificcycles.hu/

Bővebb információk: KATTINTS IDE!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.