fbpx

Giro d’Italia: Cápatámadás, Roglic bajban

A 15. szakaszon egy egész napos szökés végén Dario Cataldo haladt át elsőként a célvonalon, az összetett menők közül Roglicnak akadtak problémai, amit a többiek kihasználtak és adtak a szlovénnak jó pár másodpercet.

A Giro d’Italai 15. szakaszán 232 km volt a penzum a mezőny számára, ami csak a táv második felében tartogatott emelkedőket, pontosan két második és egy harmadik kategóriás hegyet, az utóbbit pedig már a Lombard Körről jól ismerhettek a versenyzők, kiváltképpen Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida), aki már nyert itt versenyt.

A nap szökése gyorsan megalakult, Dario Cataldo (Astana) és Mattia Cattaneo (Androni Giocattoli-Sidermec) a 20. km környékén lépett el a mezőnytől. Előnyük lassan, de biztosan növekedett és mikor a cél előtt kb 40 km-rel felértek a második második kategóriás hegyre és az előnyük még mindig 4 és fél perc volt, sejteni lehetett, hogy akár a két szökevény még haza is érhet.

Az említett második kategóriás emelkedőn Primoz Roglic (Team Jumbo-Visma) kerékpárjával történt valami (egyelőre még tisztázatlanak a körülmények) és kerékpárt kellett cserélnie, viszont nem volt vele elöl segítő és a kísérőautó is kicsit hátrébb volt, ezért az egy bollyal hátrébb tekerő csapattársát várta meg, aki átadta neki a kerékpárját. A lejtmenetben a szlovén vissza tudott zárkózni, de kérdéses volt, hogy idegen kerékpárral, hogy fogja teljesíteni az utolsó harmadik kategóriás hegyet és az azt követő technikás lejtmenetet. Az emelkedőn az összetettben érdekeltek közül Simon Yates (Mitchelton-Scott) indított támadást, majd azt megkontrázta Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida), akivel egyedül a rózsaszín trikós Richard Carapaz (Movistar Team) tudta tartani a lépést. Roglic próbált saját tempóban felzárkózni rájuk, de a hegytetőn 12 másodperc volt a hátránya.

A lejtmenetben megjósolható módon Nibali gurult el a többiektől, de túl nagy előnyt nem tudott szerezni, így Carapazék felértek rá a síkon. Roglicnak a lejtőn további gondjai akadtak, az egyik kanyart túlvállalta és a szalagkorláton végezte. Viszont annyi szerencséje volt, hogy lényegében komolyabb sérülés nélkül megúszta ő és a kerékpárja is az esetet, így tudta tovább folytatni a versenyt.

A szakaszgyőzelemért az egész napot szökésben tekerő duó hajrázott, melyet Dario Cataldo nyert. Túl sok előnyük nem maradt a végére, mert Nibaliék csoportja 11 másodperccel érkezett mögöttük. Roglic végül 40 másodpercet kapott Carapaztól és Nibalitól, így 47 másodperccel második az összetettben Carapaz mögött és kereken 1 perc előnye maradt Nibalival szemben. Hétfőn pihenőnap következik, de keddtől izgalmas utolsó hétnek nézünk elébe.

Giro d’Italia 15. szakasz eredménye:

1 Dario Cataldo (Ita) Astana Pro Team 5:48:15
2 Mattia Cattaneo (Ita) Androni Giocattoli-Sidermec
3 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 0:00:11
4 Hugh John Carthy (GBr) EF Education First
5 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team
6 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida
7 Miguel Angel Lopez (Col) Astana Pro Team 0:00:36
8 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe
9 Domenico Pozzovivo (Ita) Bahrain-Merida
10 Mikel Landa (Spa) Movistar Team

Összetett állás:

1 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team 64:24:00
2 Primoz Roglic (Slo) Team Jumbo-Visma 0:00:47
3 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 0:01:47
4 Rafal Majka (Pol) Bora-Hansgrohe 0:02:35
5 Mikel Landa (Spa) Movistar Team 0:03:15
6 Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo 0:03:38
7 Jan Polanc (Slo) UAE Team Emirates 0:04:12
8 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 0:05:24
9 Pavel Sivakov (Rus) Team Ineos 0:05:48
10 Miguel Angel Lopez (Col) Astana Pro Team 0:05:55

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.