fbpx

Giro d’Italia 2018: erős Pinot vs. okos Yates

A várakozásoknak megfelelően az összetett menők nyílt harcát hozta a Giro d’Italia 9. szakasza. A Pesco Sannita és Gran Sasso Italia közötti 225 kilométeres szakaszon szó szerint a rózsaszín trikós Simon Yates (Mitchelton -Scott) nevetett a végén. 

A vasárnapi szakaszon a nagy szökevénycsoportos verzió volt érvényben: Mickael Cherel (AG2R La Mondiale), Davide Ballerini (Androni Giocattoli-Sidermec), Fausto Masnada (Androni Giocattoli-Sidermec), Manuele Boaro (Bahrain-Merida), Giovanni Visconti (Bahrain-Merida), Simone Andreetta (Bardiani CSF), Cesare Benedetti (Bora-Hansgrohe), Tim Wellens (Lotto FixAll), Natnael Berhane (Dimension Data), Hugh Carthy (EF Education First-Drapac), Maxim Belkov (Katusha-Alpecin), Gianluca Brambilla (Trek-Segafredo), Laurent Didier (Trek-Segafredo) és Alex Turrin (Wilier Triestina) voltak hosszú pórázra engedve. A két elengedett Bahrain-Meridás miatt persze szívhatták a fogukat a Mitchelton-Scottnál, a piros-fekete mezesek voltak az egyedüliek, akik azt összetett élmezőnyt jelentő versenyzők egyikének (Domenico Pozzovivo) csapattársaiként indultak útnak, azaz egyértelműen előretolt bástyák voltak.

Ha egy szakasz 225 kilométer hosszú és az utolsó 40-45 kilométert egyértelműen végig felfelé teszik meg a versenyzők, akkor azon a szakaszon egyáltalán nem érdemes korábban bármi említésre méltó eseménnyel számolni. Ugyanakkor még így is némiképp meglepő volt, hogy 45 kilométerrel a cél előtt még mindig 7 perc feletti volt az időkülönbség. A szökevények közül persze már kezdtek jócskán lemorzsolódni, nem sokkal később pedig hatan maradtak már csak: Fausto Masnada, Gianluca Brambilla, Hugh Carthy, Giovanni Visconti, Manuele Boaro és Mickael Cherel.

Már bent járt a verseny az utolsó 20 kilométeren belül, amikor Fausto Masnada ellépett a többi szökevénytől.  (Apropó Masnada: az olasz versenyzőnek az első emelkedőn pár száz méterrel a hegyi mérőpont előtt leesett a lánca, csapattársa, Davide Ballerini tolta át a vonalon, a zsűri utólag elvette az itt szerzett hegyi pontokat, mivel azt nem önerőből érte el a kerékpáros).  Ekkor még három perc feletti volt a különbség, ami természetesen folyamatosan csökkent, bár amikor nagyjából 2 és fél perc, 2 perc volt már csak, akkor talán egy pillanatra felcsillanhatott Masnadának és szimpatizánsainak is a remény, hogy hazaér. Előbb Manuele Boaro, majd nagyjából 5 kilométernél Hugh Carthy igyekezett még őt utolérni, de ehelyett a mezőny érte utol őket, Masnadát pedig három kilométerrel a cél előtt fogták be.

Úgy tűnt, beigazolódnak az előzetes elgondolások arról, hogy a nap végén az összetett élmezőny fog egymással meccselni. A két emelkedőre felfelé menet javarészt az Astana emberei vitték a főmezőnyt, míg a Mitchelton-Scott kicsit hátrébb bújt meg, bár néha-néha előrejöttek Yatesék is mutatni magukat. A támadások sorát Giulio Ciccone (Bardiani-CSF) nyitotta meg, nagyjából ezzel egy időben a főmezőny végén Fabio Aru (UAE  Team Emirates) leszakadt. Ciccone két évvel ezelőtt nyert már egy hegyi szakaszt a Giro d’Italián, nem volt meglepő, hogy most is itt volt az egyre fogyatkozó főmezőnyben.

Aru után Chris Froome (Team Sky) is leszakadt a fő csoporttól, akik most már csak kb egy tucatnyian voltak. Itt volt az idő egy újabb támadásra, és Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) vágott bele, de jött utána Domenico Pozzovivo (Bahrain-Merida) és Davide Formolo (Bora-Hansgrohe). Aztán Miguel Angel Lopez (Astana) lőtte ki magát, nem hiába készültek egész nap az Astanások, erre pedig Pinot reagált. Egy kilométerrel a verseny vége előtt újra Ciccone támadott, Pinot újra kivédte, úgy tűnt, a francia versenyző a legerősebb és képes kontrollálni az eseményeket. Dőreség lett volna ellene fogadni.

Még nagyjából 500 méter volt hátra a célig, amikor azonban Simon Yates indult meg hátrébbról – ekkor már csak öten voltak egy csoportban, Pozzovivo, Pinot és Yates mellett csapattársa Esteban Chaves, valamint a szombati szakaszgyőztes Richard Carapaz (Movistar) -, és gyakorlatilag vigyorogva lehajrázott mindenkit. A brit bringás nem fárasztotta magát azzal, hogy reagáljon minden támadásra, elintézték egymás közt a többiek. Neki csak a végén kellett odatennie magát, de akkor nagyon.

Összetettben Yates az időjóváírásnak is köszönhetően tovább növelte előnyét, Dumoulin és Chaves helyet cseréltek, Pinot jobban ellépett Pozzovivótól. Froome-nak már 2:27, Arunak pedig 2:36 a hátránya.

Hétfőn pihenőnap, kedden pedig egy egyszerű szakasszal folytatódik tovább a verseny.

A pihenőnap jó alkalom az olvasgatásra, az idei Giro d’Italiáról szóló eddig cikkek listája:

Jeruzsálemtől Rómáig – a 2018-as Giro d’Italia útvonala

Mindenki Froome ellen, Froome mindenki ellen (?)  – Giro d’Italia 2018 seregszemle

1.szakasz: Ott folytatjuk, ahol tavaly félbehagytuk

2. szakasz: Elia Viviani hozta a kötelezőt

3. szakasz: Eilatban is Elia az úr

4. szakasz: Wellens győzött, tovább nőtt Froome hátránya

5. szakasz: Ebrico Battaglinnak másodjára összejött a szakaszgyőzelem

6. szakasz:Felnőttek a feladathoz a Mitchelton-Scott bölcsisei

7. szakasz: Bennett törte meg a Viviani varázst

8. szakasz: Richard Carapaz történelmi győzelme

Összefoglaló videó a  9. szakaszról:

Top 10 a szakaszon

1 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 5:54:13
2 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ
3 Esteban Chaves (Col) Mitchelton-Scott
4 Domenico Pozzovivo (Ita) Bahrain-Merida 0:00:04
5 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team
6 Davide Formolo (Ita) Bora-Hansgrohe 0:00:10
7 George Bennett (NZl) LottoNL-Jumbo 0:00:12
8 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb
9 Miguel Angel Lopez (Col) Astana Pro Team
10 Giulio Ciccone (Ita) Bardiani CSF 0:00:24

 

Összetett top 10

1 Simon Yates (GBr) Mitchelton-Scott 37:37:15
2 Esteban Chaves (Col) Mitchelton-Scott 0:00:32
3 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb 0:00:38
4 Thibaut Pinot (Fra) Groupama-FDJ 0:00:45
5 Domenico Pozzovivo (Ita) Bahrain-Merida 0:00:57
6 Richard Carapaz (Ecu) Movistar Team 0:01:20
7 George Bennett (NZl) LottoNL-Jumbo 0:01:33
8 Rohan Dennis (Aus) BMC Racing Team 0:02:05
9 Pello Bilbao (Spa) Astana Pro Team
10 Michael Woods (Can) EF Education First-Drapac p/b Cannondale 0:02:25

(kép forrása)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo