fbpx

Ghost Nivolet 6 LC kerékpárteszt: felkerült a pont az i-re!

Kerékpárok esetében is előfordul, amikor csak a pont hiányzik az i-ről… Amikor az alábbiakban bemutatott Ghost Nivolet 6 LC-nek megfelelő korábbi modellt teszteltem, volt egy ilyen érzésem. Változott a helyzet és nem az online értékesítő cégeket megszégyenítő, még jobb ár/érték arány miatt mondom ezt…

Ghost Nivolet LC6 kerékpárteszt

Ghost Nivolet LC6 kerékpárteszt

A tavalyi Ghost Nivolet Tour LC 5-re úgy emlékszem vissza, hogy szinte minden szempontból kiváló bringa volt. Kiegyensúlyozott geometria, kimondottan komfortos, de hajtás szempontjából merev, remek alkatrészek, a „non plus ultra” Shimano Ultegra Di2 elektromos szett, bár nem magasfelnis, de mindennapi használatra talán még jobb Mavic Ksyrium kerékszett… Mindezt olyan áron kínálja a Ghost, amivel méltó versenytársa még az online értékesítő cégeknek is.

Ghost_nivolet_2017_3773

Csak az a fránya pont hiányzott számomra az i-ről, ez pedig a design volt. Nyilván ez szubjektív, de hiába éreztem magam nagyon jól a bringán, amikor leszállva róla ránéztem, valahogy nem váltott ki semmilyen reakciót. Semmi negatívat nem tudok mondani, de nem is tetszett. Idén változott a helyzet! No nem azért, mert a Ghost átvariálta kicsit a Nivolet széria kódjait, 2017-ben a korábbi Tour LC 5 simán LC-6-kén érhető el.

ghost_nivolet_kerekparteszt_003

Ami alapjaiban változtatta meg a bringa karakterét, s bizonyítja, hogy mennyire fontos a megjelenés: az új festés. A teljes Nivolet szériára is érvényes ez, mind az UC (azaz „ultralight”, ultrakönnyű karbon), az LC („light”, azaz könnyű karbon) és a két AL, azaz alumínium modellre is (mindezen kívül még tárcsafékes változatban is elérhetőek Nivolet modellek).

ghost_nivolet_kerekparteszt_015

A Klaus Möhwald által 1993-ban alapított cég – amely a hegyikerékpárok világában kezdte az ipart, most pedig a Lapierre-t, a Raleigh-t, a Kogát és a Haibike-ot is soraiban tudó, magyarországi összeszerelő üzemmel is rendelkező Accell Group tagja – nem tekint vissza évszázados tradíciókra, így a műszaki tartalom mellett a külsővel is vonzóbbá kellett tenni a kerékpárt…

A sötét grafitszürke alap maradt, de a fehér villával és a homlokcső alsó részén továbbhúzott fehér sávval igazi egyéniséget kapott a Nivolet, a vörös díszítéseket pedig jól egészítik ki a Mavik Ksyrium kerékszett ugyancsak vörös agyai. Fehér nyereggel és a támvillák csatlakozásánál visszaköszönő fehérrel tökéletes az egyensúly, egy igazán szép kerékpárt sikerült alkotni, annak ellenére, hogy nincs uralkodó, hivalkodó szín. Utóbbi tulajdonság előnye, hogy bármilyen ruházathoz passzol a Nivolet.

Ghost_nivolet_2017_3771

Szaladjunk végig gyorsan a műszaki paramétereken is. Ahogy a képen is látható, Tenerifén egy XS-es méret volt a tesztpéldány, amiről Temela Eszter a hazai Epronex Team bringása írja majd le véleményét alább, részemről nem szeretném ismételni önmagam. Fontos a méretekkel kapcsolatban, hogy a Ghost hét – XXS, XS, S, M, L, XL, XXL (45-61 cm-ig) – verziót kínál, azaz még az Eszternél alacsonyabb hölgyek is választhatnak ilyen bringát (akár 160 cm magasság alatt), vagy az XXL-es méret 590 mm-es effektív felsőcsővel a két méteres magasságot közelítő égimeszelőknek is jó lehet.

ghost_nivolet_kerekparteszt_004

A Ghost Nivolet geometriájával kapcsolatban a kompakt szó jut eszembe, azaz nagyon széleskörűen használható. Akár versenyzésre is bevethető, de nem túl agresszív és sportos a hobbikerékpárosok számára sem, utóbbiak a hátsó háromszög magas szintű komfortját is értékelni fogják. A manapság már sztenderdnek számító PressFit86 középrész környékét azért jól megerősítették, a nagy átmérőjű alsócsővel, láncvillákkal és homlokcsővel a hajtáshatékonyság sem hagy kívánnivalókat maga után.

A váz természetesen kompatibilis elektromos és hagyományos váltórendszerrel is, a kábelek belül futnak, a nyeregszárba helyezendő akkumulátor könnyedén ki és betehető, házilag sem okoz problémát a szerelgetés. A villa maradt merev, pontosan, precízen irányítható, és a fehér alapon nagyon jól veszi ki magát a belső száron látható dekoráció, ami egyébként visszaköszön a láncvilla belsején is.

Az ár/érték arányban az országúti váltórendszerek csúcsát jelentő Shimano Ultegra Di2-n kívül kompakt (50-34) hajtókar került a bringára, amit a 11-28-as sorral még Tenerife meredek emelkedőin is bizonyított pedig Eszter nem olyan tempóban közlekedett felfelé a Teidére, mint mondjuk Ilnur Zakarin. A kormány és a stucni is maradt alumínium FSA termék, a nyeregszár viszont karbon, hozzájárulva a nagyobb komforthoz és az alacsony tömeghez.

Ghost_nivolet_2017_3770

Végezetül pedig álljon itt konklúzióként a boldog tulajdonos, Eszter véleménye:

Kezes, fürge, megindulásoknál nagyon merev, agresszív a geometriája. Nagyon jól tudok vele hegyre menni, mert az erő nem vész el, segíti a haladást fölfelé, sokkal jobb a korábbi alumínium vázas bringámhoz képest. Nagyon könnyen kezelhető, a váltó álomszerű, egy szoftver frissítéssel – ami megtörtént – nagyon egyénre szabható, pontos gyors. A gyári kerekek nagyon jól illenek a biciklibe, versenyzőknek jó edzőkerék. A gyári külső gumikat Horvátországban már lecseréltük, mert vizes úton nem tartja a kellő tapadást, túl merevek. A fék hatását tovább javítja, hogy az elektromos fékváltókar kialakítása miatt könnyebb a fékezés. Az ülőcsövön lévő kulacstartó szemek alacsonyan vannak, így kis vázméretnél is könnyedén lehet használni nagyobb kulacsot.

Értékelés:

Erősségek: Gyengeségek:
ár/érték arány gyári nyereg
komfort
elektromos váltószett
új design
Ár:

*****

Rendeltetésének megfelel:

*****

Váz+villa:

****

Alkatrészek:

*****

Tömeg:

****

Infobox:
A Ghost kerékpárok forgalmazója: Schindler Sport S.r.o.
Bővebb információ: http://www.ghost-bikes.com/en/bikes/lanes-road/bike/nivolet-6-lc/
Származási hely: Németország
Garancia: 3 év
Vázméretek: XXS/ XS / S / M / L / XL /XXL
Ára: 899 900 Ft

Műszaki adatok:
Váz: Nivolet LC karbon
Villa: Composite Gear Race Carbon fork
Kormányszár: FSA ST-OS-97 31,8
Kormány: FSA HB-RD-315S
Hátsó váltó: Shimano Ultegra 11-speed Di2
Első váltó: Shimano Ultegra Di2
Fékváltókar: Shimano Ultegra Di2
Hajtómű: Shimano Ultegra 50-34
Fogaskoszorú: Shimano CS6800 11-28
Fékek: Shimano Ultegra
Gumik: Mavic Yksion Pro PowerLink/Yksion Pro GripLink
Kerekek: Mavic KSYRIUM Elite red
Nyeregszár: FSA SLK 27,2 mm
Nyereg: Selle Italia SL
Vázméretek: XXS / XS / S / M / L / XL / XXL

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.