fbpx

Ghost Asket 5 AL29 kerékpárteszt: a multitálentum

Nagyon érdekes bringa volt a Ghost Asket 5 AL29. Kombinálta az agresszív merev trail bringák előnyeit, a „rendes” bringázásra alkalmas montik tulajdonságaival. Mostanában volt pár hasonló stílusú bringa amit már elfogadtam volna, de mindegyikben lett volna kompromisszum ha EGYETLEN montiként kellett volna használnom. Talán az Asket az első ami már-már „egy mindenre”. Vagy a Rocket.

A Ghost kínálatában két bringa is van a merev trail kategóriában. A Rocket 650B „félplusz” kerekekkel, és az Asket 29-essel. Mindkettő váza megegyezik, csak a kerekekben és a telókban van különbség (no meg a felszereltségben, de az nem érinti a témát). Ebből az Asket vendégeskedett nálunk. A 29”-os kerekein durva Schwalbe Hans Dampf gumik voltak 2.35” szélességben, amik nagyjából mindenre képessé teszik, már merev vázas dimenzióban nézve. Egyszerűen kizökkenthetetlen volt a kicsi nedves, de jól tapadó, gyökeres pályán. A dropper post kötelező egy ilyen gépbe, bár az alapmodellek általában nélkülözik, de sosem vennék anélkül.

Játékos gép majdnem bármire

66 fokos fejcsőszöggel rendelkezik, amihez M-es méretben 1164-es tengelytáv tartozik 610-es felsőcsőhosszal. Kiváló kombináció olyan bringásoknak akik szeretnek durvulni, de nem a bikeparkozáson vagy az ugratók gyakorlásán van a fő fókuszuk. Csak néha-néha azt is szeretnék kipróbálni. Az Asket-tel simán megtehető, geometriájának köszönhetően nem gond vele az ugratók beadása sem, és bizony lefelé is lehet vele veretni. Nem mellékesen Tomas Slavik ex világbajnok jelenleg is ezt használja 4X versenyeken! A hátsó kerékben be kell lőni jól a guminyomást, mert keményebb „biztonsági” gumival be tud pattogni, viszont ideális nyomáson (ami ezer mindentől függ) baromira élvezhető volt lefelé.

Ezekkel a gumikkal úgy megy át mindenen mint egy tank

Felfelé kicsi érezni lehetett a nehéz downhill gumik súlyát, de még bőven az élvezhető szinten belül volt. Igazából egy gumicserével, mondjuk egy Nobby Nic vagy Racing Ralp párossan a két kerékből 3-400 grammot le lehet faragni, ami már egy új bringát eredményez, amivel simán bevállalnék akár maraton versenyeket is. Vagyis egy gumicserével ugyanaz a bringa alkalmas maraton versenyzésre és durva veretésekre is. Így már könnyebb indokolni a 600 000 forintos vételárat. No meg a felhasznált alkatrészekkel.

Ugyanis nem aprózták el a specifikációt sem. Elöl az új FOX Rhythm teló dolgozik 130 mm-es rugóúttal, és Boost szabványos aggyal. A Rodi felnibe fűzött hátsó kerék is Boost aggyal rendelkezik, 12 mm-es tengelyátmérő mellett. Nem is volt gond a kerekek merevségével.

Maga a váz alumíniumból készül, a csövek formáját hydroforming eljárással véglegesítik, a fejcső tapered, és enyhe hajlítást találunk az alsócsőben. A kábelek kívül vezetődnek, de a leengedhető nyeregcsőé a középrész fölött eltűnik a nyeregvázcsőben. Illetve ha első váltós modellt vásárolsz, akkor annak is belül megy a vezetékezése.

A támvillák kialakítása lehetővé teszi a kétféle kerékméret használatát, így megteheted azt is, hogy nem veszel Rocket-et, hanem az Asket-be teszel 650-es kerekeket 2.8”-os gumikkal. Persze ez plusz költség, de gyakorlatilag egy harmadik bringát kapsz általa.

A hátsó papucs érdekessége, hogy a 12-es tengely nem a vázba fúrt menetbe csatlakozik, hanem egy külön adapterbe, ami gond esetén cserélhető! Az alsócső szögletes formájú, ami előnyösen hat az oldalirányú terhelésekkel szembeni ellenállásra. A hátsó fék pedig a láncvillára került, javítva a fékerőt, és csökkentve a támvilla terhelését.

1×11 sebességes SRAM GX szettel szerelik az Asket 5-öst, ami a 30-as lánctányér kombóval illetve a 11-42-es sorral simán mászhatóvá teszi a hazai hegyek többségét. Persze az Alpokban is lehet vele mászni, csak legyen erőnlét 🙂 Én még mindig inkább dupla tányér hívő vagyok, nincsen heti 8-10 órám edzeni. A GX szett határozottan és jól működik, de én már a Shimano váltás erősségének „sramosodását” is soknak tartom, ezt meg főleg. Persze biztos többen szeretik a hangos, határozott váltást, mint a vajpuha és halk verziót, de én maradnék inkább annál.

Ha már szóba került, akkor örülök, hogy Reverb helyett Kind Shock Cruxi került bele, így legalább nem kell havonta légteleníteni, és még az is lehet, hogy kibírja amikor letolt állapotban megemeled a nyeregnél fogva a bringát, ami azért valljuk be nem egy extrém felhasználás 😀 Viszont a kormányra szerelt karjánál láttam már szebb és jobb megoldást.

Gyorsan menni már tudunk, de néha meg is kell állni. Aki követi a cikkeimet, tudja, hogy nem vagyok SRAM fék párti, de ez a Level T teljesen jól fogott, a fékerő adagolható volt, és az eplényi pályahosszon a melegedéssel sem volt probléma. Elöl 180 mm-es, hátul 160-as tárcsával szerelik, és bőven elég is ez a méret.

Összességében nem kevés pénz ez egy merev vázas bringáért, főleg a mai netes világban. Viszont maximálisan megdolgozik a pénzéért. Felszereltségben is, és menettulajdonságokban is. Mert azért ne holmi „sima” merev vázas montihoz hasonlítsuk a FOX telójával, telós nyeregcsövével és GX szettjével. Még ha el is tekintenénk (hibásan) a merev trail kategóriás vázak merőben eltérő felépítésétől, és azok tervezési nehézségeitől. Főleg úgy, hogy kis trükkel akár három bringát kapsz ebben az árban.

Forgalmazó: Schindler spol.s.r.o.

Elérhetőség: https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/hardtail/bike/asket-5-al/

Ajánlott fogyasztói ár: 600 990 Ft

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.