Ezt a hétvégét minden maratonverseny megirigyelhetné!

Igazi indián nyarat idéző napsütésben indult a Nyugat Mountain Bike Maraton Kupa utolsó, balatonfűzfői fordulója. A Kupa harmadik befejező versenyére összesen 337-en neveztek. Tűző napsütésben, emelkedett szurkolói hangulat közepette gyűlt egybe a Nyugat Mountain Bike Maraton Kupa versenyzői hada.

A pálya változatos, technikás volt, az akkurátus jelölésnek hála pedig eltévedni sem lehetett rajta – nyilatkozták a résztvevők. A High5 startkapuja előtt ennek megfelelően 32 fős tömeg várakozott 10.30-kor, hogy nekivághasson a hosszútáv 90 km-ének. A középtáv 10:45-kor startolt, a rövidtávon induló 190 sportoló pedig tizenegykor szakította át a startszalagot.

A futamokat Marton Béla polgármester indította, aki elmondta, sokéves személyes élmény köti őt a maraton műfajához és a helyi pályához is.

“A magam részéről közel harminc évig vettem részt különböző megmérettetéseken, igaz sohasem két keréken, az én műfajom a futás volt. A pálya mellettünk lévő dombján, – amit amúgy az apósomról Latyak-dombnak neveztek el – edzettem, ha fontos versenyre készültem, akár ötvenszer is felfutottam rá. Olyankor ötven babszemet vittem magammal és minden fordulónál elszórtam egyet, hogy el ne tévesszem a számolást.

– mesélte a polgármester, majd hozzátette, nagy örömmel konstatálta, hogy mind az öt polgármester-jelölt zászlajára tűzte a helyi sportélet fellendítését, amit ő maga is elengedhetetlennek tart.

A leglelkesebb szurkolást ezúttal is a gyermekversenyek hozták, szülők és nagyszülők hada rikoltozott, éljenzett, tapsolt a startnál, a célnál és a pálya egyéb, megközelíthető részein. A futóbringás apróságokat igazi akadályversenyző anyukák lelkesítették, akik a többi néző legnagyobb derülésére hol előre, hol hátrafelé szaladva igyekeztek irányt mutatni a fiatalabb versenyzőknek.  A célnál valamennyi kis bringást oklevéllel várták, ami úgy tűnt megadta a kellő sikerélményt és lendületet a jövő évi nevezéshez.

A rövidtáv első befutója valamivel dél után érkezett a célba. Hattyár Dániel  1 óra 9 perc kerekezés után Palumby Zsomborral majdnem egyszerre viharzott át a High5 kapuja alatt. A 30 km-es rövidtáv abszolút győzteseként Dániel elmondta, nagyon élvezte a versenyt, és igazi ajándék volt a húsz fok feletti időjárás is:

“Remek volt a pálya, a kijelölés is teljesen egyértelműre sikerült, úgyhogy ezúttal esélyünk sem volt eltévedni. A közepe felé volt egy sík, murvás szakasz, az nem tetszett annyira, amúgy viszont teli volt a terep szuper emelkedőkkel, technikás lejtőkkel, igazi jó kis idényzáró verseny kerekedett a dologból.”

A rövidtáv győzelméért kemény csata folyt Hattyár Dániel és Palumby Zsombor közt.

A középtáv abszolút győzteseként egy óra múlva Buruczki Szilárd (Merida Team CST) kerekezett be a célba:

Szinte végig együtt jöttünk Káldi Józseffel, akivel amúgy közösen is edzünk. Változatos, jó pálya volt, bár én kicsit hiányoltam a tavalyi durva meredek részt. Mondjuk így is akadt köves emelkedő rendesen, ahol megszenvedhettünk a tekeréssel. Összességében szerintem jó verseny volt, elegendő kihívással.

Délután kettő órára a pálya körül feltűnő lett a csend, a legtöbben ebéd utáni sziesztájukat töltötték a füves dombokon, mások napfürdőztek, a legkisebbek pedig a gyermekverseny eredményhirdetése után lassan kezdtek hazaszivárogni. A nyugalmat a speaker hangja fél három körül törte meg, amikor Wouter Cleppe (Alpinbike Endura High5 RAM Bikes) a hosszútáv győztese bekerekezett a célba.

Cleppe nem sokkal később, a bringamosóra várva így összegezte:

Én ilyenkor szeretek a legjobban tekerni, a táj olyan, olyan mintha napról-napra változna. Kellemes, változatos, de azért kihívást jelentő pálya volt a mostani. A jelölés is teljesen egyértelműre sikerült, bár egyszer ennek ellenére majdnem eltévedtem. A bokorban láttam meg egy vélhetőleg leszakadt jelölést, ha a motoros nem ad hangjelzést elöl, valószínűleg rossz irányba fordulok.

Az eredményhirdetések után Simon Gábor, a rendezvény egyik főszervezője elégedetten nyilatkozott a napról:

Úgy tűnik ez az októberi időpont és persze a fantasztikus időjárás vonzó a versenyzők számára. Nagyon örültünk, hogy a rendezvénysorozat életében ezúttal rekordot döntöttünk – 337 induló érkezett ma Fűzfőre versenyezni.

A sorozat összesített eredménye hamarosan publikálásra kerülnek, az összetett díjátadó pedig várhatóan a november 16-i cyclocross (LOcarGO-Bikemag Veszprém Cross) versenyen lesz.

Az esemény szponzorai voltak: Balatonfűzfő Városa, Karthago Tours, High5, Nelson Bike, Furgon City, Dr.Bike, Velodream, My Action Cam, Mozgásvilág, Bikemag, VelenceBike, Festékek Kft.