fbpx

Eurobike szubjektív: ahogy én láttam

Minden év végén próbálok írni valami szubjektívet a Eurobike-ról, azokról az érdekességekről, amik előtt nekem gyökerezett földbe a lábam. Sajnos ezeknek sokszor nincsen hazai forgalmazójuk, de hát erről meg nem mi tehetünk. Sajnos visszatekintve túl nagy újdonságot nem hozott az idei kiállítás sem, meg úgy általában véve a 2018-as év sem bővelkedett az eget rengető fejlesztésektől.

Persze terjednek az elektromos kerékpárok, végre egyre könnyebb, és szebb, használhatóbb modelleket hoznak ki és hát egyre erősebb a gravel bike trend is, gyakorlatilag ebben a két szegmensben mindenkinek be kellett valami újdonságot mutatni. A 650B kontra 29er harc elülni látszik, van mindenből minden fronton, a gyerekbringától a downhill gépekig. Aztán mindenki éppen arra esküszik amije van és az aktuális versenyzők pedig be is bizonyítják az állításokat, bár lényegében bármivel megtennék ugyanezt. A fatbike-ok maroknyi elszánt szimpatizánssal továbbra is jelen vannak, a “plusz” és “félplusz” gumiméretek pedig szintén minden gyártó kínálatában szerepelnek. Nehéz lenne tehát a “forradalmi” jelzőt bármire is rásütni és a több mint 1500 fotót átválogatva is ez maradt a véleményem. Persze várom kommentekben ennek a megcáfolását, ha szerintetek nem így lenne. Nézzük tehát ami fennmaradt a rostán:

 

Yeti A.R.C. DH

Gondolkodnom sem kellett mivel kezdjem a sort. Gyakorlatilag egyetlen standon sem töltöttem el annyi időt, mint a Yeti-nél. De nem is feltétlenül a “yetikék” SB6 Team Replica miatt, hanem Myles Rockwell downhill versenygépe 1993-ból. Tudom, nem illik ilyeneket megfogdosni, de nem bírtam ki, hogy ne érjek hozzá 🙂 Érdemes megfigyelni a 64-es lánctányért, a 75 mm-es rugóutakat és a kantifékeket! És igen, ezzel a géppel anno 90 km/h fölötti tempót ment a Kamikaze Downhill versenyen.

Nem hinném, hogy az értékét könnyű lenne bármilyen pénznemben kifejezni, de bárki fél karját odaadnám akár egy nem “Rockwell” Yetiért is.

 

PG-Kussmaul-Bugatti

Ennél értelmezhetetlenebb módon nem is lehetett volna kiállítani, de hát ha egy 75 000 eurós, azaz 23 000 000 forintos bringáról van szó, akkor azért talán érthető a félelem. Elvileg az új Bugatti Chiron tiszteletére készült, de annál azért többet, összesen 667 darabot készülnek legyártani belőle.

A komplett gép súlya kevesebb mint 5000 gramm, több mint 95%-a karbonból készül és a rászerelt alkatrészek is a legeslegfelső házból érkeztek. Ragasztott karbon küllős Lightweight kerekek, Schmolke karbon kormány és nyeregcső, THM-Clavicula hajtómű, Tune kiegészítők. Mondjuk egy erős 50.000 euróval talán így is túl lett árazva, de vélhetően lesz az a réteg, akik ki fogják fizetni érte ezt az árat.

 

Nicolai ION G13 GPI


Volt szerencsém tesztelni a Media Days-en és bizony nagyon érdekes gép. Már eleve ott a Gates szíjhajtás, a Pinion 13 sebességes gearboxával, és a sok tucatnyi munkaóra amivel összeáll az egyedileg legyártott darabokból a váz. Kár, hogy a szállítási határidők és a specifikáció pontos betartásáról nem annyira híresek 🙁 A több mint 7000 eurós ION 64.5 fokos fejcsőszögével nem éppen a kanyargós pályák ördöge, ellenben a technikás, gyors szakaszokon rezzenéstelen arccal száguld át.

 

Scott Spark RC


Ehhez a képhez vélhetően nem is kell sok kommentárt fűzni. 2009-2016-ig minden létező díjat besöpört. És igen, azóta a 2017-es világbajnoki győzelmét is bezsebelte, illetve az XCO összetettet is megnyerte.

 

BMC Trailfox AMP LTD


Az egyik legkívánatosabb elektromos rásegítésű össztelós gép volt a kiállításon, Shimano STePS E8000-es meghajtással, forgáspont nélküli hátsó háromszöggel, és 650B+ gumikkal. A 150 mm-es rugóút és a Shimano XTR Di2 szett pedig hab a tortán.

 

Storck T.I.X. PRO G2

Mivel magam is gravel bringát nézegetek a 2018-as szezonra, ezért hamar megakadt a szemem ezen a Storck gépen. Elsőre azt gondolnánk, hogy megfizethetetlen ársávban helyezkedik el, de a 2000 eurós vázszettet 105-ös tárcsás szettel és PRC1400DB kerekekkel akár 4100-ért is meg lehet venni, ami azért nagyon nem rossz deal. A festését pedig a fotók sajnos nem tudják visszaadni.

 

Pivot Mach 5.5 Anniversary


Kell! Most! Szintén a Eurobike Media Days keretein belül mehettem ezzel a géppel egy brutális kört a bikeparkban. Komolyan felért egy orgazmussal. Na jó….kettővel. Sajnos a Reynolds karbon kerekes XTR szettes gép ára 8200 USD, amennyit forintban még leírnom is sok nem még összegyűjteni, de számomra a kiállítás legszebb, legkívánatosabb endurója volt.

 

DeRosa Treduecinque


Mindennek ellentmond amit egy országútiban szeretnék. Nincs rajta tárcsafék, titán vázas, és Campa szettes. De egy hihetetlen műtárgy élőben. És persze azonnal vinném így ahogy van. A titán vázak egyébként is kiváló rezgéselnyelő tulajdonságokkal rendelkeznek, az elektromos Campa EPS szettel meg úgysem mentem még. Mindössze fránya hárommillió választ el tőle 🙂

 

Böttcher Titanium Pinion P1.18

Valahogy úgy látszik a titán alapanyag és a Pinion gearbox elkísért a kiállításon, legalábbis MHT (must have thing) vonalon. Ha mindenre IS jó túragépet keresnék, akkor vélhetően az itthon ismeretlen, de több mint 100 éves manufaktúra gépére tenném a voksom, pedig a KTM Lontano P18 is lenyűgözött mikor mentem vele. De ez titán vázával még magasabbra tette a lécet. Ja igen, egy csúcs országúti árában van a maga 9000 EUR-s árával, amiben benne van a CAFK karbon villa, a Gates CDX hajtás, és az agydinamós Busch and Müller világítás is. Még szerencse.

 

Castelli CHPT III

A Castelli cuccokat eddig is szerettem, de az új CHPT szettek mindent visznek mind kinézetben, mind anyagminőségben, mind kidolgozásban. Igen, az árak is borsosak, viszont ha telik rá, akkor ne keresgélj tovább. Tavasztól télig minden időre találni fogsz megfelelőt.

 

Giro

A Giro cipők, és sisakok eddig is a felső kategóriát jelentették, de idén akkorát gurítottak minden fronton, hogy szem nem maradt szárazon. A képek azt hiszem magukért beszélnek. Aki 2018-ban trendi akar lenni az innen tuti fog tudni válogatni. Azt hiszem egy Amex Black kártyát is le tudtam volna meríteni náluk.

Remélem a 2018-as év még termékenyebb lesz, és bizony változásban bővelkedni fogunk, hiszen érkezik a Sea Otter Europe kiállítás, a Eurobike-ot pedig előrehozták júliusra. Kíváncsian várjuk a fejleményeket!

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.