fbpx

Eurobike Demo Day 2011: álombringák élesben

Hétfő este szerencsésen megérkezett a Bikemag.hu csapata Friedrichshafenbe azzal az eltökélt szándékkal, hogy a kiállítási pavilonok részletes végigfotózása és áttanulmányozása mellett a nulladik napon egy aktívabb szakmai programon is részt vegyen. Immár ötödik alkalommal kerül sor a „Demo Day”-re, melynek lényege, hogy a szakmai érdeklődők, újságírók – és bárki, aki kifizeti a belépődíjat a rendezvényre – délelőtt 10-től délután 5 óráig azt próbáljon ki a jelenlévő gyártók 2012-es újdonságai közül, amit csak akar. Persze a dolog azért nem ilyen egyszerű… Hogyan is néz ki egy ilyen tesztnap? Lássuk csak…

A bőség zavara – csúcsra járatva üzemel a ratzenriedi Demo Day bázis

A bőség zavara – csúcsra járatva üzemel a ratzenriedi Demo Day bázis

A tesztnapnak immár évek óta egy Friedrichshafen közelében fekvő település, Ratzenried iskolaépülete és méretes sportpályája ad otthont. Az épületben étkezési, öltözési, tisztálkodási lehetőség várja az ide látogatókat, míg a sportpályán sátrakban nagy mennyiségben sorakoznak a tesztbringák. A környék kiválóan alkalmas a bringák tesztelésére – dimbes-dombos vidék ez, terepen és aszfalton egyaránt sűrű az úthálózat, így szinte korlátlan lehetőségek várják a bringásokat. Aki zavarba jönne a bőségtől, az válogathat a szervezők által javasolt útvonalak közül is, melyek között eligazító táblák segítik a tájékozódást.

A többség gépjárművel érkezik, de akad, aki kerékpárral közelíti meg a helyszínt – nem is akármilyennel

A többség gépjárművel érkezik, de akad, aki kerékpárral közelíti meg a helyszínt – nem is akármilyennel

Az érdeklődés hatalmas, így minden erőfeszítés ellenére előfordulnak kapacitásgondok az egyes standokon. A népszerű, nagy gyártók – mint amilyen a Trek, a Cannondale vagy a Specialized – standjai előtt többnyire méretes sor kígyózik, és előfordulhat, hogy mire az ember a regisztrációig eljut, addigra a hőn áhított tesztgépből már nem lesz a méretében, vagy úgy általában véve kifogy az összes bringa. Éppen ezért a magam részéről fordított koncepcióval dolgoztam: miután a környék hihetetlenül izgalmas, így cél a folyamatos bringázás, minél több és többféle géppel, melyeken lehetőleg a felszereltség is a lehető legváltozatosabb legyen.

A Specialized tesztgépekért mindig komoly sorállás folyt. Egy-egy bringát fél- egy óra hosszra illendő elvinni, ennek ellenére akadtak nem kevesen, akik a bringázást befejezvén az étkezésük mellé sem nélkülözték a tesztbicajt. Antiszociális elemek tehát akadnak külföldön is: gyakran előfordult, hogy a standokon a bringaállványok üresek voltak, miközben a sajtóközpontban vagy három tucat tesztgép várta, hogy a rider befejezze az ebédjét...

A Specialized tesztgépekért mindig komoly sorállás folyt. Egy-egy bringát fél- egy óra hosszra illendő elvinni, ennek ellenére akadtak nem kevesen, akik a bringázást befejezvén az étkezésük mellé sem nélkülözték a tesztbicajt. Antiszociális elemek tehát akadnak külföldön is: gyakran előfordult, hogy a standokon a bringaállványok üresek voltak, miközben a sajtóközpontban vagy három tucat tesztgép várta, hogy a rider befejezze az ebédjét...

Hogy a standokon hogyan folyik az ügymenet, az teljesen változatos. A nagyobb cégeknél általában precízebben zajlik a regisztráció: adatfelvételi űrlapot töltetnek ki, tájékoztatást kap a tesztelő, hogy az adott 2012-es modellen mi a nagy dobás a korábbiakhoz képest, a tesztelés után pedig kikérik a véleményét – akár feleletválasztós teszt formájában.

Gézának ezért a Cervélo S5-ért még a személyes iratai mellett még a telefonját is a standon kellett hagynia. Szerinte viszont megérte, mert bejövős volt neki a masina

Gézának ezért a Cervélo S5-ért még a személyes iratai mellett még a telefonját is a standon kellett hagynia. Szerinte viszont megérte, mert bejövős volt neki a masina

A szerelők precizitási szintje is változatos. Előfordul, hogy egy-egy standon komoly problémát okoz, hogy a pedál melyik irányba tekeredik be- illetve ki, a nyeregmagasság-beállításhoz pedig hiányzik a mérőszalag. Továbbá nem egy rosszul beállított fékkel avagy váltórendszerrel rendelkező tesztgéppel volt dolgunk, ami jelentősen csökkenti a tesztelés élvezeti értékét. Jó tanács leendő Demo Day látogatóknak: saját marokszerszám mindig legyen kéznél, mert olykor egyszerűbb és gyorsabb magunknak beállítani a kívánt paramétereket, mint elmagyarázni és elvégeztetni a standon. Jól jöhet a marokszerszám továbbá egy gyors váltóállításnál is. Hasznos holmi még a pedálkulcs is, időt nyerhetünk vele, ha nem arra várunk percekig, hogy a leterhelt szerelők egyike ráérjen foglalkozni a pedálunkkal a bringaleadás után.

Lcs örül: némi várakozás után mehet csapatni egy 2012-es GT Force-szal

Lcs örül: némi várakozás után mehet csapatni egy 2012-es GT Force-szal

Ha az áhított – vagy kevésbé áhított, de éppen elérhető – tesztgép megvan, irány a terep vagy az országút! Ott aztán azt láthatjuk, hogy a környék egy napra egy hatalmas bringás élményparkká alakul, ahol kisebb-nagyobb csoportokban folyamatosan kavarog a tarka kerékpáros népség.

Játszótér bringásoknak – ezúttal országúti géppel

Játszótér bringásoknak – ezúttal országúti géppel

Egy-egy napba 3-6 bringa kipróbálása fér bele, kinek-kinek temperamentuma szerint. Mivel a magam részéről kizárólag országúti gépeket teszteltem – amelyeket például szükségtelen lemosni leadás előtt – így hozható volt a 40-50 perc / kerékpár = 6 bringa a nap végén mennyiség. A hegyigépek iránt egyrészt nagyobb az érdeklődés, másrészt nem szeretik, ha piszkosan adja vissza a tesztelő, így időigényesebb egy-egy gép kipróbálása. A terepbicajozás szerelmesei szárára így inkább a 3-4 bringa / nap mennyiség a reálisabb.

Huncutul kanyargó tükörsima aszfaltutak vártak minket

Huncutul kanyargó tükörsima aszfaltutak vártak minket

Géza bátyó és Bander küzdenek vállvetve

Géza bátyó és Bander küzdenek vállvetve

A számomra a tesztnap szubjektív tanulságai a következők voltak:

– Valójában a jelenleg a piacon lévő egyik országúti váltórendszerrel sem vagyok maximálisan elégedett
– A szingós rendszerek országúton nyújtott élményfaktora alapján abszolút megértem, hogy miért nem kopott ki még mindig a köztudatból ez a szisztéma. Aki használja az tudja, miről beszélek, aki meg nem, annak javaslom, egyszer azért próbálja ki.
– Egy Lightweight kerékszettet bevállalnék szívesen 🙂 Hihetetlen élmény rásprintelni vele egy-egy kisebb emelkedőre, és emellett még gyönyörű hangja is van…

Nem várunk februárig: a hivatalos sajtóbemutató előtt már tesztelhetők voltak az új Merida Ninety Nine modellek – a tesztről született cikk nemsokára olvasható a honlapunkon

Nem várunk februárig: a hivatalos sajtóbemutató előtt már tesztelhetők voltak az új Merida Ninety Nine modellek – a tesztről született cikk nemsokára olvasható a honlapunkon

Nem feltétlenül szükséges kialakítás, rengeteg kérdést is felvet, ellenben mutatós: a spéci fejcső-stucni kombóval bíró Look 920-as össztelós modell Géza szerint nemcsak jól néz ki, hanem jól is mozog

Nem feltétlenül szükséges kialakítás, rengeteg kérdést is felvet, ellenben mutatós: a spéci fejcső-stucni kombóval bíró Look 920-as össztelós modell Géza szerint nemcsak jól néz ki, hanem jól is mozog

Magyar résztvevője is volt a Demo Day-nek: a Schwinn-Csepelhez köthető Stringbike

Magyar résztvevője is volt a Demo Day-nek: a Schwinn-Csepelhez köthető Stringbike

A tömény szakmai élménydömping után úgy döntött a csapat, hogy lazít egy kicsit, így lelátogattunk a Bódeni-tó partjára, ami már csak azért is kívánatos volt, mert bár már 13. alkalommal veszünk részt az Eurobike-on, szégyen ide vagy oda, de Európa eme gyöngyszemére még nem jutott időnk. Egy lindaui hangulattal búcsúznék tehát, és mire ez a cikk megjelenik, már a 2012-es újdonságokat térképezzük fel a csarnokok standjai között. Az itt szerzett tapasztalataink pedig cikkek formájában folyamatosan jelennek meg majd a honlapon.

Jutalom a nap végén: a megfáradt szakbarbárok a Bódeni-tó szigetén fekvő Lindauban hódoltak a klasszikus turistáskodás élményének

Jutalom a nap végén: a megfáradt szakbarbárok a Bódeni-tó szigetén fekvő Lindauban hódoltak a klasszikus turistáskodás élményének

További információk: http://www.eurobike-show.de/

Szöveg: HBalage
Fotó:
Bander, Lcs, Gajdov GéGéza, Eurobike Press

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.