fbpx

Elite Dolomiti 3B Ramp kerékpárszállító teszt: Best Buy

Mindenféle részrehajlás nélkül kijelenthetjük, hogy a kerékpárszállítók Mercedes-e megérkezett. Az Elite Dolomiti fullextrás, baromi jól néz ki, és nagyjából semmibe sem tudtunk belekötni a tesztelése alatt.

elite_dolomiti_3b_ramp

Az Elite céget nem a kerékpárszállítóiról ismerjük, sokkal inkább a mágnesfékes és vitruális edzőgörgőkről, vagy éppen kulacsokról, kulacstartókról. Mivel ezekben a szegmensekben profik, nyilvánvaló volt, hogy amibe belefognak, ott is a maximalizmusra törekszenek. Nem is csalódtunk. Elsőre lehet hülyén hangzik, de a férfi ember mikor vesz valamit az autójához, akkor az sem baj, ha az adott dolog jól néz ki. És bizony a Dolomiti nagyon trendi, menő kinézetű, pedig „csak” egy bringaszállító. Egy huszonmillás autón sem fog gagyinak hatni, és lehet valakinek ez is egy „dealbreaker”.

Négyféle kivitelben készül: van a két bringát fogadó Dolomiti 2B és 2B Ramp, illetve a három bringás Dolomiti 3B és 3B Ramp. A Ramp kivitel különlegessége, hogy mindkét irányban oldalra dönthető a tartó, így a nehéz bringákat is könnyedén fel lehet tolni rá. A konkurenseknél jellemzően külön (drágán) vásárolnod kell rámpát a tartóhoz, amit vagy el tudsz rakni egy erre kialakított helyre, vagy a csomagtartóban tárolod. Itt ilyen gondod nem lesz. Az elektromos bringák tulajdonosai értékelni fogják ezt a funkciót, de egy komolyabban felszerelt agyváltós trekking bringát sem biztos, hogy könnyű emelgetnie egy 50 kilós nőnek.

Screen Shot 2017-04-26 at 20.08.14

A bringaszállító természetesen összecsukható, így kis helyen elfér, sőt kerekeken gurulva húzni is lehet, így nem kell emelgetni. A „sima” Dolomiti két keréken, míg a Ramp kivitel 3 keréken gurul. Még a murvás kocsibeállómon is lehetett mozgatni, pedig nem feltétlenül erre tervezték a kisméretű kerekeit. Összecsukáskor a rendszámtábla tartó is fordul, nem kell leszedni, ami okos kényelmi extra, és a tartó zárt mérete is kisebb lett így.

A hátsó keret, melyekre a bringát rögzítő karok csatlakoztatva vannak, állítható magasságú, így nem volt még olyan tesztbringa, amit ne tudtunk volna felrakni rá. Külön okosság, hogy a karok egy mozdulattal leszedhetőek a csővázról, nem csak csúsztathatóak, így mikor át kell helyezni azokat, akkor is hamar megvan a művelet. Mindene nagyon masszív, van benne anyag ahogy régen mondták.

elite_kerekparszallito 25

Szintén okosság, hogy a kerekeket lefogató racsnis műanyag pánthoz járnak gumi távtartók is, így az országúti kereket is rázkódásmentesen rögzíteni lehet vele, illetve nyugodtabb vagyok, ha ezen a gumi bucin keresztül szorítódik meg a karbon felnim. Egyetlen hátránya, hogy a gumi közdarab nélkül sem lehet a felfújt fatbike kereket rögzíteni, mert nem éri át. Szokás szerint leengedve működik a dolog. Sajnos nagyon kevés gyártó kínál fatbike kerék kompatibilis tartót egyelőre. A sínek elég messze vannak egymástól, így a szélesebb Boost szabványos enduro bringákat sem kellett agyonszivacsozni, simán felrakható volt egymás mögé három bringa. Gyerekbringát 20”-os kerékmérettől tudsz rá felrakni, mivel nem végig keréksínes kivitel.

elite_kerekparszallito 36

Amin kicsit gondolkozniuk kellett volna még a tervezőknek, az a felrakása a vonóhorogra. Egyrészt kicsit nehézkesen záródik rá a gömbre, másrészt összecsukott állapotban nehéz a kioldókart működtetni. Szerencsére (rajtunk kívül) nem nagyon rakosgatja az ember napi szinten föl-le az autóra, így túl lehet lendülni ezen a dolgon.

elite_kerekparszallito 20

Na de mennyi az annyi? A nem dönthető 2-es 149 000-et kóstál, a 3-as 179 000 Ft, a dönthető 2-es 159 990 Ft, míg az általunk is tesztelt csúcsmodell a Ramp 3-as 189 000 jó magyar forint. Tehát kerek egy tízessel drágább a dönhető. Eszembe sem jutna simát venni, annyira megkönnyíti a bringák felrakását ha szükség van rá. Ritkán van, de két családi pizza árát lazán megéri felárban. Ki merem jelenteni, hogy jelenleg nincsen ennél jobb ár/érték arányú vonóhorogra rakható, összecsukható, egy kulccsal zárható,  3 bringás kerékpárszállító a hazai piacon! De ha te tudsz, akkor kommentben jöhet ide a link!

Forgalmazó: Paul Lange Hungary

Elérhetőség: www.paul-lange.hu és www.elite-it.com

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.