fbpx

DT Ratchet EXP – a kevesebb néha több

Lehet még tovább fejleszteni azt, ami technikailag így is kiváló? Úgy tűnik a DT Swiss mérnökeinek sikerült: új reteszelő mechanizmust hoztak létre, amit Ratchet EXP-re kereszteltek. Ez a Ratchet System továbbfejlesztett változata és amellett, hogy sikerült kevesebb alkatrészből egyszerűbben, súlymegtakarítással összehozni, még a merevségén is növeltek. Az újdonság a 180-as agycsaládban mutatkozik be, előreláthatólag ősztől lesz elérhető a boltok polcain.

 

Vegyük sorra min változtattak Svájcban. Első körben szerszámmentes karbantartást ígér az újdonság, nagyban megkönnyítik a szétszerelést az újratervezett zárókupakok.

De nem csak a kupakok távolíthatóak el célszerszám nélkül, hanem a szabadonfutó is egyszerűen cserélhető. Gyakorlatilag az összes ismert rendszert támogatja Sram-Shimano-Campagnolo vonalon is.

Kevesebb alkatrész, kisebb súly! Habár az agytest nem karbonból, hanem alumíniumból készül, mégis sikerült súlyt megtakarítani az új rendszerrel. Míg a régi Ratchet két napkerékből és két kónuszos rugóból áll, az EXP esetén csak egy napkerék és egy normál rugó végzi a reteszelést, a belső menetes részbe integrálták az ellendarabot, sőt ez maga a csapágyház is.

Fent az új EXP, lent a hagyományos Ratchet System látható

Az új rendszerben csak egy napkerék végez mozgást, amit a rugó csak párhuzamosan tud nyomni, így gyorsult a zárási mechanizmus és ezáltal javult a megbízhatóság is. A hagyományos agyaknál jellemző 2-3 kalapácsos rendszer egyszerre két-három helyen tud zárni, míg a Ratchet EXP 36! vagy opcionálisan 54! helyen teszi.

S még egy lenyűgöző újítást eszközöltek: az ellendarab házába a  SINC kerámiacsapágyat is beleültették, így nagyobb távolságot tudtak elérni a két csapágy között, tehát növelni tudtak a merevségen is, nem is keveset, a papírforma szerint 15%-ot.

Fent az új EXP, lent a hagyományos Ratchet System látható

A DT Swiss 180 agyak csak egyenes fejű küllők fogadására alkalmasak, elérhetőek lesznek a következő kiszerelésekben:

  • MTB Centerlock tárcsafelfogatással (első 94 gramm, hátsó 185 gramm)
  • Road Centerlock tárcsafelfogatással (első 92 gramm, hátsó 180 gramm)
  • Road tárcsafékfelfogatás nélkül (első 87 gramm, hátsó 175 gramm)

Az áruk előreláthatólag 85 900 forint és 179 900 forint lesz, ami nagyjából 15%-kal olcsóbb, mint az előző kiadás.

Végül videó formátumban a fentebb bemutatottak:

 

További információk a forgalmazó honlapjára továbblépve lesznek elérhetők.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.