fbpx

Cube Reaction Race teszt: Ha egy vérbeli XC versenygép kell jó áron

A 2018-ra új geometriával, új alapanyagból, Boost-os átmenőtengellyel kapható a Cube XC versenymodellje, a Reaction, mely továbbra is a piac egyik legjobb ár-érték arányú XC verseny montija.

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy 2017 után 2018-ban is én tesztelhettem a Reaction-t, így van némi összehasonlítási alapom a Cube XC versenygépével kapcsolatban. Ránézésre elsőre talán fel sem tűnnek a változások (a festésen kívül), mivel a részletek többnyire a belsőben lakoznak, a váz anyagát és a pár milliméteres geometria változást is nehéz kiszúrni szemmel.

A 2017-es Reaction-t is nagyon szerettem, a váz tekintetében én lényegében semmit nem változtattam volna rajta, maximum kicsit hosszabbra, versenyzősebbre vettem volna a felsőcsövet. Persze a fejlődés nem állítható meg, hiszen évről évre jönnek a könnyebb, merevebb vázat biztosító alapanyagok és a működő szabványok száma is folyamatosan növekszik, ezért érhető, hogy miért változtattak a Cube-nál a karbon XC montin.

2018-ra C:62-es karbonból készül a Reaction, melyben a “62” a szénszál százalékos arányát jelöli, minél több a karbon az anyagban annál könnyebb és merevebb vázat lehet belőle készíteni. Ennek köszönhetően az előző modellhez képest könnyebb lett a Reaction. A Boost szabvány, ami még jelentős változást hozott a Reaction életében, ugyanis a Boost-os vázakban nem csak a hátsó kerekek lesznek merevebbek, hanem rövidebb láncvillákat is használhatnak a tervezők, melyek egyrészt növelhetik a váz hajtáshatékonyságát másrészt a fordulékonyságot is javítják. De a láncvillákon kívül a teljes vázhoz hozzányúltak a mérnökök, ezzel megalkotva az ARG2 (Agile Ride Geometry) geometriát, mely állításuk szerint még az eddigiekhez képest is jobban viselkedik a versenypályákon. A már említett láncvillahossz csökkenésen kívül meredekebb lett a nyeregvázcsőszög, laposabb a fejcsőszög és a felsőcsőhossz is egy kicsivel megnövekedett. Az adatokat elméletben összefoglalva mind felfelé, mind lefelé versenyzősebb lett, hatékonyabban lehet vele mászni és a technikás, meredek lejtőkön is nehezebben jön zavarba.

A már megszokott integrált bovdenezés és a pressfit-es középcsapágyház maradt a régi modellhez hasonlóan, viszont további fejlesztés, hogy azokra is gondolt a Cube, akik dropper nyeregcsövet szeretnének használni, ugyanis biztosítottak a bovdennek elvezetési lehetőséget. Többféle Reaction modellt kaphatunk, melyek csak a felszereltségben különböznek, a Race modell a Fox teleszkópjával és az XT szettel “csak” valahol a skála közepén található, tehát vannak a tesztelt típusnál még jobbak is, ha úgy érezzük, hogy még ennél is többet szeretnénk.

Mint már említettem a Reaction Race-ben egy Fox 32 Rhythm dolgozik elöl, 100 mm-es útjával simítja az utat és a két pozíciós lock out karjának köszönhetően eldönthetjük, hogy éppen teljesen be akarjuk merevíteni a teleszkópot vagy hagyunk neki némi mozgást. Már mondanom sem kéne, hogy természetesen csak átmenőtengelyes elsőagyakkal használható, így biztosítva a megfelelően precíz irányítást.

A komplett váltás-hajtás-fék szett a Shimano M8000-as családjából származik, csak a fogaskoszorú lóg ki, ami SLX (kicsit nehezebb, mint az XT, de gyakorlatilag ugyanazt tudja). A hajtómű 2 tányéros és a Boost szabványhoz optimalizálták, a 36/26-os kiosztásával egy 11-42-es sorhoz párosítva nem feltétlenül csak a legerősebb montisoknak szól, hobbi szinten is megmászható ezekkel a legtöbb meredek emelkedő.

A kerekek az Answer Atac AM típusai, elöl 15×110-es, hátul 12×148-as átmenőtengelyt fogadnak, kifejezetten erős darabok és a Boost-os kialakításnak köszönhetően merevek is. Külsőből sem spóroltak a Cube-nál, Schwalbe Racing Ralph Addix Performance 2,25-ös gumik feszülnek a felniken, igazi verseny külsők, gyorsak és XC felhasználás mellett jól tapadnak.

A Cube-oknál egyre inkább megszokhattuk, hogy saját márkás kiegészítőket (kormány, stucni, nyereg, nyeregcső) találunk a bringákon, amik minőségben simán felveszik a versenyt a nevesebb márkákkal, sőt gyakran le is pipálják őket. A Reaction Race-en sem az olcsósítás jegyében kerültek a Cube kiegészítők a bringára.

A 2017-es Reaction után kíváncsi voltam, hogyan muzsikál az új vázanyag és geometria. Gyors beállítás után már a köves tengerpart felé (Brac-on teszteltük) száguldottam vele egy 20+%-os lejtőn. Már elsőre is éreztem, hogy nagyon jól irányítható lefelé, jót tett a geometriának az 1 fokkal laposabb fejcsőszög, tavaly pont ennek a hiányát éreztem az eplényi DH pályán. Síkon és felfelé XC verseny montihoz méltóan viselkedett, hatékonyan lehetett vele haladni, odaléptem neki és máris megindult. A merevségben különbséget nem igazán éreztem az előző modellhez képest, de valószínűleg ehhez nem elég kifinomultak az érzékeim vagy nem tudtam kellő mértékben terhelni, mondjuk a 2017-esnél sem tudtam belekötni a merevség terén.

Az elején kicsit tartottam tőle, hogy a rövidebb láncvillával könnyebben fogja emelgetni a bringa az elejét a meredek mászásoknál, de nem volt vele ilyen probléma, ügyesen megoldották a Cube-nál a mérnökök az új geometriát. A már említett láncvillahossz viszont a technikás, kanyargós lejtőkön megmutatta az előnyeit, könnyebben sikerült befordítani a szűk részeken a Reaction-t. A teleszkóp és a gumik is jól elboldogultak a kissé köves tereppel, a Racing Ralph-okat eleve szeretem, mert gyorsak és ehhez képest jól tartanak, tökéletesen beleillenek a Reaction koncepciójába. Még ha nagyon akarnám akkor sem tudnék az XT szett működésébe belekötni, sem a váltás, sem a fékezés terén nem tudtam elérni a szett határait, komolyabb versenyhasználatot is gond nélkül bírna.

A Cube Reaction egy vérbeli XC versenygép, bátran merem ajánlani nem csak hazai maratonokra, hanem komolyabb kihívást jelentő versenyeken is megállja a helyét. XCO-ban sem a bringa lesz a gyenge pont, ha az olimpiai mtb szám megmérettetésein szeretnénk használni. A Reaction célközönsége lehet még a sportos túrázók csoportja, akik szívesen választanak társat túráikhoz a magasabb kategóriákból is. És ami még fontos, a Cube-októl már megszokott jó ár-érték aránnyal rendelkezik, ajánlott vétel.

Ajánlott fogyasztói ár: 639 990 Ft
További információ a gyártó honlapján.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo