fbpx

Cube Nuroad Pro teszt – új utak nyílnak meg

A Cube meglehetősen nagy márka, így a kínálatába belefér a számtalan országúti és CX modell mellet a gravel irányzatot képviselő Nuroad széria is. A kézhez kapott fekete eminenciás egy igen korrekt darab. Technikailag teljesen felkészült, átütőtengely elöl-hátul, Pressfit középrész, tapered fejcső, bújtatott hidraulikus fékvezetékek. Sok dizájnelem nincs, de így is képes feltűnést kelteni.

Fekete és némi szürke dizájnja hatja át a bringát, ám a ballonos gumik nagyon feldobják az összképet. A marketing azt ígéri nekünk, hogy olyan elegyet alkottak számunkra, amely arra ösztökél, hogy mindig a hosszabb utat válasszuk, még ha ez azt is jelenti, hogy le kell térni a “kényelmes” aszfaltról. A váz a 6061-es ötvözet T6 Superlite variánsát használja, kifejezetten gravel geometriára építve, minden modern technikai megoldást felvonultatva, amit csak felhasználó megkívánhat, ráadásul előkészítve csomagtartós, vagy sárvédős használatra is. Ez kicsit felturbózza a használhatóság körét, mert a földutas gravel tekerésektől kezdve, edzés célokon át, akár commuting felhasználásra is jó választás lehet.

 

A bovdenezés elvezetését mind a villában, mind a vázon belül oldották meg, a márkához méltó módon igényes kivitelezéssel.

A vázformát sem bonyolították túl, karakteres, egyenes vonalakból áll, így komfort tekintetében leginkább a gumikban illetve a karbon villa elnyelőképességében bízhatunk. Megfelelő guminyomáson szépen vasalja az útegyenetlenségeket, és jól halad a szerkezet. A pilótafülkében még az RS505-ös hidraulikus fékváltókarokkal találkozhatunk, amelyek hozzák a Shimanotól megszokott precizitást, a fékek jól adagolhatóak, váltás tekintetében a jól bevált megoldásokra támaszkodik. A kormány-kormányszár a Cube által dizájnolt darabok, a kormány kifejezetten gravel felhasználásra idomított.

 

A váltás többi komponense a 11 sebességes 105 családból származik, amelyek a középkategória felső szegmensét, vagy a felső kategória alsó szegmensét jelentik. Technikai tudásban alig maradnak el az Ultegra vagy Dura Ace alkatrészcsaládoktól, de ára még jól kordában tartható, egyedül Di2 opció még nincs.

 

A támvilla becsatlakozásánál kellemes megoldással találjuk magunkat szemben, azon felül, hogy DirectMount fékfelfogatást használnak, a varrat keresztben fut, így nagyobb felületen kapaszkodik össze a két vázrész, nem hajlamos a repedésre. Az átütőtengelyes kerékrögzítések kényelmessé teszik a kerékcserét amellett, hogy merevséget biztosítanak a csatlakozásnak.

A bringa egészére a merevség jellemző, nem kivételek ez alól a kerekek sem, bár ezt itt érzésre súllyal oldották meg, nem kifejezetten könnyű szettről beszélünk. A ballonos méretű Clément X’Plor kevlárperemes külsők alatt egy széles és masszív felnit találunk. A szegecselés elhagyása nem biztos, hogy jó ötlet volt hosszú távon vagy nagyobb ütközés esetén nincs mi tehermentesítse a furatokat, és azok tudnak megnyúlni. Az agyak egyébként Centerlock tárcsafelfogatást használnak, 160mm tárcsákkal felvértezve igyekeznek minket lassulásra bírni.

Menet közben nincs különösebb meghökkenés, az van amit a kerékpár egésze és az alkatrészei ígérnek. A gumikat inkább 3bar nyomásra ildomos belőni, ha némi komfortra vágyunk, egyébként a merevség végett hajlamos pattogásra. Terepre kanyarodva jól irányítható marad, persze ebben a külső szélessége sokat segít csakúgy, mint a jól eltalált geometria és az általános merevség. Hajtáshatékonyság szempontjából, amit a pedálra teszünk, azt látjuk viszont a kerekeken. Ezek megmozgatása kicsit több energiába telik a súlyuk miatt, viszont kárpótolnak minket, ha már lendületben vagyunk. A tesztelt bringa 56cm méretű volt, ami számomra pont egy mérettel nagyobb, mint szükséges lett volna, de így sem éreztem magam rosszul, persze éles bevetésre mindenképpen az 53cm méretet választanám magamnak a 175cm magasságomhoz.

450 ezer forintos árával (akciósan néhol 400 ezer forint) mindenképpen decens ajánlat, persze annak tükrében, hogy milyen technikai megoldásokat alkalmaztak, illetve milyen színvonalú alkatrészeket építettek be. Akár a kifutó, akár az új modellt nézzük, biztosan nem járunk egyikkel sem rosszul.

A hivatalos honlapon megtalálható magyar nyelven az összes specifikáció, ide kattintva elérhető.

 

További képek:

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.