fbpx

Cube Attain Race kerékpárteszt: kevésből sokat

Most ismerkedsz az országúti kerékpározással? Inkább montis vagy, de kéne egy jó kis aszfaltos gép edzeni? Egyelőre belépő szintű bringára van lóvéd? Akkor kattints ide, de hirtelen! Ez ennyiért baromi jó vétel, és egy full Tiagrás alu vázas, karbon villás bringát nehéz lenne elrontani. Szóval ennyi elég is a Cube Attain Race tesztről….

Élvezetes, sportolásra is alkalmas bringa kedvező árcédulával.

Élvezetes, sportolásra is alkalmas bringa kedvező árcédulával.

Aztán rámszólt a főszerk, hogy nem, nem elég, úgyhogy most megpróbálom még kicsit húzni az időt 🙂 Mára szerencsére elérkeztünk oda, hogy ha nincsen elrontva egy váz geometriája, akkor azért ebben a belépő kategóriában nem lehet csalódni. Az Attain Race alapvetően egy komfort geometriás gép, alumínium vázra építve, új Tiagra szettel és Fulcrum kerekekkel. Ehhez képest pedig meglehetősen mérsékelt fogyáron. A design is rendben van, persze németes, ahogy a Cube-tól már megszokhattuk, így aki rikító színekre vágyik, annak lehet visszafogottnak tűnik.

Visszafogott színvilág, maximálisan korrekt felszereltség.

Visszafogott színvilág, maximálisan korrekt felszereltség.

A váz 6061-es T6 Superlight alumíniumból készül, a csövek pedig Advanced Mechanical Forming eljárással kapják meg a végleges formájukat, bár kétlem, hogy ezek az információk a bringa valós célközönségét érdekelnék 🙂 Sokkal fontosabb, hogy a támvillák a felsőcső/nyeregvázcső találkozása alá vannak bekötve, ami kényelmesebbé teszi, és ugyanezt szolgálja a magas homlokcső is, így egészen egyesnes háttal ülhetsz rajta, mégsem kell egy kilométernyi hézagoló a villanyakra amitől minden országúti ultrabénán néz ki. A villa szerencsére karbon lábas, ez szintén fokozza a komfortot.

Teljes Shimano Tiagra szett 2x10 sebességgel

Teljes Shimano Tiagra szett 2×10 sebességgel

Már megszokhattuk, hogy a Cube nem spórol az alkatrészeken. Itt nem fogsz találni ultragagyi négyszöges FSA hajtóművet, vagy alig fogó Tektro fékeket, minden az utolsó csavarig Shimano Tiagra, méghozzá a 4700-as szériából, nincsen keverés. Ez a szett bőven túlmutat a bringázok innen-oda kategórián, simán alkalmas hobby szintű sportolásra is. Kompakt hajtóműve 50×34-es lánctányérokkal rendelkezik, míg hátra 11-34-es sort kapott. Ezt már „picit” túlzásnak éreztem a hazai lankákon, de az Alpokban jól jöhet. Ok, felmégy vele a falon is erőnlét nélkül, de 1:1-es áttétel 94-ben a montikon volt, és itt nem is néz ki jól a brutál méretes sor. Arról nem beszélve, hogy az ugrások is elég nagyok az egyes fokozatok között.

Minőségi kerekek, karbon villa.

Minőségi kerekek, karbon villa.

A kerekekre sem lehet panasz, nem „sima fűzött”, hanem gyári Fulcrum Racing Racing 77 van benne, ami nem könnyű, de merev szett (ok, de ez egy 300 000-es gép), még az én súlyom alatt sem mutatott rugalmasságot. Még a gumit sem spórolták el, Continental Ultra Sport került rá 25 mm-es szélességben. Szerencsére mára minden gyártó elfelejti lassan a 23-as gumikat, főleg a komfort kategóriás bringákon. A hazai utakra sokkal kényelmesebb a ballonosabb, toleránsabb külső.

Komfortos vázgeometria és kényelem növelő technikai megoldások

Komfortos vázgeometria és kényelem növelő technikai megoldások

Nagyon nehéz egy belépő szintű bringáról írni, hiszen a váz nem tartalmaz bekezdéseken át sorolható fejlesztéseket, nincsenek world tour versenyzők, akik mennek vele a nagy körversenyeken, és még a cég marketingeseinek is szürke folt ez a kategória, ezért nem találnak ki hozzá 6-8 soros PR-szövegeket. Ezzel ellentétben, főleg hazánkban, talán az egyik legfontosabb kategória, hiszen bár érdekesek a sokszor sokmillás versenygépek, de mennyiséget ezekből lehet eladni, hiszen itthon nem euró ezrekben mérik a fizetéseket.

Ezt a bringát nem versenyzőknek szánták, és nem is ők fogják megvenni. De ez nem jelenti azt, hogy nem lehet vele elindulni egy Tour de Zalakaroson, vagy valamelyik tókerülő rendezvényen, hiszen az alkatrészek simán bírják a kiképzést. Komfortos vázgeometriája miatt nagyon stabil lejtőn az Attain, persze nem is reagál olyan közvetlenül a kormánymozdulatokra, de nem is ez volt a cél, hiszen az amatőr bringások nem fognak 80-nal beledönteni egy-egy kanyarba. A kényelmes üléspozíció miatt az egész napos túrázások, tekerések sem fárasztóak. És bizony ez az igazi „terep” az Attain számára. Majd biztosan jönnek a kommentek, hogy inkább vegyél ennyiért egy 5-8-10 éves karbon bringát régi Ultegrával, hiszen nyilván egy ismeretlen előéletű, állapotú bringa látatlanban is csak jobb lehet  mint egy 0 km-es vadonatúj garanciális gép. Arról nem beszélve, hogy ez az új Tiagra szett simán űberel egy régi, használt 6600-as szettet. Persze mindenki eldöntheti, hogy mire költi a pénzét, mi inkább az alternatívákat szeretnénk bemutatni.

A bringa dizájnjához igazított kiegészítők

A bringa dizájnjához igazított kiegészítők

319 000 forintért kapsz egy profin működő alkatrészekkel szerelt kényelmes versenybringát, aminek minden része vadonatúj, és ha fejlesztgetni akarod később, akkor is évekig kiszolgálhat. Egyedül a súlya az, amivel meg kell békélned, ha ebben az árkategóriában keresgélsz. 9,5 kiló nem kevés, de a konkurensek sem nagyon tudnak ez alá kínálni. Ár/érték arányban kiváló az Attain, semmi olyan hiányossága nincsen, ami eszembe jutott volna tesztelés közben. Ehhez igazából nem kell hozzányúlni, jó így ahogy van. Na jó, talán a sort cserélném hátul valami élhetőbbre, de tényleg ennyi.

Forgalmazó: Velobike Kft.

Elérhetőség: www.cube-bikes.hu

Ajánlott fogyasztói ár: 319.000 Ft

Specifikáció: https://www.cube.eu/hu/2017/road-triathlon/attain/cube-attain-race-blacknred-2017/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo