fbpx

Cube 2018: országúti superhybrid, hiperkönnyű enduro és a szokásos ár/érték arány

A német Cube saját gyára mellett berendezett kiállítóközpontjában mutatta be augusztusban a 2018-as újdonságokat, melyek között minden szegmensben akadtak érdekes modellek, a szuperkönnyű elektromos rásegítéses országúti e-bike-tól a rendkívül kedvező árú szíjhajtásos „mindenesig”.

Azt nagyjából mindannyian megállapítottuk – a hazai forgalmazó, a média képviselői és a kereskedő partnerek is, hogy egy hasonló kétnapos rendezvény keretében jóval mélyebben megismerhetjük egy márka jövő évi kínálatát, mint egy kerékpáros kiállításon a nagy rohanás közepette. Nem véletlenül döntöttek úgy a Cube-nál, hogy a korábbi termelő üzem épületéből „showroom”, azaz kiállító központ, valamint tesztlabor lesz, innen indultunk természetesen a próbakörökre is az új bringákkal. Az új gyár egy hatalmas, több mint 40 000 négyzetméteres csarnokban épült fel, erről és fejlődése történetéről még jelentkezünk idén egy cikkel, mint ahogy a kipróbált bringákról is jelenik majd meg teszt…

Maga a tesztprogram is körvonalazta, mik a fő fejlesztési irányai a Cube-nak, annak a márkának, ami – akárcsak Európa-szerte – Magyarországon is kivételes ár/érték arányáról híres. Nem csak webáruházakkal is versenyképes árakon vásárolhatjuk meg a Cube bringákat, de megbízható minőséggel is találkozhatunk. Ezt egyrészt a waldershoffi gyártás (összeszerelés), másrészt a beszállítókkal való kiváló kapcsolat garantálja. Legyen szó a villák, a kerekek, egyebek beszállítóiról, a Cube olyan mennyiségben rendel alkatrészeket, hogy a partnerek pontosan úgy, olyan designnal gyártják le ezeket, ahogy a Cube mérnökei megálmodják. Ennek eredményeképpen a kerékpárok „nagyon egyben vannak” szinte tökéletes a harmónia és nem csak a színek szempontjából.

A fő fejlesztési irányokkal kapcsolatban kezdjük a manapság egyre nagyobb teret nyerő elektromos rásegítéses bringákkal (a regnáló modellek közül 5-öt a visegrádi e-bike tesztnapokon te is kipróbálhatsz)! A Cube következetesen Hybrid-nek nevezi pedelec modelljeit, mi az új all-mountain/enduro bringát, a Stereo Hybrid 160 mm-t mozgó, 27,5-es kerékméretű változatát próbálhattuk, új FOX rugózással, SRAM váltással, DT kerekekkel – hamarosan jelentkezünk a teszttel, melyben szó lesz a technikai érdekességekről is. A Cube nyilván a rövidebb rugóút tartományokban és merevvázzal is kínál hybrid-eket, ahogy városi és túra e-bike-okat is, elképesztően dinamikusan fejlődik ez a részleg, négy év után jövőre már több mint 160 000 hybrid gyártását tervezik… Cikkünkben most egy országúti hybrid-et emelnénk ki a 2018-as kínálatból, aminek lelke az Eurobike-nagydíjas Fazua motor.

 

A karbonvázas C:62 Agree Hybrid egyedülállóan fantasztikus kerékpár ma a piacon! Kezdjük az ajánlott fogyasztói árával, ami a Dura Ace-es verziónál (SLT) 2 599 990 Ft, azonban az Ultegrás (SL) „csak” 1 599 990 Ft-ba kerül. Hiába torzul esetleg valakinek az arca olvasva, hogy „csak”, az e-bike piacon egy felső kategóriás kerékpárért utóbbi nagyon jó ár. Ha pedig felsoroljuk, mit tud ezért cserébe az Agree Hybrid, akkor egyeseknek le fog esni, hogy soha nem vágyott jobban másmilyen országúti kerékpárra, mint erre… Kezdjük a tömegadatokkal, a Dura Ace-es hybrid 12,5 kg-ot nyom (egy egyszerűbb, aluvázas, Tiagra/Sora felszereltségű hagyományos országúti bringa súlya simán lehet 11 kg körül), az Ultegrás verzió is megáll 13,5 kg-nál. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogyha teljesen kikapcsoljuk az elektromos rásegítést, a bringa egy hagyományos országúti érzetét kelti, nem egy 20 kilós (vagy nehezebb) „dögöt” mozgatunk magunk alatt, mint a mountain bike hybrid-ek esetében.

Az előbbi mondatban elrejtettünk még egy kulcsszót: ha teljesen „kikapcsoljuk” az elektromos rásegítést. És nem arra szeretnénk utalni, hogy például az 1,38 kg-os akkumulátor kivételével a Dura Ace-es Agree Hybrid tömege alig több mint 11 kg. Hanem arra, hogy az új Fazua rendszer egyik különlegessége, hogy ha az akkut a vázból kiemeljük, a bicaj a hagyományos módon használható, hiszen a motor ilyenkor a hajtásról is “lecsatlakozik”. (A többi pedelec rendszertől eltérően ilyenkor az elektromotor nem képez ellenállást!). Sokan elmondták már, miután teszteltek e-bike-ot, hogy az egyik legfőbb negatívum, amikor elérjük a 25 km/h-s sebességet, a motor ellenállása már hátráltat a haladásban. A Fazua rendszernél ezt is kiküszöbölték, vagyis síkon ugyanúgy könnyedén felgyorsulhatunk 40-50 km/h-s tempóra, mint egy hagyományos országútival.

Megpróbálom röviden összefoglalni a lényeget: Az Agree Hybrid megvásárlásával nem egy nehéz dög e-bike-ot veszel, hanem egy normális országútiként kezelhető sportos bringát, amivel ha akarsz (tőled függ) könnyedén tekerhetsz fel a legmeredekebb hosszú emelkedőkön is… Emellett üzembiztos Shimano alkatrészeket kapunk, a legújabb generációs tárcsafékekkel, és jövőbe mutató designnal. Utóbbi félmondattal nem csak a formára szeretnék utalni, hanem arra is, hogy a Cube tervezi a jövőben erre az alapra olyan gravel bringa bevezetését, amibe a jelenleginél is ballonosabb gumi fér el, 650b méretű kerekekre szerelve… Illetve már folyik is a tesztelés, ez a modell félelmetesen kívánnivaló játékszer lesz…

A hagyományos országút palettáról a már általunk is tesztelt karbon Agree új tárcsafékes verzióját próbálhattuk ki Shimano Dura Ace Di2-vel, ráadásul zuhogó esőben, ami így meglehetősen releváns teszt lett az új szett működése szempontjából is. Nyilván érezhető volt a tárcsás országútik nagy előnye a komfort tekintetében is, a ballonosabb gumik és a támvillák közötti merevítés hiány mind nagyban növelik a kényelmet, hiába ugyanaz a felirat a vázon, mégis teljesen más karakterű. Az országúti paletta ezen kívül nem sokat változott, de idéntől elmondhatja magáról a Cube, hogy a Tour de France-on is induló csapatot támogatnak bringákkal, a Wanty- Groupe Gobert-et. Ami nagyban megújult, a triatlon-időfutam paletta, 2018-ra teljesen átdolgozták a gépeket a legfrissebb trendeknek megfelelően, hogy megfeleljenek a legmagasabb szintű igényeknek is. Nagyban javított aerodinamikával, integrált Magura fékekkel, egy darabot képező és a Profile alkatrészekkel, könyöklőkkel kompatibilis kormány-kormányszár egységgel valódi kétkerekű űrhajók ezek a gépek.

Mountain bike fronton a magyar piacot érintő egyik legfontosabb változás, hogy megújul a népszerű XC/maraton merevfarú széria, a Reaction. a karbon- és az alumínium vázas modellek tekintetében is. A fogyókúrán és a vázforma modernizálásán túl újdonság a Boost szabvány bevezetése, nagyobb a férőhely a ballonosabb gumiknak is, valamint az is érdekes, hogy kompatibilis lesz dropper post-tal is. Érdekes, hogy Németországban már teljesen hétköznapi célokra is vásárolnak alumínium Reaction-t, így kitámasztó fogadásához is találunk hozzá szemeket… Nem utolsósorban fontos információ, hogy már 499 990 forintos ajánlott fogyasztói áron vehetünk majd karbon vázas Cube Reaction-t, Rock Shox Recon villával, XT váltóval.

A vadabb mountain bike-ok közül a Stereo újul meg, a 140 mm-t mozgó változat 27,5-es kerekekkel igazi kis all-mountain rakéta. Mi a 160 mm-es, elképesztő könnyű, C:62 karbonvázra épített verziót próbáltuk, ami hasonlóan jól mozog (illetve nem mozog) felfelé is, lefelé ne is beszéljünk róla… Végig azon gondolkoztam a tesztkörön, hogy ilyen bringa kellene nekem, még akkor is, ha messze túlmutat a saját korlátaimon. Ami kiemelendő, hogy az új 2018-as FOX villák és rugóstagok is szintet ugrottak, sokkal határozottabbak lettek a Climb, Trail, Descend állások. Hasonlóan jól teljesített a szintén új könnyű lejtőző masina, a 190 millimétert mozgó Hanzz, utóbbiról is jelentkezünk majd teszttel a későbbiek folyamán. Elöljáróban annyit, hogy 739 990 forintos ajánlott fogyasztói áron is kínál a Cube ilyen modellt.

Amiről feltétlenül szólni kell még a mountain bike-ok kapcsán a Newmen kiegészítők, melyek rendkívül könnyű alkatrészek, kerekek, felnik, kormányok, kormányszárak stb. Természetesen az országútikat és a cross gépeket is szerelik ezekkel. A céget a pehelysúlyú és strapabíró alkatrészeiről híres Syntace egyik alapító mérnöke, Michi Gratz alapította. Lévén a Cube tulajdonában van a cég, a csúcs termékek is nagyon kedvező feltételekkel kerülnek a prémium bringákra, ami szerencsére az árakon is meglátszik.

További információk: http://cube-bikes.hu/

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.