fbpx

Cipollini 2016: NK, avagy nincs kegyelem!

2016 az ördög éve a Cipollini kerékpár kollekcióban, mindkét új csúcsmodell, az NK1K országúti és az NKTT időfutambringa is agresszív külsőt kapott, vörös-fekete designnal.

látványos sor

látványos sor

A szokás szerint sejtelmesen sötét, de gondosan bevilágított Cipollini standon idén is megnézhettünk egy ütős videót, s időnként felbukkant maga Mario is, ha éppen nem ment el bringázni a közelbe:

Az Oroszlánkirály biztosan mosolyt kelt egyesekben, ahogy mérnökösen maszkírozva szemüvegben tervezgeti az új bringát, de valljuk be, jól áll neki ez is. Mellesleg a cég a kevés márka egyike, amely még Olaszországban készíttet karbonvázakat.

Az új Cipollini NK1K

Az új Cipollini NK1K

A Cipollini NK1K-t nyugodtan nevezhetjük az RB1K utódjának, utóbbi Mario Cipollini terepszínű bringája, ami anno az egyik első kultikus aerodinamikus kerékpár volt. Az RB1K továbbra is marad a kínálatban – 2016-ban még biztosan – de az igazán modern aero-gép az NK1K lesz.

hagyományos fékekkel

hagyományos fékekkel

Az Nk1K és az RB1K között a legfőbb különbség, hogy az új monocoque váz már tárcsafékes változatban is elérhető lesz, bár az Eurobike-on még hagyományos szettel szerelték. Ez azt jelenti, hogy a karbonvázat eleve a kétféle terhelés figyelembe vételével tervezték – persze nyilván nem Cipollini mérnök úr, ahogy a videón látszik.

Karbon kormánycsapágy fedőlap

Karbon kormánycsapágy fedőlap

A csodás formákat leszámítva különlegesség a karbon kormánycsapágy fedőlap, ilyet inkább időfutam kerékpárokon szoktak alkalmazni. A villa alsó részét is hasonlóan öleli körül a váz, mint a kronógépeken, a patkófékeket viszont a klasszikus pontra lehet rögzíteni, nem a középrész mögé, ahogy manapság divatos.

Flux kerekek

Fluxos kerekek

Az NK1K váz tömege 1120 gramm, ami nem kimondottan könnyű, még akkor sem, ha ebben benne van az aero nyeregszár tömege. Abban viszont biztosak lehetünk, hogy ha a Cipolliniben dolgozó Wattokat kibírja, nekünk sem lesznek garanciális problémáink. A tárcsás kivitel 30 grammal nehezebb lesz M-es méretben.

A Cipollini NKTT

A Cipollini NKTT

Hasonló narancsvörös-fekete színben pompázott az új időfutamgép a Nuke nyomán NKTT-re keresztelt bringa is, ami valódi csemege, az NK1K-hoz hasonlóan bizonyítja, hogy nem csak a rápingált név miatt a világ egyik legdrágább márkája a Cipollini.

Teljesen borított fékek

Teljesen borított fékek

Aerodinamikai szempontból minden takarva, egyedi, teljesen burkolt első és hátsó fékekkel, utóbbi természetesen a középrész mögötti pozícióban. Érdekesség, hogy a Campagnolo szetthez a Shimano érdekeltségébe tartozó Pro időfutamkormányt használtak, a kerekek pedig a Deda termékei.

A közkedvelt Cipollini Bond továbbra is kapható

A közkedvelt Cipollini Bond továbbra is kapható

Továbbra is kaphatóak az eddig bemutatott Cipollini kerékpárok is, komoly kollekció állt össze az évek során. A Bond, az RB1K mellett a könnyűsúlyú RB0,8K, a Lógos, az NKTT, valamint pályára az NKTR időfutamgép és a Speed választható.

Cipollini kerékpárokat és vázakat Magyarországon a Bikeexpress kerékpárboltban találsz: http://www.bikeexpress.hu/

További képek az NK1K-ról:

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.