fbpx

Cannondale F-SI 3 kerékpárteszt: kultikus bringa kulturált áron

A Cannondale az egyik legjobban csengő márkanév a kerékpározásban, ha egy mountain bike-on ez a felirat olvasható, többet jelent egy hétköznapi váz és a felszerelt alkatrészek halmazánál. A különböző modellek árához is így kell viszonyulni, lássuk mit tud félmillióért a Cannondale F-SI 3!

Cannondale F-SI 3 kerékpárteszt

Cannondale F-SI 3 kerékpárteszt

A tesztelt kerékpár 5 karbon és 3 alumínium modell közül a legkedvezőbb árú merevfarú XC bringa a Cannondale palettáján, jelenleg 511 990 Ft-ért kapható a Mali kerékpárüzletben. Ilyenkor a kérdés az szokott lenni, hogy egy butított XC-géppel van dolgunk, vagy egy sportos mountain bike-kal, ami több egy túrázásra használatos hegyikerékpárnál… Szerencsére az utóbbi kategóriába sorolhatjuk az F-SI 3-at.

cannondale_f_si_3_2016_002

Az alumínium, mint vázanyag korántsem lebecsülendő matéria, ha az amerikai gyártóról van szó. Anno – és most is – a legtöbbet invesztálták az aluvázak fejlesztésébe, a CAAD szériás vázak általában mindig a versenytársak előtt jártak egy lépéssel. A Cannondale F-SI 3 a legszerényebb felszereltségű a merevfarú XC MTB-k között, a váz mégis túlmutat a hasonló árkategóriában található konkurens bringákon.

cannondale_f_si_3_2016_005

Az F-SI vázak 6061-es alumíniumból készülnek, de nem a csöveket alkotó ötvözet jelenti a különlegességet, hanem a dupla rétegű hegesztés, ami feleslegessé teszi a plusz merevítéseket, felülhegesztéseket. Egy szép, letisztult váz a végeredmény, gusztusos varratokkal, jó minőségű festéssel. A csöveket „Smartforming” eljárással készítik.

cannondale_f_si_3_2016_010

A bowdenek belső vezetésével nem vacakolt a Cannondale, aminek a szerelők valószínűleg örülnek, a másik oldalon ezzel ma kevésbé divatos a bringa. A kerékpárt így könnyebb karbantartani, ellenben könnyebben be is jut a kosz a bowdenházakba, mivel az alsócsőre dobálja a sarat az első kerék. Cannondale sajátosság a másfeles homlokcső, ennek oka, hogy Lefty villát is fogadjon a váz.

cannondale_f_si_3_2016_012

A Cannondale kimondottan figyel arra, hogy az alumínium vázaik is a lehető legnagyobb komfortot nyújtsák, ez teljesül is az F-SI esetében. Felfújva a gumit nagy nyomásra a próba kedvéért is érezhető, hogy nem egy harmadosztályú, rideg katalógusvázzal van dolgunk. Az F-SI 3 ezzel a „legbutább” felszereltséggel is olyan kerékpár, ami már alkalmas mountain bike maratonok teljesítésére.

cannondale_f_si_3_2016_003

Térjünk is át rögtön a bizonyos „legbutább” felszereltségre, amire sokkal inkább illik a „legátgondoltabb” jelző. A Cannondale F-SI 3-nak a specifikáció is az erőssége, ennél jobb ár/érték arányú alkatrészeket nehéz lett volna összeválogatni. Rock Shox Recon Gold villa, XT hátsó váltó, Deore fékek, ZTR felnik… Szinte egy átlagos aluvázra épített bringáért is elkérnek félmilliót hasonló szettel.

cannondale_f_si_3_2016_004

A Recon villát önmagában is ajánlom bárkinek, aki egy megbízható, jól szabályozható csillapítással rendelkező, hatékonyan mozgó villát szeretne. A Solo Air rendszer kevésbé karbantartás-igényes más villákhoz képest, hobbibringások körében ez is pozitívum. Teljesítménye bőven elég még hosszútávú maratonistáknak is és a tömege sem vészes, de ez a bringa nem is akar versenygép lenni, értelmetlen lenne pont a villát lecserélni szuperkönnyűre.

cannondale_f_si_3_2016_007

A Shimano XT hátsó váltó nem 11 soron igazgatja a láncot, de Shadow-rendszerű, azaz eséseknél jó eséllyel megússza a sérülést, nem lóg ki a tengelyek végéhez képest. A Deore váltókar tökéletesen működik, a Deore hajtómű is, persze nyilván ez is nehezebb egy XT-nél. A 36 és 22-es tányérok a 11-36-os sorral ideális áttételtartományt adnak, a 22-es kistányérnak örülni fognak, akik szeretnek pörgetni az emelkedőkön.

cannondale_f_si_3_2016_006

A Shimano Deore fékek jelen pillanatban ki merem jelenteni, hogy a világ legjobb fékei között vannak, főleg, hogy próbáltam már őket más bringában tuning betétekkel és tárcsákkal. Jobb, mint az új XT, ha valaki meg tud barátkozni a nem éppen XC-versenygépekhez méltó tömegével, ne keressen jobbat. Hatalmasat harap, nem romlik a teljesítménye hosszasan fékezgetve sem, ráadásul nem is karbantartás-igényes.

cannondale_f_si_3_2016_011

Az egyéb kiegészítők közül furcsa módon a stucnit említeném, ugyanis az L-es vázzal kombinálva a 115 mm-es kormányszár egy sportos túra mountain-bike-ot ad eredményül, talán még túl sok hely is marad, hogy a kormány fölé hajoljunk mászás közben. Egy 90-es (80-assal pláne) stucnival valószínűleg agresszívan kormányozható XC-géppé változna az F-SI 3, de a termékmenedzser úgy gondolta, többen fogják értékelni a leendő vásárlók közül a stabilitást, a kevésbé izgága kormányzást.

cannondale_f_si_3_2016_009

Egyébként a kormány, kormányszár, nyeregszár, mind egyszerű alumínium modellek, teljesen megfelelőek erre a gépre. A kerékszettből a ZTR felniket érdemes kiemelni, melyeknek úgy képezték ki a perem belső oldalát, hogy átalakító szettel alkalmas Tubeless – azaz belső nélküli – használatra. Szerintem ez nem csak versenyzőknek előny, hobbikerékpárosoknak is érdemes ilyetén átalakítani a kerékpárt, csak figyelni kell néha, hogy ne öregedjen bele a trutyi.

cannondale_f_si_3_2016_008

Igen széles azoknak a bringásoknak a tábora, akiknek ajánlanám. Alapvetően egy univerzális merevfarú mountain bike, ami bevethető túragépként, lehet vele maratonokat is teljesíteni. Ha valaki nem megrögzött bringás, de mégis szeretne egy értékes, márkás mtb-t, a Cannondale F-SI alapváltozata számára is ideális választás!

cannondale_f_si_3_2016_013

InfoBox:

Bővebb információ a forgalmazó oldalán: mali.hu

Származási hely: USA/Tajvan
Vázgarancia: élettartam
Vázméretek: M, L, XL
Ajánlott fogyasztói ár: 511 990 Ft

A teszt kerékpár a Mali Bicycle Technology bemutatótermében a Bécsi úton kedvezményes, 411 000 Ft áron vásárolható meg!

Műszaki adatok:
Váz: F-SI, Smartformed Alloy, Flat Mount Brake 1,5″ Si Head Tube
Villa: RockShox Recon Gold TK, 100mm, 1-1/8″ steerer, 15mm Maxle, Poploc
Méretek: M, L, XL
Hajtókar: Shimano Deore M615, Hollowtech, 22/36
Lánc: KMC X10, 10 speed
Középcsapágy: Shimano Deore Hollowtech
Váltókarok: Shimano Deore
Fogaskeréksor: Shimano HG50, 11-36, 10 speed
Első váltó: Shimano M618 Deore
Hátsó váltó: Shimano M8000 XT Shadow Plus
Felnik: Stan’s ZTR Rapid, 32 hole, Tubeles ready
Agyak: Formula DC51 front, Formula DC22 rear
Küllők: Stainless Steel, 15g
Gumik: Schwalbe Rapid Rob Performance, 29×2,1″, Folding, Tubeles Ready
Pedál: Nem tartozék
Fékek: Shimano Deore, 180/160mm
Fékkarok: Shimano Deore
Kormány: Cannondale C3 flat, 6061 double butted alloy, 700mm
Stucni: Cannondale C3, 6061 Alloy, 1.5″, 31.8, -5deg
Kormánycsapágy: Tange Zstep
Markolat: Cannondale Locking Grips
Nyereg: Cannondale Stage 3
Nyeregcső: Cannondale C3, 6061 alloy, 27,2x400mm
Súly (általunk mért): 12,54kg

Geometria:

F-Si 3

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.